Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Василев отговори на писмо на Регионалния синдикален съвет – СЖБ, Горна Оряховица 28.06.2004

В края на миналата седмица председателят на Регионалния синдикален съвет – СЖБ, Горна Оряховица, Йордан Костов изпрати писмо до министър Николай Василев, в което изрази своята загриженост за бъдещето на българските железници.

Днес вицепремиерът Василев изпрати отговор на това писмо. Предлагаме ви пълния текст на отговора на Николай Василев.

До д-р Желязко Христов
Председател на КНСБ
До г-н Й.Костов
Председател на Регионалния синдикален съвет - СЖБ
Горна Оряховица

Уважаеми д-р Христов,
Уважаеми г-н Костов,

Благодаря за загрижеността, която за пореден път проявявате към дейността на Министерството на транспорта и съобщенията по отношение на настоящето и бъдещето на българските железници.

Уважаеми господа, бих искал, чрез ръководените от вас синдикални структури, да изкажа благодарността си към над 30-те хиляди железничари за всекидневните им усилия за осигуряването на безопасни и сигурни превози, за бдителността им за предотвратяването на произшествия, за спазването на трудовата дисциплина и за безкористната им подкрепа в трудните моменти за железниците през последните години.

Изказвам дълбоката си признателност към хората, които не само работят в БДЖ ЕАД и НК “Железопътна инфраструктура”, но и които са свързали съдбата си с железниците. Факт е, че нашите жп специалисти по време на международни семинари и конференции се представят на високо ниво, с което може само да се гордеем.

Моята лична гордост е, че младите железничари в системата са конкурентноспособни и генерират идеи за развитието на българския железопътен транспорт в рамките на общоевропейския транспортен пазар.

През последните 15 години почти не е имало година преди 2003/2004 с ръст на пътникопотока и на обема товари, превозени с железопътен транспорт. Наблюдаваме известно подобряване на качеството на услугите в железопътния транспорт. Вече има реални възможности и перспективи за развитие в този най-екологичен превоз. Всичко това е факт благодарение на усилията на хилядите железничари и на по-добрия мениджмънт на БДЖ и НК ЖИ.

И аз като вас съм загрижен за бъдещето на железниците. Искам да ви уверя, че всеки ден отделям значително внимание не само на оперативните въпроси в железниците, но и с моя екип дискутираме мерките, чрез които нашите железопътни услуги да станат по-добри и по-привлекателни за гражданите.

Бих искал да ви припомня какво по-важно и със стратегическо значение направихме с ваша помощ досега:

  • През лятото на миналата година заварих железниците със значителни задължения към служителите, бяха просрочени плащанията на заплатите с няколко месеца. В кратки срокове моят екип изработи стратегия за издължаването на БДЖ и НК ЖИ към служителите си. В резултат на това нарастващото социално напрежение в системата беше елиминирано.
  • През месец август 2003 г. бяха приключени продължаващите над 10 месеца преговори между БДЖ и металургичния комбинат “Кремиковци”. От лятото на 2003 г. досега беше изплатена голяма част от просрочените задължения на комбината.
  • В края на 2003 г. представих ясна концепция за реформа на българските железници, която моят екип нарече “50 мерки за оздравяване и модернизация на железопътния транспорт в България”. Тази стратегия се изпълнява и резултатите от нея са видими.
  • БДЖ успешно пласираха емисия от корпоративни облигации на стойност 30 млн. евро. Тези пари целево ще бъдат използвани за ремонт на 3620 товарни вагона в български вагоно-ремонтни заводи. Тази емисия е най-голямата корпоративна облигация в историята на България.
  • Постигнахме договореност с ръководството на вагоно-ремонтните заводи в страната при наемане на работници и специалисти за изпълнение на поръчки за ремонт на вагони приоритетно да бъдат ангажирани железничари от БДЖ. И това споразумение вече се изпълнява. Например, вагоно-ремонтният завод в гр. Септември е наел през последните месеци над 200 души, от тях десетки са бивши служители на БДЖ.
  • При посещенията ни в Македония и Сърбия и Черна гора поставихме въпроса пред техните жп администрации за начините за изплащането на старите им задължения към БДЖ.
  • Електрификацията на участъка София – Драгоман от жп линията София – Ниш ще бъде завършена до края на годината. Наскоро Сърбия и Черна гора заявиха, че ще завършат електрификацията на техния участък до края на тази година. Така на практика България и Сърбия заедно ще приключат изграждането на този важен инфраструктурен проект, който ще подобри значително обслужването на общата гранична гара – Драгоман, и ще съкрати времето за обработка на пътническите влакове и товарните композиции.
  • Напредък отчитаме и по отношение на проекта “Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград – турска-гръцка граница”. Този важен инфраструктурен проект е на стойност 340 млн. евро. На 25 юни тази година беше открита тръжна процедура за избор на изпълнител за проектирането и строителството на първата фаза от проекта – участъка от Крумово до Първомай.
  • От няколко месеца провеждаме акция “Кондуктор”, благодарение на която чрез блокади на вратите на влаковете за предотвратяването на качването на пътници без билет БДЖ увеличава приходите си с 10-15%.
  • В основните възлови гари за железниците вече е започнат ремонт. Например, в гара Русе в момента работят 62 души от ДП “Транспортно строителство и възстановяване” за укрепването на основите на сградата. Предвиждаме цялостен ремонт на гарата. През тази година за него ще бъдат усвоени около 6,1 млн. лв. Срокът за изпълнение на проекта е 30 месеца.
  • През тази година Министерството на транспорта и съобщенията издаде и първия частен жп лиценз за превоз на товари на “Булмаркет – ДМ”. Това е исторически момент, защото за първи път държавният превозвач ще има своята благородна и достойна конкуренция. Лицензът е безсрочен, но на всеки пет години “Държавната железопътна инспекция” ще проверява за спазването на условията, при които е издаден. Превозвачът ще оперира в участъка Русе-Север – Русе-Разпределителна – Каспичан.
  • НК “Железопътна инфраструктура” възстановява жп връзка от гара Търговище до външната граница на завода на “Шишеджам”. В края на този месец линията ще бъде завършена и готова за експлоатация.
  • И не на последно място в този кратък обзор на стратегическите решения за подобряване състоянието на българските железници бих искал да спомена, че в момента представители на Министерството на транспорта и съобщенията водят преговори със световноизвестни производители за закупуването на нов подвижен състав за нуждите на железниците.

В заключение отново бих искал да ви благодаря за изказаната загриженост за железниците и се надявам, че нашето добро сътрудничество и регулярните ни срещи ще продължат и за в бъдеще.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed