|
Окончателни доклади за 2016 г.
|
|
|
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
техническо разследване на железопътно произшествие – запалване във време на движение на електрически локомотив № 44085.9 обслужвал бърз влак № 3622 в гара Сахране на 16.06.2016 г.
(911.27 KB)
|
На 16.06.2016 г. бърз влак № 3622 в състав от 4 пътнически вагона, обслужван с електрически локомотив № 44085.9, се е движил по направление Бургас – Карлово – София. Влакът е заминал по График за движение на влаковете от гара Бургас в 08:55 часа без технически неизправности. В гара Казанлък локомотивната бригада е направила оглед на ходовата част и машинното отделение на локомотива за възникнали през време на пътуването неизправности. В 12:07 часа влакът е потеглил от гара Казанлък и е преминал транзит през гара Дунавци със скорост до 70 км/ч. Дежурният ръководител движение, проследявайки преминаването на влака през гарата, е забелязал да излиза дим от ходовата част на локомотива, за което е уведомил влаковия диспечер и дежурния ръководител движение в гара Сахране.
В междугарието Дунавци – Сахране локомотивната бригада усеща мирис на дим в командната кабина и локомотивният машинист е спрял влака пред предупредителния сигнал на гара Сахране за оглед. След престой от 1 мин. влакът е потеглил отново и в 12:24 часа е спрял на 2-ри коловоз в гара Сахране. Локомотивната бригада е отделила локомотива от вагоните и е започнала гасене на пожара с наличните пожарогасители, а началникът на влака е подал информация на телефон 112.
Противопожарните автомобили са пристигнали на местопроизшествието около 13:00 часа и пожарът е бил потушен около 14:20 часа.
Няма пострадали от персонала и пътниците. Нанесени са значителни материални щети на локомотива.
|
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
техническо разследване на железопътно произшествие – запалване във време на движение на електрически локомотив № 44081.8 обслужвал бърз влак № 8626 в междугарието Айтос – Черноград път № 2 на 13.04.2016 г.
(554.75 KB)
|
На 13.04.2016 г., бърз влак № 8626 в състав, 6 пътнически вагона и електрически локомотив № 44151.9 в неработно състояние, обслужван с електрически локомотив № 44081.8 се движи по направление Бургас – Пловдив – София. Влакът заминава по разписание от гара Айтос в 23:02 часа. По време на движението му в междугарието Айтос – Черноград по път № 2, локомотивната бригада усеща мирис на изгоряла изолация в кабината на локомотива. При извършване на огледа се установява, че от подкошовите вентилатори излиза огън. Предприето е спиране на влака на подходящо място с цел осигуряване на достъп до локомотива. След спирането на влака, локомотивната бригада е задействала пожарогасителната инсталация и е предприела гасене с наличните преносими пожарогасители. Началникът на влака и кондукторите са организирали евакуирането на пътниците от вагоните на безопасно място и са подали информация на телефон 112.
Противопожарният автомобил е пристигнал на местопроизшествието около 23:25 часа и е поел гасенето на локомотива. След около 15-20 минути е пристигнал втори автомобил и пожарът е потушен окончателно около 02:10 часа на 14.04.2016 г.
Няма пострадали пътници и персонал, но са нанесени големи материални щети на локомотива и на железопътната инфраструктура.
Движението на влаковете в междугарието Айтос – Черноград по път № 2 е възстановено в 19:03 часа на 16.04.2016 г. със скорост по книжка разписание. |
|
|
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от
техническо разследване на железопътно произшествие – дерайлиране на девет вагона от състава на товарен влак № 50601 при влизане в гара Дупница на стрелка № 10 на 23.01.2016 г.
(1.18 MB)
|
На 22.01.2016 г. от гара Илиянци за гара Дупница заминава товарен влак № 50601 с маршрут на движение Илиянци – Волуяк – Разменна – Батановци – Дупница. Влакът е в състав 13 пълни вагона, 52 оси, 1011 тона и е обслужван с електрически локомотив № 43552.9. Влакът е заминал от гара Илиянци в 20:45 часа и е пристигнал в гара Делян в 23:31 часа без проблеми по време на движение. В гара Делян влакът престоява 3 мин. повече от регламентирания престой поради извършване на задължителна съкратена проба “D” на автоматичната влакова спирачка. След заминаване от гара Делян и излизане от тунел № 1 локомотивният машинист е предприел пробно задържане с кран-машиниста на локомотива, предвид навлизане на влака в участък с продължителен наклон на спускане. След направеното пробно задържане и последвалото неколкократно изпускане на въздуха от главния въздухопровод в атмосферата, спирачен ефект не е бил постигнат и скоростта на движение започва да нараства.
Локомотивният машинист уведомява дежурните ръководители движение в гарите Дяково и Дупница по мобилния телефон да осигурят свободен коловоз за преминаване на неспиращия влак.
Влакът преминава транзит през гара Дяково в 23:54 часа по втори главен коловоз с искрящи колооси на локомотива и на първите няколко вагона от влака. В гара Дупница дежурният ръководител движение е подготвил маршрут за четвърти отклонителен коловоз в посока гара Голямо село. В 00:04 часа влакът влиза в гара Дупница със скорост от около 80 км/ч, преминава през стрелки № 2 и № 4 и на стрелка № 10 дерайлира третият по ред вагон, който се накланя на дясно и увлича след себе си следващите осем вагона, които също дерайлират.
Вследствие на дерайлирането на влака няма пострадал персонал, има причинени големи материални щети на подвижния железопътен състав, на превозвания товар и на железопътната инфраструктура. |
|
|
|
|
Железопътен транспорт
|
|
|
|
|
|