Терминал 2А на Пристанище Бургас ще бъде завършен до месец юни 2005 г. По същото време трябва да бъде завършено и уширението на подходния канал, което остава в обхвата на проекта. Това обяви днес вицепремиерът Николай Василев след подписването на Допълнителното споразумение №1 (Supplemental Agreement №1) между изпълнителя на проекта за разширяването на Пристанище Бургас - Penta Ocean/Mitsubishi JV (POM)/Япония, и "Пристанище Бургас" ЕАД. Със споразумението се уреждат рисковете и завишените разходи на изпълнителя за драгиране при наличието на амуниции. |
Вълноломът ще бъде завършен през месец юни 2006 г., а подходният канал ще бъде изваден от обхвата на Проекта и ще бъде драгиран от новосъздадената Национална компания "Пристанища". Това няма да се отрази на експлоатацията на Пристанище Бургас, допълни министър Василев. Вицепремиерът поясни, че финансирането ще бъде предоставено от българската страна, чрез Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация", която ще предвиди необходимите средства през следващите три години. По време на пресконференцията след подписването министър Василев пое седем ангажимента към Бургас и областта. Сред ангажиментите са завършването на модернизацията на Пристанище Бургас, концесионирането на Пристанище и Летище Бургас, както и освежаването на жп гарата до края на годината. Вицепремиерът обясни, че модернизацията и концесионирането на пристанището ще вървят паралелно, а концесионирането на летището ще се осъществи, след като бъдат приети измененията и допълненията на Закона за гражданското въздухоплаване. При успешно приключване на преговорите, Министерството на транспорта и съобщенията и БДЖ ще закупят два високоскоростни влака, като единият от тях ще се движи по линията София-Пловдив-Бургас, а другият ще се движи по линията София-Варна, каза Василев. Той допълни, че ако сделката за БТК приключи успешно, Бургаска област ще стане една от най-бързо цифровизираните области в страната и че основен приоритет за областта ще бъдат предоставянето на нови компютри и високоскоростен Интернет. * * * Проектът за разширението на Пристанище Бургас е сред приоритетите с национално значение на Министерството на транспорта и съобщенията. Той има стратегическо значение както за развитието на Паневропейските транспортни коридори, така и за изграждането на много добри транспортно-комуникационни връзки между вътрешността на страната и страните, разположени в северозападната част на Балканския полуостров. На 29 юни 1998 г. е подписан Договор за заем между Японската банка за международно сътрудничество и министъра на транспорта, на стойност JPY 14 312 000 000 (USD 118 281 000 към 29 юни 1998 г.). Общата стойност на проекта е определена на USD 129 949 000 без ДДС, като обхватът му включва строителство на терминал 2А, подходен канал (включително уширението), вълнолом и доставка и монтаж на оборудване. Дейностите по проекта са разделени на два пакета (Пакет № 1 и № 2). Пакет № 1 включва драгиране и строително-монтажни работи с изпълнител Penta Ocean/Mitsubishi JV (POM)/Япония. Стойността му е USD 95 450 000 без ДДС. Пакет № 2 включва доставка и монтаж на оборудване с изпълнител Vab-Vatech JV/Австрия. Стойността му е USD 25 766 849 без ДДС. Консултант и инженер на Проекта е Pacific Consultants International (PCI)/Япония. За допълнителна информация: Николай Михайлов, Пресцентър Министерство на транспорта и съобщенията Тел: 940 96 02 e-mail: nmihaylov@mtc.government.bg |