Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
500 работни места се осигуряват с изграждането на нова писта на Летище София 12.03.2003

На 14 март 2003 г. в Министерство на транспорта и съобщенията ще се състои официална церемония по подписването на договора за изпълнение на строителството на Лот Б2 - Изграждане на нова пистова система и съпътстващи работи, като част от общия проект за "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София".

На церемонията ще присъстват министърът на транспорта и съобщенията на Република България Пламен Петров, техническият директор и представители за Mohammed Abdoulmohsin Al-Kharafi & Sons for General Trading, General Contracting & Industrial Structures W.L.L. /Кувейт/ - Admak General Contracting Company /ОАЕ/, Н.П. посланикът на Кувейт в България, Н.П. посланикът на Делегацията на Европейската Комисия в България, Изпълнителният директор и представители на Летище София, представители на Европейска инвестиционна банка, Министерство на транспорта и съобщенията, Министерство на финансите, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, депутати и др. официални гости.

Изпълнителят по договора беше избран измежду общо 6 кандидати, подали тръжни предложения, по международна тръжна процедура, проведена съобразно изискванията на Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие, като основен източник на финансиране по силата на сключен Договор за заем. Съгласно графика за изпълнение на строителните работи, заложен в договора с джойнт венчъра, изграждането на новата пистова система и съпътстващи работи трябва да приключи за срок от 22 месеца и след провеждане на съответните изпитания и тестове в началото на 2005 г. да започне неговата реална експлоатация.

Новата пистова система и всички свързани с нея съоръжения ще отговарят на всички съвременни изисквания за безопасност и комфорт на обслужване и ще бъдат съобразени с международните авиационни стандарти.

След завършване на строителството софийското летище ще разполага с нова писта (3 600 м х 45 м плюс странични ивици за безопасност), разположена успоредно на съществуващата. Освен това се предвиждат и редица други подобрения като: удължаване на съществуващата писта и превръщането и в успоредна пътека за рулиране; нови свързващи и скоростни пътеки за рулиране с обща площ около 60 000 м2; мостова конструкция от стоманобетон над река Искър перпендикулярно на новата писта и успоредната пътека за рулиране и укрепване на бреговете й; наземно осветление на летателното поле, съвременни навигационни средства (ИКАО Категория ІІІ) и комуникации; подстанция за пожарна и аварийна безопасност, вкл. съоръженията; сграда за наземно осветление на летателното поле, вкл. оборудването; анти-обледенителна площадка, сервизни пътища, отводнителна система и др. Проектът решава и проблема с изместване на напоителни канали, засегнати от новите съоръжения на летището.

Изпълнението на строителните работи ще бъде извършвано с минимално нарушаване на ежедневната рутинна дейност на летището. Това означава‚ че пистата ще бъде винаги отворена за трафика по разписание и че подходът на самолетите към и от пистата винаги трябва да бъде осигурен.

Резултатите от направените през 1996 г. предварителна и през 2000 г. окончателна оценки на въздействието върху околната среда доказват, че изместването на началото на новата писта за излитане и кацане /ПИК/ в източна посока спрямо съществуващата ще доведе до чувствително намаляване на броя на жителите, засегнати от наднормен шум, предизвикан от оперирането на самолетите на Летище София.

Същевременно се подготвя и проект за защита от шума на територията на хигиенно-защитната зона около Летище София, който ще включва комплекс от мерки за намаляване на ошумяването. Мерките, които ще бъдат предвидени в този проект, ще бъдат реализирани поетапно преди пускане в експлоатация на новата писта.

Като резултат от реализацията на проекта за изграждане на ново летище в София ще се постигне подобряване на цялостната авио-инфраструктура, привличане на по-голям брой пътници при по-високи стандарти на обслужване, развитие на търговската, туристическата и други съпътстващи дейности. Освен това, самата реализация на обекта ще спомогне за увеличаване заетостта чрез пряко ангажиране в строителството на около 500 души местна работна ръка и материали, както и косвено чрез включването на десетки фирми и подизпълнители във връзка със строителните работи и доставката на оборудване.

За строителството на новата пистова система на 22.06.1998 г. бе подписан договор между правителството на Република България и Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие на стойност 12,3 млн. кувейтски динара или приблизително 42 млн. евро, ратифициран със закон, приет от Народното събрание на 28 октомври 1998 г.

Финансовият пакет, обезпечаващ реализацията на проекта, се оформя от Кувейтския фонд под формата на заем, от Европейска инвестиционна банка като заем в размер от 60 милиона евро и Европейския съюз за безвъзмездна финансова помощ от 50 милиона евро по програма ИСПА.
Стойността на договора за Лот Б2 - Строителство на нова пистова система и съпътстващи работи е 52 973 000 щ.д., предложена от джойнт венчъра Mohammed Abdoulmohsin Al-Kharafi & Sons for General Trading, General Contracting & Industrial Structures W.L.L. /Кувейт/ - Admak General Contracting Company /ОАЕ/ по време на търга за избор на изпълнител през месец юни 2002 г, в конкуренция с други пет оферти.

Главният изпълнител по проекта, Mohammed Abdoulmohsin Al-Kharafi & Sons for General Trading, General Contracting & Industrial Structures W.L.L. е фирма със седалище в Кувейт с доказана репутация, успешна практика и богат опит в строителния отрасъл, изпълнител на голям брой летищни и инфраструктурни проекти за последните 20 години в Кувейт и чужбина. Едни от най-значимите като мащаб и стойност проекти са свързани с международното летище в Кувейт, международното летище "Адис Абеба" в Етиопия, новото летище и пътен възел в Абу Даби, ОАЕ, Летище "Марса Алам" в Египет, летище "Сир Сересте Кама" в Боствана, международното летище в Уест Индиз и др.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed