Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Електрификацията на жп линията Драгоман - Калотина - Димитровград ще подобри транспортната инфраструктура по Коридор №10 28.01.2004

Българската и сръбската страна ще предприемат организационни и технически мерки още тази година железопътната линия Драгоман-граница-Димитровград /Сърбия и Черна гора/ да бъде електрифицирана и модернизирана. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев при посещението си на гара Драгоман.

Така на практика времето за обработването на жп композициите ще бъде намалено значително. В момента граничният преход за влаковете е изключително бавен - 2 часа за пътническите влакове и повече от 12 часа за товарните композиции.

Влаковете се проверяват два пъти на българската територия и два пъти на сръбската. Министър Василев ще предложи на сръбския си колега проверките да се извършват заедно от българските и сръбските гранични и митнически власти. Това може да стане за половин час, дори и по време на движението на влаковете.

В програмата за модернизация на железниците на Министерството на транспорта и съобщенията, която беше обявена в края на миналата година, е включен проектът на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за довършване на електрификацията на жп линията от София до границата със Сърбия и Черна гора. Тази линия е част от Общоевропейския транспортен коридор № 10. Още 14,7 км предстоят да бъдат електрифицирани до границата и се очаква това да стане до края на тази година,уточни министър Василев.

Осигурени са средства за довършването на проекта, които възлизат на 5,5 млн. лв. Държавният бюджет ще отпусне 2,5 млн. лв., а останалите 3 млн. лв. ще бъдат взети от приходите на НК ЖИ от инфраструктурните такси.

С електрифицирането на линията Драгоман-границата със Сърбия не само ще се подобри транспортната инфраструктура по Коридор №10, но и ще се намалят престоите по граничния преход и ще се елиминират вредните емисии от дизеловото гориво. Досега в този участък се използваха и електрически, и дизелови локомотиви.

Според Наско Цанев, изпълнителен директор на БДЖ, товарните превози по тази линия непрекъснато нарастват. Модернизацията на линията ще облекчи транзитните превози през България за Гърция и Турция.

Сръбската страна също е започнала модернизацията на своята част от линията. Днес при посещението си в Димитровград министър Василев посети жп гарата в града заедно с Амир Нуркович, министър на вътрешно-търговските връзки на Сърбия и Черна гора.

За допълнителна информация:
Радослава Петрова, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 25
e-mail: rpetrova@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed