Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
РЕШЕНИЕ № 632 на МС от 5.07.2005 г. за предоставяне на концесия за Фериботен терминал Силистра - териториално обособена зона от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе

Обн., ДВ, бр. 58 от 15.07.2005 г.

            На основание чл. 2, ал. 1, т. 1 и ал. 2, чл. 4, ал. 1, т. 6, чл. 6, ал. 1, чл. 7, ал. 1 и 2 и чл. 8, ал. 2 от Закона за концесиите във връзка с чл. 117в, 117г и 117д от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България

                             МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ

                                     РЕШИ:

            1.  Предоставя концесия с предмет особено право на ползване върху обект - публична държавна собственост, представляващ Фериботен терминал Силистра от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе, част от който ще бъде изграден от и със средства на концесионера.

            1.1.  Пристанищната територия на обекта по т. 1 е с площ 65 189 кв. м, индивидуализирана с координатите на точки от № 1 до 28 включително по чупките на границите й в координатна система "1970 г." съгласно схема и координати на точките - неразделна част от концесионния договор, представляваща недвижим имот - публична държавна собственост - парцел III 567, кв. 17 на промишлена зона Силистра, по регулационния план на гр. Силистра, за който е съставен Акт за държавна собственост № 2285 от 25 февруари 2005 г.

            1.2.  Върху територията по т. 1.1 концедентът и концесионерът ще изградят в съответствие с това решение и с одобрени проекти - неразделна част от концесионния договор, обекти - елементи на пристанищната инфраструктура, които в своята съвкупност определят обекта по т. 1 като пристанищен фериботен терминал, предназначен за обработка на ро-ро товари, превозвани със сухопътни моторни превозни средства, както следва:

            1.2.1.  от концедента - обект, представляващ зона за извършване на контрол по чл. 101, ал. 1 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, наричана по-нататък "зоната за ГКПП", състоящ се от сгради, инфраструктура, пътна връзка с републиканската пътна мрежа и принадлежности, съгласно одобрени технически проекти в изпълнение на проект по Програма ФАР BG 0107.01;

            1.2.2.  от концесионера - обект, представляващ зона на фериботно гнездо, състояща се от хидротехническо съоръжение, сгради, инфраструктура и принадлежности, описани в конкурсната документация и в одобрен идеен проект - неразделна част от концесионния договор.

            1.3.  Обектът на концесия не включва сградите и съоръженията, необходими за осъществяване на дейностите на органите за граничен контрол, и общата техническа инфраструктура на пристанищния терминал.

            1.4.  Пристанищната територия по т. 1.1 може да бъде допълнена с решение на Министерския съвет в съответствие с предвижданията на влязъл в сила подробен устройствен план за разширение на пристанищния терминал.

            2.  Определя срок на концесията 35 години.

            3.  Начинът за определяне на концесионера е едностепенен неприсъствен конкурс.

            4.  Конкурсът се провежда в срок, определен от министъра на транспорта и съобщенията по реда на чл. 117д, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, и при изпълнение на следните условия:

            4.1.  Критерии за избор на концесионер:

            4.1.1.  финансова стабилност на допуснатите до участие в конкурса кандидати; финансово стабилен е кандидат, който отговаря на следните условия:

            4.1.1.1.  размер на активите на стойност не по-малко от 6 000 000 лв., или

            4.1.1.2.  размер на приходите от продажби поне за една от последните две години не по-малък от 15 000 000 лв.;

            4.1.1.3.  други условия, определени с конкурсната документация и изброени в съобщението по чл. 11, ал. 1 от Закона за концесиите;

            4.1.1.4.  в случаите, когато кандидат е новорегистрирано дружество, което не отговаря на условията по т. 4.1.1.1 - 4.1.1.3, те следва да бъдат изпълнени от мажоритарния собственик на капитала му, а в случаите, когато няма мажоритарен собственик - от акционер или съдружник, който притежава над 33 на сто от капитала;

            4.1.2.  разработки относно:

            4.1.2.1.  инвестиционно предложение с относителна тежест 20 на сто, включващо: инвестиционна програма за срока на концесията и минимална инвестиция за първите 20 месеца от срока на концесията в размер 3 000 000 лв., срок на реализиране на отделните етапи на програмата, план за финансиране и оценка на ефекта на инвестициите върху потребителите;

            4.1.2.2.  бизнес предложение с относителна тежест 10 на сто, включващо социална програма, програма за оперативна дейност и поддръжка, организационно-управленски план, програма за безопасност и сигурност, екологична програма;

            4.1.2.3.  предложение за средногодишен трафик за първите 10 години след издаване на удостоверение за експлоатационна годност на пристанищния терминал с относителна тежест 25 на сто;

            4.1.2.4.  предложение за фиксираната част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 25 на сто;

            4.1.2.5.  предложение за променливата част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 20 на сто.

            4.2.  Конкретните изисквания по отделните критерии по т. 4.1 и методиката за оценка се определят в конкурсната документация.

            4.3.  При определяне на методиката по т. 4.2 се вземат предвид следните задължителни условия:

            4.3.1.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 2 - за кандидатите, отговарящи на условията за финансова стабилност по т. 4.1.1, както и в случаите по т. 4.1.1.4, когато условията са изпълнени от кандидата или съдружник, или акционер, притежаващ мажоритарно участие;

            4.3.2.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 1,5 - за кандидатите в случаите по т. 4.1.1.4, когато условията за финансова стабилност по т. 4.1.1 са изпълнени от съдружник или акционер, притежаващ над 33 на сто участие (при липса на мажоритарен участник);

            4.3.3.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 1 - за кандидатите, които не отговарят на условията за финансова стабилност по т. 4.1.1;

            4.3.4.  когато нито един от кандидатите не отговаря на критерия за финансова стабилност по т. 4.1.1, конкурсната комисия изразява мотивирано становище в случаите, когато не се е възползвала от правото си по чл. 29, ал. 2, изречение последно от Правилника за прилагане на Закона за концесиите.

            4.4.  Определя паричен депозит за участие в конкурса в размер 25 000 лв., който се внася от кандидатите по банкова сметка на Министерството на транспорта и съобщенията БНБ - ЦУ № 5000124839, банков код 66196611, най-късно до изтичането на крайния срок за подаване на заявленията.

            5.  Определя следните условия за осъществяване на концесията:

            5.1.  Концесионерът да проектира, изгради и въведе в експлоатация за своя сметка обектите от зоната на фериботното гнездо по т. 1.2.2 и необходимото оборудване за обработка на ро-ро товари, превозвани със сухопътни моторни превозни средства.

            5.2.  Концесионерът да извърши необходимите действия за издаване на удостоверение за експлоатационна годност на пристанищния терминал в срок, определен в концесионния договор, в съответствие с постигнатите условия от проведения конкурс, но не по-късно от 20 месеца считано от датата на влизане в сила на концесионния договор.

            5.3.  Концедентът да изгради и въведе в експлоатация обектите в зоната на ГКПП по т. 1.2.1 в срок не по-късно от датата на издаване на удостоверение за експлоатационна годност на пристанищния терминал.

            5.4.  Върху изградения обект на концесията концесионерът може да извършва следните пристанищни услуги, като е длъжен да осигурява равен достъп на всички ползватели до тях:

            5.4.1.  обработка на: ро-ро товари; превозване със сухопътни моторни превозни средства; поща и пътници;

            5.4.2.  морско-технически услуги, за извършването на които се изисква ползване на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения, посочени в конкурсната документация.

            5.5.  За извършването на пристанищните услуги по т. 5.4 се спазват следните условия:

            5.5.1.  концесионерът да бъде вписан в регистъра на пристанищните оператори;

            5.5.2.  пристанищният терминал да бъде вписан в регистъра на пристанищата на Република България;

            5.5.3.  за пристанищния терминал да бъде издадено удостоверение за експлоатационна годност и концесионерът да извършва за своя сметка поддържането и последващата реконструкция и/или рехабилитация, необходими за осигуряване на експлоатационната годност на терминала през целия срок на концесията;

            5.5.4.  концесионерът е длъжен да води отделни счетоводни сметки за всяка от пристанищните услуги по т. 5.4;

            5.5.5.  концесионерът не може да предоставя извършването на пристанищните услуги на подизпълнители.

            5.6.  Върху обособени части от пристанищната територия, върху която е разположена зоната на фериботното гнездо по т. 1.2.2, могат да се извършват съпътстващи дейности по чл. 116а, ал. 1 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, при условие че няма да пречат на извършването на пристанищните услуги по т. 5.4 и на дейностите по граничен контрол, както следва:

            5.6.1.  от концесионера - при изразено искане от негова страна и при условия и по ред, определени в концесионния договор или в допълнително споразумение към него;

            5.6.2.  от трети лица - след получаване на писмено съгласие от страна на концесионера при условия и по ред, определени в концесионния договор, с договор по чл. 116а, ал. 3 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

            5.7.  Задължителните инвестиции, които концесионерът следва да извърши в първите 20 месеца от срока на концесията, са в размер не по-малък от необходимите средства за изграждане на обектите от зоната на фериботното гнездо по т. 1.2.2 и за издаване на удостоверение за експлоатационна годност. Останалите инвестиции за срока на концесията се определят с концесионния договор съгласно предложената инвестиционна програма по т. 4.1.2.1.

            5.8.  Всички приращения и подобрения върху обекта на концесията, които са в границите на пристанищната територия по т. 1.1, са със статут на публична държавна собственост.

            5.9.  При прекратяване на концесионния договор концедентът изплаща на концесионера обезщетение за съществуващите към датата на прекратяването и предварително одобрени от концедента подобрения при условия и по ред, определени в концесионния договор.  Обезщетение не се дължи за подобренията, извършени за осигуряване изпълнението на съпътстващите дейности по т. 5.6.1.

            5.10.  В случаите, когато предсрочното прекратяване е по вина на концесионера, дължимото обезщетение по т. 5.9 се задържа от концедента като допълнителна неустойка за виновното неизпълнение на концесионния договор.

            5.11.  Правата и задълженията по концесионния договор са непрехвърляеми освен в случаите, определени със закон.

            5.12.  Концесионерът няма право да се разпорежда или да обременява по какъвто и да е начин в полза на трети лица изцяло или частично обекта на концесията и свързаните с него права, както и да отдава обекта или част от него под наем.

            5.13.  Концесионерът няма право:

            5.13.1.  да променя предназначението на обекта на концесията като терминал от пристанище за обществено ползване с национално значение;

            5.13.2.  да извършва други пристанищни услуги освен посочените в т. 5.4;

            5.13.3.  да извършва други дейности освен определените по реда на т. 5.6.1.

            5.14.  Концесионерът да осигури безвъзмездно и безпрепятствено ползване на предвидените за изграждане в зоната на фериботното гнездо сгради и помещения на службите за граничен контрол и на Изпълнителна агенция "Морска администрация".

            5.15.  Концесионерът има право да сключва договори с подизпълнители за изпълнение на проектните и строително-монтажните работи по изграждане и последваща реконструкция и рехабилитация на обекта на концесията.  За действията на подизпълнителите концесионерът носи отговорност като за свои действия.

            5.16.  При проектирането и изграждането на обекта и при осъществяването на концесията се спазват изискванията, свързани с опазването на околната среда и водите, защитените със закон територии и обекти, националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд.

            5.17.  При изпълнение на концесията концедентът и концесионерът спазват и/или изпълняват всички разпоредби на действащото законодателство, без никоя от страните да възпрепятства дейността на другата.

            5.18.  Общата техническа инфраструктура на пристанищния терминал се ползва от концесионера и от всички правоимащи лица при еднакви условия, като никой не може да възпрепятства свободния достъп до нея.

            6.  Определя основните права и задължения по концесията, както следва:

            6.1.  Основни права на концесионера:

            6.1.1.  да получи от концедента пристанищната територия по т. 1.1 в срок един месец от датата на влизане в сила на концесионния договор;

            6.1.2.  да ползва обекта на концесията за извършване на пристанищните услуги по т. 5.4 след изпълнение на условията по т. 5.5.1 и 5.5.2;

            6.1.3.  да определя цените на пристанищните услуги, които предоставя на ползвателите, и да ги събира в своя полза;

            6.1.4.  да изисква и да получава необходимото съдействие от концедента при осъществяване на предоставените му права и да уведомява концедента, когато трети лица нарушават правата му, при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.1.5.  да получи от министъра на транспорта и съобщенията заверени копия от наличната техническа, проектна (екзекутивна) и друга документация, в т.ч. издадени решения, разрешителни и съгласувания от други компетентни ведомства, във връзка с изграждането на пристанищния терминал, изготвена до влизането в сила на концесионния договор;

            6.1.6.  да изисква изпълнение в срок на задължението на концедента за изграждане на обектите от зоната за ГКПП по т. 1.2.1 при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.1.7.  да ползва общата техническа инфраструктура на пристанищната територия по т. 1.1 при изграждането и експлоатацията на обекта по т. 1.2.2 при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.1.8.  при условията на т. 5.15 да сключва договори с подизпълнители;

            6.1.9.  при прекратяване на концесионния договор да получи при условията на т. 5.9 и на концесионния договор обезщетение за направените и предварително одобрени от концедента подобрения върху обекта на концесията.

            6.2.  Основни задължения на концесионера:

            6.2.1.  да извърши за своя сметка изработването в съответствие с т. 1.2.2 на инвестиционен проект и необходимите действия за одобряването му от министъра на транспорта и съобщенията и по реда на Закона за устройство на територията;

            6.2.2.  да изгради обекта по т. 1.2.2 при условия и в срок, определени в концесионния договор, но не по-късно от 20 месеца от влизането в сила на концесионния договор;

            6.2.3.  да осигури за своя сметка съответните разрешения, лицензии и права за проектиране, строителство и разрешаване ползването на обекта на концесията, както и извършването на строителен надзор, изпитвания и други дейности, които се изискват от действащото законодателство във връзка с проектирането, строителството и експлоатацията на обекта на концесията по т. 1.2.2;

            6.2.4.  да поддържа пристанищния терминал в експлоатационна годност при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.2.5.  да извършва пристанищните услуги по т. 5.4 без право да наема подизпълнители за това;

            6.2.6.  да извърши задължителните инвестиции по т. 5.7 и да изпълнява инвестиционната програма по т. 4.1.2.1 при условия, по ред и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.7.  въз основа на инвестиционната програма по т. 4.1.2.1 да изработва и представя за одобряване от концедента годишни инвестиционни програми за обекта на концесията в срок, определен в концесионния договор;

            6.2.8.  да осигури за своя сметка изработването на изменения на подробния устройствен план в случаите, когато такъв е необходим за изграждането на обекта по т. 1.2.2 или за изпълнението на инвестиционната му програма;

            6.2.9.  предварително да съгласува и да получи одобрение от концедента за извършване на подобрения върху обекта на концесията, които не са предвидени в инвестиционните програми по т. 6.2.7;

            6.2.10.  да изпълнява или да осигурява изпълнението на направените предложения по разработките по т. 4.1.2.2 и 4.1.2.3 при условия, по ред и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.11.  публично да оповестява цените и условията за предоставяне на пристанищните услуги по т. 5.4;

            6.2.12.  да заплаща на концедента концесионно възнаграждение съгласно т. 8 при условия, по ред и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.13.  да застрахова обекта за своя сметка в полза на концедента за всяка година от срока на концесията в съответствие с действащото законодателство и с концесионния договор;

            6.2.14.  да ползва обекта на концесията като добър търговец в съответствие с действащото законодателство;

            6.2.15.  по всяко време да осигурява достъп до обекта на концесията на министъра на транспорта и съобщенията или на определени от него или с нормативен акт длъжностни лица, да им предоставя отчети и информация за изпълнението на инвестиционната програма и на другите задължения по концесионния договор, както и всяка друга информация и документация, свързани с обекта на концесията, по ред и в срокове, определени с договора;

            6.2.16.  да уведомява незабавно министъра на транспорта и съобщенията и упълномощените държавни органи за обстоятелства, създаващи опасност за националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, за околната среда, както и за защитени със закон територии и обекти по ред, определен в концесионния договор;

            6.2.17.  да спре временно строителните работи, когато в резултат на тяхното извършване се открият находки, които имат признаци на паметници на културата, и да уведоми незабавно министъра на транспорта и съобщенията и министъра на културата и туризма;

            6.2.18.  да прави предложения и да участва в дейностите по въвеждане на международните и европейските стандарти за управление на безопасността и качеството, за опазване на околната среда и за изискванията към персонала при условията и по реда на Закона за националната стандартизация;

            6.2.19.  да извършва и финансира всички действия, необходими за опазване на околната среда, за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за обучение на персонала, зает с дейностите по осъществяване на концесията;

            6.2.20.  да осигурява достъп до обекта на концесията на компетентните държавни органи или на определени от министъра на транспорта и съобщенията лица, когато това се налага за извършване на неотложни работи от обществена полза или за защита на обществения ред и сигурност;

            6.2.21.  при настъпване на форсмажорни обстоятелства да търпи временното използване на обекта на концесията или на части от него от трети лица, определени от министъра на транспорта и съобщенията, без право на обезщетение за това, като в концесионния договор се предвиждат последиците в зависимост от вида и продължителността на съответното обстоятелство;

            6.2.22.  да осигурява възможност за ползването на обекта на концесията при изпълнение на задължения, поети по международни споразумения, по които Република България е страна;

            6.2.23.  да не препятства осъществяването на правата и задълженията, предоставени на третите лица по реда на т. 5.6.2;

            6.2.24.  да поддържа банкови гаранции за добро изпълнение на договора за срока на концесията съгласно концесионния договор;

            6.2.25.  при прекратяване на концесионния договор да предаде на концедента обекта в експлоатационна годност при условия, по ред и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.26.  при прекратяване на концесионния договор да предаде на министъра на транспорта и съобщенията цялата техническа, финансова, проектна (екзекутивна) и друга документация във връзка с изграждането и експлоатацията на обекта.

            6.3.  Основни права на концедента:

            6.3.1.  да изисква от концесионера извършването на проектиране и изграждане на обекта на концесията и изпълнение на задълженията за извършване на инвестиции и на другите задължения, поети от концесионера, качествено и в срок съгласно концесионния договор;

            6.3.2.  да получава концесионно възнаграждение съгласно т. 8 при условия и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.3.3.  да се ползва от банковите и други гаранции, дадени от концесионера, в съответствие с концесионния договор;

            6.3.4.  да упражнява контрол по изпълнението на задълженията на концесионера и условията на концесията и да взема съответните мерки, предвидени в концесионния договор, ако е налице неизпълнение, забавено или лошо изпълнение на което и да е задължение;

            6.3.5.  да получава отчети и информационни доклади от концесионера по изпълнението на концесионния договор и да има достъп до обекта на концесията и до документацията на концесионера за осъществяване на контролните си правомощия при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.6.  при настъпване на форсмажорни обстоятелства да посочи трети лица, които временно да използват обекта на концесията или части от него, при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.7.  да прекрати едностранно концесионния договор в следните случаи: при условията на чл. 22, ал. 1 от Закона за концесиите - при неизпълнение от страна на концесионера на основни задължения или условия на концесията, както и на други основания при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.8.  след прекратяване на концесионния договор да получи обекта на концесията и цялата техническа, финансова, проектна (екзекутивна) и друга информация и документация във връзка с изграждането на обекта на концесията и неговата експлоатация.

            6.4.  Основни задължения на концедента:

            6.4.1.  да предаде на концесионера пристанищната територия по т. 1.1 в срок един месец от датата на влизане в сила на концесионния договор;

            6.4.2.  да изгради обекта по т. 1.2.1 при условия и в срок, определени в решението и в концесионния договор;

            6.4.3.  да осигури ползването от концесионера на общата техническа инфраструктура на пристанищния терминал;

            6.4.4.  да оказва необходимото съдействие на концесионера при осъществяване на предоставените му права съобразно предвиденото в действащото законодателство и по ред, определен в концесионния договор;

            6.4.5.  да не препятства концесионера при осъществяване на правата му по концесионния договор;

            6.4.6.  да заплати на концесионера при условията на т. 5.9 обезщетение за направените подобрения върху обекта на концесията.

            7.  Определя следните видове гаранции за изпълнение на задълженията на концесионера по концесионния договор:

            7.1.  За всяка година от действието на концесионния договор концесионерът представя и поддържа потвърдени безусловни неотменяеми банкови гаранции, издадени от банки, одобрени от концедента, при условия и в срок съгласно концесионния договор, както следва:

            7.1.1.  за обезпечаване изпълнението на задължението по т. 5.2 - гаранция в размер 15 на сто от стойността на планираните инвестиции за изграждане и получаване на удостоверение за експлоатационна годност на терминала;

            7.1.2.  за обезпечаване на инвестиционната програма след изпълнение на задължението по т. 5.2, включително сроковете за изпълнението й, и за заплащане на неустойки - гаранция в размер 10 на сто от стойността на планираните инвестиции за съответната година, и

            7.1.3.  гаранция в размер 200 на сто от размера на фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение за обезпечаване изпълнението на договора, включително на задълженията за плащане на концесионно възнаграждение и другите поети от концесионера задължения, за плащане на лихви и неустойки и други определени в концесионния договор.

            7.2.  Концесионерът дължи неустойки при пълно неизпълнение, при забавено и/или неточно изпълнение от страна на договорните задължения, като за забавено изпълнение на парични задължения се дължат лихви.  Конкретните размери на неустойките и лихвите и моментът на неизпълнението на отделните задължения се определят в концесионния договор.

            7.3.  Във всички случаи на неизпълнение от страна на концесионера концедентът има право да търси освен определените неустойки и лихви и обезщетение по общия ред съгласно действащото законодателство.

            7.4.  В случай че концесионерът не изпълни по негова вина задължението си по т. 5.2, концедентът има право едностранно да прекрати концесионния договор, като последиците от прекратяването се уреждат в договора.

            8.  Определя вида, размера и начина на плащане на концесионното възнаграждение, както следва:

            8.1.  Еднократно концесионно възнаграждение в размер 77 000 лв., платимо по банков път в едномесечен срок от подписването на концесионния договор.

            8.2.  Определя годишно концесионно възнаграждение, съставено от две части - фиксирана и променлива:

            8.2.1.  фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение е в размер, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 32 700 евро и се дължи независимо от финансовия резултат на концесионера;

            8.2.2.  променливата част на годишното концесионно възнаграждение е в размер, равен на по-голямата от следните две суми:

            8.2.2.1.  процент, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 15 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности по т. 5.4 за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията, спрямо приетите за базови брутни приходи в размер 223 150 евро, или

            8.2.2.2.  коефициент, измерен като евро за транспортна единица, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 1,64 евро/транспортна единица, умножен по нарастването на годишния трафик, спрямо определения за базисен годишен трафик размер на 35 000 транспортни единици.

            8.3.  Годишното концесионно възнаграждение по т. 8.2 е дължимо от момента на получаването на удостоверение за експлоатационна годност на терминала, но не по-късно от 20 месеца от влизането в сила на концесионния договор и се заплаща на не по-малко от две вноски, платими по банков път, в срокове, определени в концесионния договор.

            8.4.  За периода от влизането в сила на концесионния договор до издаването на удостоверение за експлоатационна годност на терминала, но не по късно от 20 месеца от влизането в сила на концесионния договор концесионерът се освобождава от задължение за заплащане на годишно концесионно възнаграждение.

            8.5.  Размерът на годишното концесионно възнаграждение по т. 8.2 се определя с решението на Министерския съвет за определяне на концесионера в съответствие с постигнатите резултати от проведения конкурс.

            9.  Определя за начален срок на концесията датата на влизане в сила на концесионния договор.

            9.1.  Концесионният договор влиза в сила след заплащане на еднократното концесионно възнаграждение по т. 8.1 и представяне от страна на концесионера на банковата гаранция по т. 7.1.1, но не по-късно от един месец от датата на подписването му.

            9.2.  В случай че концесионерът не изпълни условията по т. 9.1 в указания срок, внесеният от него депозит се задържа.

            10.  Приложимо право по отношение на концесията е българското.

            11.  За уреждане на спорове, възникнали по повод на концесията, страните сезират компетентния български съд.

            12.  Упълномощава министъра на транспорта и съобщенията да организира едностепенния неприсъствен конкурс за избор на концесионер.

 

Приложение
 РЕШЕНИЕ № 632 на МС от 5.07.2005 г. за предоставяне на концесия за Фериботен терминал Силистра - териториално обособена зона от Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе - обект - публична държавна собственост, част от който ще бъде изграден от и със средства на концесионера (312.5 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed