Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 9 от 29.07.2005 г. за изискванията за експлоатационна годност на пристанищата 24.10.2012
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

Предложените промени в Наредба № 9 за изискванията за експлоатационна годност на пристанищата ще въведат изискване за постигане на сигурност във всички пристанища, които не попадат в обхвата на Наредба № 53 от 2.07.2004 г. за условията и реда за постигане на сигурността на корабите и пристанищата (обн., ДВ, бр. 72 от 2004 г., изм. и доп., бр. 94 от 2005 г., бр. 70 от 2007 г.).

Решението мерките за сигурност за пристанищата, необхванати от Наредба № 53 да бъдат разписани в Наредба № 9 произтича от следните обстоятелства:

1. Наредба № 53 се издава на основание чл. 60а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, който се отнася само за море;

2. Наредба № 53 транспонира в българското законодателство следните международни документи: глава ХІ-2 на Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море(СОЛАС) – респективно Международния код за сигурност на корабите и пристанищните съоръжения (ISPS Code) , Регламент 725/2004 и Директива 2005/65 на Европейския съюз.

Транспонираните в Наредба № 53 международни документи не предвиждат установяване на режим за сигурност за речните пристанища и кораби, поради което системното място за регламентиране на такъв режим за речни пристанища и пристанищата на море, непопадащи в обхвата на Наредба №  53, е в Наредба № 9.

Считаме, че сигурността на пристанищата е елемент от експлоатационната им годност и при нарушена такава пристанището би следвало да се спре от експлоатация или да се ограничи ползването на някои негови зони, каквато възможност съществува в Наредба № 9.

По същество предлаганите изменения и допълнения на Наредба № 9 ще създадат ред, изисквания и мерки за контрол за постигане сигурност в пристанищата, за които не се прилага Наредба № 53 за условията и реда за постигане на сигурността на корабите и пристанищата (всички пристанища на р. Дунав и яхтените, рибарските и тези със специално предназначение на море).

На базата на извършена оценка на степента на рисковете и заплахите за сигурността и в зависимост от характера на дейностите в пристанището са предвидени минималните необходими мерки за сигурност, които следва да се предвидят в правилата за сигурност на пристанището. Чрез промените се вменява задължение на тези пристанища да изготвят и поддържат актуални правила за сигурност. Най-общо казано те въвеждат процедурите, мерките и други необходими мероприятия, осигуряващи устойчива работа на пристанището при заплахи или инциденти, свързани със сигурността.

Задължението за реализацията на мерки по сигурността, предвидени в правилата на съответното пристанище, е на оператора/собственика на конкретното пристанище. Тъй като процесът на изготвяне на оценката, правилата за сигурност и реализацията на предвидените в тях мерки и оборудване е дълъг във времето, в преходните и заключителните разпоредби са предвидени подходящи срокове за тяхното изпълнение.

Предложеният проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 9 за изискванията за експлоатационна годност на пристанищата няма да доведе до пряко и/или косвено въздействие върху държавния бюджет, поради което не е приложена финансова обосновка.

Проектът не е свързан с въвеждането или приемането на мерки по изпълнение на актове на правото на Европейския съюз, поради което не се прилага таблица за съответствие с правото на Европейския съюз.

 

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 9 от 29.07.2005 г. за изискванията за експлоатационна годност на пристанищата ( обн., ДВ, бр. 65 от 2005 г., доп., бр. 32 от 2006 г., изм., бр. 53 от 2006 г., изм. и доп., бр. 100 от 2006 г., бр. 103 от 7.12.2007 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакти:

Любомир Костов - младши експерт в дирекция „Инспекционна дейност”, ИА „МА”,
тел 02/ 9304084,
e-mail: lkostov@marad.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 9 от 29.07.2005 г. за изискванията за експлоатационна годност на пристанищата ( обн., ДВ, бр. 65 от 2005 г., доп., бр. 32 от 2006 г., изм., бр. 53 от 2006 г., изм. и доп., бр. 100 от 2006 г., бр. 103 от 7.12.2007 г.) (262 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed