Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Пламен Петров и неговият екип представиха стратегията за предстоящо концесиониране на Летище Варна и Летище Бургас 02.06.2003

Днес, от 11.00 ч. в Музея на авиацията, зала Авиоизложение на Летище Бургас ЕАД, министър Пламен Петров и неговият екип представиха стратегията за концесия на Летище Бургас и Летище Варна.

Сред официалните гости бяха г-н Мехмет Чинар, генерален консул на Република Турция в България, г-н Аслан Джаримов, генерален консул на Русия в България, г-н Константин Дараданов, почетен консул на Швеция в България, Йордан Мирчев, председател на Комисията по транспорт и телекомуникации, представители на Комисията по транспорт и телекомуникации, представители на Комисията по Европейска интеграция, депутати от бургаски и варненски регион, Иван Витанов, областен управител на област Бургас, представители на туроператорски фирми и авиационни оператори.

Министър Пламен Петров благодари на всички, които са участвали в изработването на проекта за привличане на частни инвестиции и управленско ноу-хау в летищната инфраструктура.

Бяха представени целите на стратегията - подобряване на летищната инфраструктура, качеството и ефективността на предоставяните летищни услуги съгласно международните стандарти, стимулиране развитието на търговски дейности, привличане на значителни инвестиции в летищната инфраструктура, без държавно финансиране или гаранции, прехвърляне от държавата на частния сектор търговските рискове, свързани с инвестициите и стопанисването на летищата, максимизирани на общите бюджетни приходи (такси, данъци и др.) след изпълнение на програмата за капиталови инвестиции.

Стратегията се основава на анализ на международния опит, който показва, че тези цели могат да бъдат постигнати чрез привличане на частния сектор за инвестиране, управление и експлоатация на гражданските летища.

"Целите в стратегията могат да бъдат постигнати чрез продажба на летищната инфраструктура, както е във Великобритания, Германия и Австрия, или чрез предоставянето й за управление на частни оператори с договор или по закон, като в този случай държавата запазва собствеността си върху летищната инфраструктура.", каза по време на представянето Дейвид Спира, консултант на МТС от американската фирма "Беъринг поинт".

"Държавата и концесионерът остават партньори за целия срок на концесията и рисковете се разпределят между тях.", обобщи принципите на концесията министър Петров.

Държавата продължава да изпълнява задълженията си по международни договори и споразумения в сектора, а също така може да поеме управлението и експлоатацията на летищата при извънредни обстоятелства. Държавата получава концесионно възнаграждение от концесионера, а същевременно си запазва лостове за контрол и регулация на летищата. Концесионерът ще инвестира, управлява и експлоатира гражданските летища, като ще събира летищни такси, приходите от наземно обслужване и от търговски дейности.

Стратегията за концесията на Летище Варна и Летище Бургас предвижда предоставяне на дългосрочна концесия до 35 години, реализиране на инвестиционна програма от концесионера след одобрение от държавата, задължение за повишаване на качеството на услугите, летищните такси се определят от държавата, концесионното възнаграждение се плаща на държавата, на база на общите приходи на летището (от авиационна и търговска дейност).

Предвижданите финансови ефекти са: капиталови инвестиции в размер на 130 млн. Евро за двете летища още в първите десет години на концесията, концесионно възнаграждение около 5,5 млн. Евро средно годишно през целия период на концесията, стабилни и редовни приходи за бюджета, верижен ефект върху развитието на бизнеса в региона. Очаква се подобряване на сигурността и безопасността на летищата, ръст на трафика и търговските дейности, нарастване на заетостта, подобряване оперативната ефективност на летищата и засилване на мерките за опазване на околната среда.

Процедурата за избор на концесионер ще бъде извършена съобразно Закона за концесиите (ЗК), Правилника за прилагане на ЗК и Закона за гражданското въздухоплаване. Предвижда се открита състезателна процедура.

"23 първокласни летищни оператори от Белгия, Великобритания, Ирландия, Дания, Испания, Италия, Аржентина, Германия, Кувейт, Холандия, Канада, Франция, Турция и др. са проявили сериозен интерес" - съобщи министър Пламен Петров.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed