ПРЕГОВОРИ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Резюме
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА
Договорени преходни периоди
• 7 - годишен преходен период по отношение на изисквания за максимално допустимите размери и маса на пътни превозни средства (Директива 96/53).
Превозни средства, които съответстват на ограничителните стойности на категории 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2, 3.5.1 на Приложение І от Директива 96/53 могат да използват до 31 декември 2013 г. само тези части от пътната мрежа в България, които не са обновени, ако са съобразени с ограниченията за осово натоварване в България.
От датата на присъединяване, никакви ограничения не могат да бъдат налагани върху използването, от страна на превозни средства, които покриват изискванията на Директива 96/53/ЕО, на основните транзитни маршрути, установени в Приложение I на Решение на Европейския парламент и Съвета 1692/96/ЕО от 23 юли 1996 г. за насоки на Общността за изграждане на трансевропейска транспортна мрежа / ОВ L 228, 9.9.1996 г., стр. 1. Решение, последно изменено с Решение № 884/2004/ЕО (ОВ L 167, 30.4.2004 г., стр.1) /.
България ще изпълнява графика за обновяване на основната си пътна мрежа, както е показано в таблиците по-долу. Всички инвестиции в инфраструктура, които включват използването на средства от бюджета на Общността, осигуряват изграждането или обновяването на пътните артерии за носеща способност от 11,5 тона на ос.
Успоредно с приключването на обновяването, българската пътна мрежа, включително мрежата посочена в Приложение I към Решение 1692/96/ЕО, постепенно се отваря за превозни средства от международния трафик, които са съобразени с ограничителните стойности на директивата. Използването на части от второстепенната пътна мрежа, които не са обновени, с цел товарене или разтоварване, там където това е технически възможно, е разрешено по време на целия преходен период.
От датата на присъединяване, всички превозни средства от международния трафик, снабдени с въздушно окачване, в съответствие с ограничителните стойности на Директива 96/53/ЕО, не се облагат с временни допълнителни такси по цялата българска пътнотранспортна мрежа.
Временните допълнителни такси за използването на необновени части от мрежата, от страна на превозни средства от международния трафик, които покриват ограничителните стойности на директивата, се налагат без дискриминация. Режимът на облагане е прозрачен и заплащането на тези такси не трябва да поставя прекомерни административни пречки или забавяне на потребителя, нито плащането на тези такси следва да води до системни проверка на ограниченията за осово натоварване на границата. Налагането на ограниченията за осово натоварване се осигурява без дискриминация в цялата територия и се отнася също и за превозните средства регистрирани в България.
Програма за обновяване на пътища (км) Таблица 1
№
|
ПЪТ
|
УЧАСТЪК
|
ДЪЛЖИНА /КМ/
|
ОТВОРЕН ЗА ДВИЖЕНИЕ
|
МЯРКА
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1
|
I-5/E-85/ |
ГАБРОВО - ШИПКА |
18
|
2014
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
2
|
I-5/E-85/ |
КЪРДЖАЛИ - ПОДКОВА (MAKAЗA) |
18
|
2008
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
36
|
|
|
|
3
|
I-6 |
СОФИЯ - ПИРДОП |
56
|
2009
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
|
4
|
I-7 |
СИЛИСТРА - ШУМЕН |
88
|
2011
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
5
|
I-7 |
ПРЕСЛАВ - E-773 |
48
|
2010
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
136
|
|
|
|
6
|
І-9 /Е-87/ |
РУМЪНСКА ГРАНИЦА - БАЛЧИК |
60
|
2009
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
7
|
II-12 |
ВИДИН - ГРАНИЦА СЪС СЪРБИЯ И ЧЕРНА ГОРА |
26
|
2008
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
8
|
II-14 |
ВИДИН - КУЛА - ГРАНИЦА СЪС СЪРБИЯ И ЧЕРНА ГОРА |
42
|
2009
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
9
|
II-18 |
ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ СОФИЯ - СЕВЕРНА ДЪГА |
24
|
2014
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
10
|
II-19 |
СИМИТЛИ - ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ - ГРЪЦКА ГРАНИЦА |
91
|
2008
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
11
|
II-29 |
ДОБРИЧ - ВАРНА |
21
|
2010
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
12
|
II-35 |
ЛОВЕЧ - КЪРНАРЕ |
28
|
2011
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
13
|
II-53 |
СЛИВЕН - ЯМБОЛ |
25
|
2010
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
|
14
|
II-55 |
ГУРКОВО - НОВА ЗАГОРА |
26
|
2010
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
15
|
II-55 |
НОВА ЗАГОРА - СВИЛЕНГРАД |
81
|
2012
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
107
|
|
|
|
16
|
II-57 |
СТАРА ЗАГОРА - РАДНЕВО |
42
|
2010
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
17
|
II-62 |
КЮСТЕНДИЛ - ДУПНИЦА |
26
|
2011
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
18
|
II-63 |
ПЕРНИК - ГРАНИЦА СЪС СЪРБИЯ И ЧЕРНА ГОРА |
20
|
2010
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
19
|
II-73 |
ШУМЕН - КАРНОБАТ |
44
|
2012
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
20
|
II-73 |
ШУМЕН - КАРНОБАТ |
119
|
2011
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
63
|
|
|
|
21
|
II-78 |
РАДНЕВО - TОПОЛОВГРАД |
40
|
2013
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
22
|
II-86 |
АСЕНОВГРАД - СМОЛЯН |
72
|
2014
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
23
|
II-98 |
БУРГАС - MАЛКО ТЪРНОВО |
64
|
2014
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
24
|
III-197 |
ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ - СМОЛЯН |
87
|
2013
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
25
|
III-198 |
ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ - ГРАНИЦА С БИВША ЮГОСЛАВСКА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ |
95
|
2013
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
26
|
III-534 |
ЕЛЕНА - НОВА ЗАГОРА |
52
|
2012
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
27
|
III-534 |
НОВА ЗАГОРА - СИМЕОНОВГРАД |
53
|
2014
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
105
|
|
|
|
28
|
III-601 |
КЮСТЕНДИЛ - ГРАНИЦА С БИВША ЮГОСЛАВСКА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ |
27
|
2011
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
29
|
III-622 |
КЮСТЕНДИЛ - ГРАНИЦА С БИВША ЮГОСЛАВСКА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ |
31
|
2013
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
30
|
III-865 |
СМОЛЯН - МАДАН |
15
|
2011
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
31
|
III-867 |
СМОЛЯН - КЪРДЖАЛИ |
69
|
2014
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
32
|
III-868 |
ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ СМОЛЯН |
40
|
2012
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
33
|
IV-410068 |
СИМИТЛИ - ГРАНИЦА С БИВША ЮГОСЛАВСКА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ |
28
|
2009
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
34
|
|
ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ ПЛОВДИВ |
4
|
2014
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
|
|
A1 |
АВТОМАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ" - СТАРА ЗАГОРА - КАРНОБАТ |
|
|
|
35
|
|
ЛОТ 2 |
33
|
2010
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
36
|
|
ЛОТ 3 |
37
|
2011
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
37
|
|
ЛОТ 4 |
48
|
2014
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
|
|
МЕЖДИНЕН СБОР |
118
|
|
|
|
|
|
ОБЩО |
1598
|
|
|
Таблица 2
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
|
МЯРКА |
|
|
|
|
|
|
|
|
РЕХАБИЛИТАЦИЯ |
91
|
116
|
114
|
88
|
81
|
40
|
0
|
|
РЕКОНСТРУКЦИЯ |
26
|
42
|
68
|
88
|
96
|
182
|
258
|
|
НОВО СТРОИТЕЛСТВО |
18
|
28
|
33
|
64
|
40
|
31
|
94
|
|
|
135
|
186
|
215
|
240
|
217
|
253
|
352
|
1598 kм
|
|