С този акт Групата Ван Мирт разписа входната виза за българската икономика. България получи средства за подобряване и модернизация на транспортната си инфраструктура в размер на 4, 150 милиарда евро - съобщи министър Пламен Петров по време на днешния редовен брифинг в Министерството на транспорта и съобщенията. "Успяхме да договорим с Европейския съюз четири български проекта, които са с приоритетно значение за Транс-европейската транспортна мрежа на бъдещия разширен Европейски съюз. Тяхното изпълнение ще започне през 2007 г. и ще завърши 2010 г. С тези 4, 150 милиарда евро България е на трето място, според БВП, по обем на безвъзмездните помощи, отпуснати от ЕС за изграждане на вътрешно-транспортната инфраструктура." - каза министър Петров. Тези проекти са: Елиминиране на тесните места на Рейн - Майн - Дунав, българската част на проекта ще струва 138 млн. евро.
Модернизиране на жп линията Гърция/българска граница - София - Будапеща - Виена - Прага - Нюрнберг, чиято стойност за българската част е 2, 400 млрд. евро.
Автомагистрала Солун - София. Строителните работи в българската част възлизат на 675 млн. евро.
Железопътна линия Бари - Дуръс - Бургас/Варна. Проектът е на стойност за територията на България - 937 млн. евро. През българска територия проектът е разделен на три лота: 1. Модернизация на железопътната линия София - Пловдив - 156 км 2. Реконструкция на железопътната линия Пловдив - Бургас - 294 км 3. Реконструкция на железопътната линия Карнобат - Варна - 157 км |