|
Окончателни доклади за 2006г. 06.12.2011
|
|
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
за
за извършено техническо разследване на тежко железопътно произшествие – удар на бърз влак № 5621, движещ се по направление София – Кулата, с лек автомобил-ВАЗ модел 2104 с регистрационен № С 8557 АК на 26.06.2006 г. около 09:00 часа на железопътен прелез на км 59+934 в междугарието Долни Раковец– Гълъбник при редовно задействана автоматична прелезна сигнализация (АПС).
(202 KB)
|
На 26.06.2006 г. влак № 5621, обслужван от локомотив № 45-198,9 е заминал на време съгласно графика за движение на влаковете в 08:53 ч. от гара Долни Раковец за гара Гълъбник с разрешаващ сигнал на изходния светофор при пълна изправност и нормално действие на осигурителната техника в двете гари и на междугарието. В междугарието на км 59+934 се намира железопътен прелез, съоръжен с автоматична прелезна сигнализация (АПС). При получаване на видимост към предпрелезния светофор локомотивният машинист констатирал, че същият свети с мигаща луннобяла светлина, което е указание, че АПС е изправна и редовно задействана, и движението на влака е продължило с предписаната в книжка-разписание скорост. Пред предпрелезния светофор локомотивният машинист е подал звуков сигнал "Внимание" с локомотивната свирка. Същият сигнал, той подал неколкократно и при приближаване към прелеза. На около 30 метра пред прелеза локомотивният машинист забелязал, че от лявата страна по посока на движението на влака по шосейния път се движи с голяма скорост лек автомобил, който очевидно не се е съобразил с действащата АПС и да спре пред прелеза. Локомотивният машинист подал отново сигнал "Внимание" и веднага предприел бързо спиране на влака, но поради съвсем късото разстояние локомотивът е ударил в задната част преминаващия през прелеза лек автомобил, който се разпаднал на части. Едната част отхвръкнала на-ляво, а другата останала да виси на десния буфер на локомотива. След спирането локомотивът се установил на км 60+305, т.е. на разстояние 371 м след мястото на удара. При извършения оглед от влаковата бригада веднага е било установено, че в ударения автомобил са пътували две лица (мъж и юноша), като мъжът е бил ранен, а юношата не е давал признаци на живот. |
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
за
извършено техническо разследване на железопътно произшествие - дерайлиране на три пълни вагона от състава на маневрен товарен влак № 20801 на 10.10.2006 г. в 14.35 часа, в междугарието Подуене разпределителна – София по ІV-ти успореден коловоз.
(163.47 KB)
|
На 10.10.2006 г. в 14.35 часа от 61 коловоз в гара Подуяне разпределителна по четвърти успореден за гара София заминава влак № 20801 със състав 36 вагона, 2200 т, обслужван от влаков локомотив № 45-181 и помощен локомотив на чело № 44-134. При движението на влака със скорост 18 км/ч в западната изходна гърловина на гара Подуяне разпределителна след стрелка № 312 при маневрен сигнал М68, поради уширен път и липсващ скрепителен материал, единадесетия вагон от чело на състава на влака дерайлира с двете десни колела на задната талига, а левите колела остават на глава релса. Така се придвижва 12 метра, след което поради подобряване параметрите на железния път, ребордите на левите колело на задната талига се възкачват на глава релса по която се движат в продължение на 10 метра, след което изпадат в ляво от релсата и те дерайлират. Вследствие на дерайлирането, товара(дървесни пана) - задната палетна третина, във вагона се завърта около централната си ос и събаря задните(леви и десни) съставни половини на вагонните стени (плъзгащи се врати), които падат от страни на железния път, а дървесните пана изпадат от вагона и се разпиляват. Закрива се габарита и за трети успореден коловоз движението по него е прекъснато.
|
|
|
|
Железопътен транспорт
|
|
|
|
|
|