Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Закон за отмяна на Закона за приемане на декларация по смисъла на чл. 42, § 1 от Конвенцията за международни железопътни превози (СOTIF), подписана на 9 май 1980 г. в Берн 15.10.2012
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

МОТИВИ

През 2007 г. в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията е постъпило искане на Европейската комисия за предприемане на действия от страна на Република България във връзка с противоречието между законодателството на Европейските общности и Конвенцията за международни железопътни превози (COTIF) от 9 май 1980 г. (обн., ДВ, бр. 69 от 2006 г.) и по-специално – Единните правила за договора за използване на инфраструктурата в международно железопътно съобщение (СUІ), съставляващи Притурка Е към конвенцията, Единните правила за утвърждаване на технически норми и приемане на единни технически предписания за железопътните средства, предназначени за използване в международно съобщение (АРТU), съставляващи Притурка F към конвенцията и Единните правила за техническо приемане на железопътни средства, използвани в международно съобщение (АТМF), съставляващи Притурка G към конвенцията.

Към 2007 г. притурки CUI, APTU и ATMF на COTIF са противоречали на Директива 91/440/ЕИО от 29 юли 1991 г. относно развитието на железниците в Общността, Директива 95/18/EО от 19 юни 1995 г. относно лицензиране на железопътните предприятия, Директива 2001/14/ЕО относно разпределяне на капацитета на железопътната инфраструктура и събиране на такси за ползване на железопътната инфраструктура и за сертифициране за безопасност (Директива относно безопасността на железопътния транспорт).

Във връзка с горепосоченото искане от страна на ЕС и на основание отчетеното реално съществуване на противоречията е приет Законът за приемане на декларация по смисъла на чл. 42, § 1 от Конвенцията за международни железопътни превози и съответно е уведомен генералният секретар на Междуправителствената организация за международни железопътни превози (OTIF), че Република България няма да прилага в тяхната цялост изброените по-горе Притурки  към Конвенцията:

Съгласно чл. 42, § 1 от Конвенцията за международни железопътни превози всяка държава-членка може да декларира във всеки момент, че няма да прилага в тяхната цялост някои Притурки към конвенцията. Резерви, както и декларации за неприлагане на някои разпоредби на същинската конвенция или на нейните притурки се допускат само, ако такива резерви и декларации са изрично предвидени от самите разпоредби. Съгласно чл. 42, § 2 от Конвенцията декларациите, че страната няма да прилага притурки се изпращат до депозитаря. Депозитар по конвенцията е генералният секретар на OTIF (чл. 36, § 1 от COTIF). Декларациите имат действие от момента, в който Конвенцията влиза в сила за заинтересованата държава. Всяка декларация, направена след това, влиза в сила от 31 декември на годината, следваща годината, в която е направена тази декларация. Депозитарят уведомява за това държавите – членки.

Във връзка с искането на Европейската комисия през 2007 г. и 2008 г. няколко държави-членки на Европейския съюз са направили декларации, че няма да прилагатат CUI, APTU и  ATMF, в съответствие с чл. 42, § 1 от COTIF, а именно: България, Германия, Дания, Испания, Франция, Финландия, Люксембург, Унгария, Португалия и Словения, Холандия и Великобритания и декларациите са влезли в сила.

В периода от 2007 г. до присъединяването на Европейския съюз към СOTIF, са изчистени противоречията в законодателството на двете организации и съответно е отпаднала необходимостта от продължаване на действието на подадените декларации от страна на държавите-членки на Европейския съюз.

На 22 юни 2011 г. на 10-та извънредна сесия на Общото събрание на OTIF, е взето окончателно решение за подписване на Споразумение за присъединяване на Европейският съюз към Конвенцията за международни железопътни превози.

След промени и период на хармонизация, терминологията и легалните дефиниции, използвани в Притурките APTU, CUI и ATMF към момента не се различават по вид и съдържание от тези, използвани в Директива 2001/16/ЕО, Директива 2001/14/ЕО, Директива 96/48/СЕ и Директива 91/440/ЕО.

В тази връзка Европейската комисия към настоящия момент призовава държавите-членки на Европейския съюз, които са направили декларации, че няма да прилагат съответните притурки CUI, APTU и  ATMF, да ги оттеглят.

 

Пълният текст на проекта на Закон за отмяна на Закона за приемане на декларация по смисъла на чл. 42, § 1 от Конвенцията за международни железопътни превози (СOTIF), подписана на 9 май 1980 г. в Берн (обн., ДВ, бр. 95  от 20.11.2007г.) може да се види в Приложението.

 

Лице за контакти:

Бисер Петров - главен експерт, дирекция „Правна”,
тел.: 02/ 9409470

Приложение
 Проект на Закон за отмяна на Закона за приемане на декларация по смисъла на чл. 42, § 1 от Конвенцията за международни железопътни превози (COTIF), подписана на 9 май 1980 г. в Берн (Обн. ДВ. бр. 95 от 20.11.2007г.) (28.5 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed