През 2003 г. БДЖ отчитат ръст на превозените товари с 8,6 % в сравнение с 2002 г. Това се случва за първи път от 1995 г. насам. Според вицепремиера Николай Василев тези резултати се дължат на няколко фактора: увеличения ръст на българското индустриално производство, на големия износ, както и на по-добрата организация вътре в БДЖ, която позволява превозването на повече товари. Основната причина е и в повишеното търсене на железопътните услуги. С тези вагони, които имат в момента, железниците не могат да посрещнат огромните нужди на българската индустрия за превоз на товари. Министър Василев потвърди още веднъж намерението на МТС да се извърши основната ремонтна програма на 3 620 товарни вагона. С тях значително ще се увеличи работещият парк на железниците, който в момента е едва 8 500 товарни вагона. За първи път от 1996 г. насам има увеличение с 4,4 % на броя на превозените пътници в железопътния транспорт. "През тази година очакваме допълнително увеличение на пътници и товари с над 5% на годишна база" - допълни вицепремиерът Василев. Изминалата година беше добра и за българските пристанища. Обработените товари от българските пристанища през 2003 г. нараснаха с 4.2% спрямо 2002 г. През морските пристанища през 2003 г. са преминали общо 21.37 млн. тона товари, с 4.8% повече от 2002 г.
През речните пристанища през 2003 г. са преминали общо 3.75 млн. тона товари, с 1.1% повече от 2002 г. По-малкият обем товари, обработени на речните пристанища, се дължи на ниското ниво на р. Дунав в по-голямата част на годината. През 2004 г. очакванията на Министерството на транспорта и съобщенията са за над 5% ръст на товарите, които се обработват през българските пристанища. Прогнозата е на база увеличаването на индустриалното производство, инвестициите и външната ни търговия. За допълнителна информация: Радослава Петрова, Пресцентър, Министерство на транспорта и съобщенията Тел: 940 96 25 e-mail: rpetrova@mtc.government.bg
|