Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Осигурени са средствата за реализацията на третия етап от строителството на Зимовника в Русе 21.06.2004

Министерството на транспорта и съобщенията е осигурило 6 милиона и 500 хиляди евро за реализацията на третия етап от проекта за “Строителство на Зимовник за престой на 39 речни съда, плаващи по река Дунав”. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев след като откри тържествено днес Зимовника в град Русе.

Въпреки, че до момента са завършени първия и втория етап на проекта, той ще може да функционира и към момента може да приеме 26 плавателни съда, каза вицепремиерът Василев. На церемонията по откриването и освещаването на обекта присъстваха заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимира Мартинова, държавният секретар на Министерството на транспорта и строителството на Румъния Траян Панаис, областният управител на Русе Румен Януаров и кметът Елеонора Николова.

За да може съоръжението да работи с пълен капацитет трябва да бъде завършен и третия етап на проекта. Съгласно поетия ангажимент на българското правителство за цялостното завършване на проекта Министерството на транспорта е съобщенията е потвърдило, че третият етап ще бъде финансиран изцяло от българска страна. Общата нетна стойност за изграждане на обекта е €13.452 млн.

Предвижда се стартирането на третия етап да започне до средата на месец юли 2004 год. В бюджета на Министерството на транспорта и съобщенията са заложени необходимите средства в размер на € 2,112 млн. за 2004 год. и € 4,375 млн. за 2005 год. Съгласно българското законодателство и Закона за обществени поръчки към момента има изготвена тръжна документация и проектна готовност. Срокът за изпълнение е около 18 месеца. Предвижда се довършване на дигата, на наклонените укрепителни стени и прилежащата към тях инфраструктура (инсталация и осветление), на фара на входа на съоръжението и частична пътна връзка. С това проектът ще се завърши изцяло и ще се въведе в действие с пълния си капацитет.

По програма ФАР Трансгранично сътрудничество през 1999 год. и 2000 год. между България и Румъния бяха одобрени два подпроекта за I и II етапи от изграждането на Зимовника в гр. Русе.

След проведен международен търг по правилата на ФАР строежът на съоръжението беше възложен на Консорциум, с водеща компания “Бесикс” (Белгия) и двама български партньори: “Мостстрой” АД и “Росилекс” ООД. През месец декември 2001 год. бяха сключени два договора за строителство със срок на приключване - 31 декември 2003 год. В специалните условия към тях беше предвидено изпълнението да е в съответствие с FIDIC - Червената книга.

За целите на І и ІІ етапи беше проведен търг по правилата и процедурите на ФАР и за надзор на обекта. Той беше възложен на Консултанта - Консорциум Хасконинг/Холандия и ГЮС ООД София. Консултантът е и Инженер на обекта съгласно ФИДИК, но също осъществява и независим надзор по правилата на българското законодателство. Строителните дейности бяха забавени от високите водни стоежи на р. Дунав през 2002 год. в началото на строителния период и неочаквано ниските нива впоследствие, което наруши графика на строителните дейности. За наваксване на закъсненията срокът на строителния договор беше удължен с четири месеца и крайна дата на приключване 30 април 2004 год.

Резултатите от успешното приключване на I и II етапи са:

  • Изграждане и въвеждане в експлоатация на вертикална кейова стена, дълга 560 м с прилежаща инфраструктура за обслужване на корабите (електрозахранване, водоснабдяване, телефонизация и интернет, обслужващи кейови площадки, осветление), пътна връзка и частично драгиране на акваторията.
  • Осигуряване на престой през цялата година на 26 плавателни съда (класифицирани като непожароопасни) и яхти с гарантирана дълбочина в акваторията 3.50 м при ниско корабоплавателно регулационно ниво (94 % обезпеченост на корабоплаването в годината, при воден стоеж + 107 на водомерен пост “Русе” км 495.600 на река Дунав).
  • Осигуряване на допълнителни услуги – малки ремонти, водолазни огледи, събиране на отпадни води от корабоплаване, в т.ч. и от транзитно преминаващи кораби и др.
• Наличие на специализиран плавателен съд и оборудване с бонови заграждения за събиране на нефтени разливи при аварийни случаи.

 

Институционалната рамка за управлението и реализацията на проекта е:

  • Министерство на транспорта и съобщенията – Възложител (Employer);
  • Министерство на регионалното развитие и благоустройство /PHARE CBC/– Изпълнителна агенция, сключваща и подписваща договора (Implementing Agency и Contracting Authority);
• Изпълнителна Агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” (АППД) – Краен бенефициент (Beneficiary).

 

Проектът приключи успешно без удължаване на приетия работен график и допълнително финансиране на строителната дейност.

След завършването му Зимовникът ще бъде собственост на АППД. Той ще стане част от организационната структура на Агенцията, ще е подчинен на Агенцията и ще се управлява от изпълнителния директор.

Зимовникът няма пряка конкуренция в района, тъй като не съществува подобна структура по протежението на река Дунав между Унгария и Черно море. Наличието на Зимовника ще допринесе за облекчаване на местните пристанища от неспецифичната за тях дейности, които ще се предлагат с високо качество.

Зимовникът има силно предимство пред конкуренцията, защото ще осигурява по-добри условия за престой – закрита акватория, охрана, възможност за по-продължителен престой с всички останали вече съществуващи услуги. Те ще се предлагат на конкурентни цени – не по-високи от досегашните, тъй като стратегията през първите години ще бъде за привличане на клиенти и акумулиране на приходи от по-голям обем на извършени услуги.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed