Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 54 от 2.06.2003 г. за медицинските и психологическите изисквания към персонала, който осъществява железопътни превози на пътници и товари и съпътстващите ги дейности, и за провеждане на предпътните (предсменни) медицински прегледи 07.08.2015
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

Проектът на наредбата предвижда транспониране на Директива 2014/82/ЕС на Комисията от 24 юни 2014 година за изменение на Директива 2007/59/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на общите професионални познания, медицинските изисквания и изискванията във връзка със свидетелство (Директива 2014/82/ЕС), (ОВ, L 184 от 2014 г.).

Предложените изменения и допълнения на Наредба № 54 (в Приложение № 2а към чл. 8а „Медицински изисквания“, т. 1.2 „Зрение“) са свързани с промяната на медицинските изисквания относно зрението на локомотивните машинисти. Приложение II към Директива 2007/59/ЕО включва разпоредба, съгласно която не се изисква ефективно зрение и на двете очи в случаи на адекватна адаптация и достатъчен компенсиращ опит и само ако бинокулярното виждане е изгубено след постъпването на работа, което може да изложи на риск нивото на безопасност в железопътните операции. Горната разпоредба е в противоречие с изискванeто зрението на двете очи на машинистите да е ефективно. В тази връзка се налага изменението на Наредба № 54 за да бъдат отразени промените относно медицински изисквания.

С предложения проект в Наредба № 54 се въвежда термина „железопътно предприятие“, за да бъде постигнато съответствие с разпоредбите на Закона за железопътния транспорт.

В съответствие с чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове проектът на наредбата е публикуван на електронната страница на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и на портала за обществени консултации на Министерския съвет.

 

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 54 от 2.06.2003 г. за медицинските и психологическите изисквания към персонала, който осъществява железопътни превози на пътници и товари и съпътстващите ги дейности, и за провеждане на предпътните (предсменни) медицински прегледи може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Жоро Димитров - главен директор на Главна дирекция „Железопътна инспекция“ в Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“
тел.: 02/ 9409 511
факс: 02/ 987 67 69
e-mail: jdimitrov@mtitc.government.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 54 от 2.06.2003 г. за медицинските и психологическите изисквания към персонала, който осъществява железопътни превози на пътници и товари и съпътстващите ги дейности, и за провеждане на предпътните (предсменни) медицински прегледи (31.13 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed