Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
2004
Окончателни доклади от проведени от СЗРАС разследвания на авиационни събития, реализирани през 2004 г.

 

 

 
 AN-12

 

Окончателен доклад

от

разследване на авиационно произшествие със самолет Ан-12, рег.LZ-BRP, собственост на авиационен оператор “Брайт Авиейшън Сървисиз”ООД, възникнало на 01.01.2004 г. на летище Техеран, Ислямска Република Иран.

(377.33 KB)

На 01.01.2004 г. около 16:55 h UTC, при кацане на писта 29R на летище Техеран, в процеса на опиране на пистата за излитане и кацане (ПИК), командирът на ВС – пилотиращ пилот поставя ръчките за управление на двигатели № 1 и № 2 на лявото полукрило на позиция “земен малък газ”. В резултат от възникналия попътен момент, самолетът завива наляво и въпреки предприетите от екипажа действия напуска писта 29R, преминава през грунда между ПИК 29L и ПИК 29R, с лявата предна част на тялото удря бетонна тръба с височина около 1,6 m, при което се разкъсва и нарушава целостта на обшивката на тялото в зоната между 6-и и 19-и силов пояс. Самолетът излиза на писта 29L и спира, след което на собствен ход, и съпровождан от водеща кола и пожарна отива на определената стоянка.

 
KA-26

 

Окончателен доклад

разследване на сериозен инцидент с вертолет Ка-26, рег. LZ-6013, собственост на авиационен оператор “Балкан Агро Авиация” АД гр. Враца, възникнал на 02.04.2004 г.

(1.65 MB)

На 02.04.2004 г. командир на вертолет Ка-26, рег. LZ-6013 изпълнява пети полет за деня. След запуск и проба на двигателите изпълнява излитане от временна летателна площадка при с. Чомаковци. Обработва първия планиран блок и прелита за обработка на втория, където изпълнява два работни захода. В края на третия заход започва силно тресене на десен двигател. Командирът на вертолета набира височина 50 m., при което десният двигател се самоустановява. В огледалото за обратно виждане забелязва “изпушване” на десен двигател. Определя подходяща площадка и започва ляв завой за принудително кацане. Командирът на вертолета изпълнява принудително кацане в права посока в компасен курс (КК) 1900 на поляна, разположена на 750 m югозападно от с. Чомаковци

 

 

Окончателен доклад

от

разследване на авиационно произшествие с мотоделтапланер “Лебед I”, собственост на “Авио-делта” ООД гр. Казанлък, възникнало на 20.06.2004 г.

 

(558.95 KB)

На 20.06.2004 г. пилотът изпълнява първи полет за деня. След пускане и проба на двигателя, изпълнява излитане за пребазиране в района на летателната площадка. При полет на пределно малка височина над грунда мотоделтапланерът се сблъсква със земята и крилото е разрушено напълно. Пилотът получава сериозни наранявания и е хоспитализиран в болницата в гр. Казанлък.

 

 

Окончателен доклад

 

от

разследване на авиационно събитие със самолет P92 Echo-S, рег. № LZ-BAT, собственост на “Кабелкомерс” ООД гр. София, възникнало на 02.07.2004 г. в района на летище “Долна Баня”.

(1.07 MB)

На 02.07.2004 г. командирът на самолет P92 Echo-S, рег. № LZ-BAT изпълнява втори полет за деня. След стартиране на двигателя командирът изпълнява ролиране и излитане от писта 09 на летище “Долна Баня” за тренировъчен полет над пистата. След излитането самолетът набира височина и изпълнява завой и заход за изпълнение на кацане с простартиране (“touch-and-go”) на писта 27. След простартирането самолетът, по данни на очевидците, прелита около 200...300 m в западна посока от прага на писта 27, започва десен завой със стръмен набор на височина, набира около 60...80 m, след което започва ляв завой с голям наклон за заход на писта 09. В процеса на завоя самолетът губи височина и в курс около 120...1300 се сблъсква със земята. Пилотът получава наранявания със смъртен изход, а самолетът е напълно разрушен.

 

 

 Коментари (0)

Въздушен транспорт
Главна дирекция "ГРАЖДАНСКА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на авиационни събития

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Отворени данни
  • Права на пасажерите

Специализирано звено за разследване на авиационни събития

Участие на представител на СЗРАС в заседание на Комитета по авиационна безопасност на Европейската Комисия
България стана член на Международната организация на разследващите авиационни произшествия
ПОЛУЧЕНИ СЕРТИФИКАТИ ОТ ЕВРОПЕЙСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ЗА ГРАЖДАНСКА АВИАЦИЯ

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed