Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Стилизирана птица стана запазен знак на новата авиокомпания "България Ер" 31.03.2003

Днес, 31 март 2003 г. журито обяви резултатите от конкурса за лого на новата авиокомпания на пресконференция в Министерство на транспорта и съобщенията.

За запазен знак на "България Ер", журито избра стилизираната птица, разработена от проф. Тодор Варджиев.

"Проектът е професионално разработен и оригинално представен, достоен да бъде запазен знак на новата авиокомпания, която ще бъде лицето на България пред света", каза министър Пламен Петров.

"Отличеният проект е най-добре изведен. В знака е заложена идеята на специфичния символ за национален авиационен превозвач - има национално, българско и съвременно излъчване", обясни проф. Светлин Русев.

"Поехме огромна отговорност да изберем онова, което ще бъде емблемата и рекламата на България по света. Искахме да поощрим младите хора да създадат нещо, чакахме авангардни проекти - дойдоха пенсионерски", каза Вежди Рашидов.

Стилизираната птица е композирана в геометрично опростена форма - триъгълник и е разположена на опашката на самолета. Запазеният шрифт, с който е изписано BULGARI@AIR.BG е с главни букви, наклонен, с ясно изразени, четливи форми, разположен на тялото на самолета.

Запазеният знак и шрифт са решени в зелен и червен цвят. Върху носа и предната част на самолета са изписани букви от глаголицата и кирилицата.

"Какъв по-хубав начин от този, наши, български самолети да летят по света и да популяризират азбуките, които сме създали", каза проф. Тодор Варджиев, автор на проекта победител в конкурса.

"С всичките си разработки, авторът доказва, че може да развие заложените идеи в корпоративен дизайн", беше категоричен Божидар Икономов.

В концепцията си проф. Варджиев развива идеята, че визуалната идентификация на всяка компания е от изключително значение. Според автора, в условията на пазарна икономика, графичният фирмен стил не бива да бъде пренебрегван и оставян на случайността. Основната функция на графичния стил е налагане на визуален имидж на компанията, който да доведе до нейното популяризиране, повишаване авторитета, конкурентноспособността и доверието.

Конкурсът за избор на запазен знак и шрифт на новата авиокомпания, обявен от Министерство на транспорта и съобщенията стартира на 1 януари 2003 г. Крайният срок за подаване на предложения от млади автори до 40 г. беше 20 февруари 2003 г.

Журито на конкурса беше назначено със заповед на министъра на транспорта и съобщенията, г-н Пламен Петров от 28.12.2002 г. Журито беше в състав: Вежди Рашидов, художник, проф. Христо Харалампиев, Председател на Съюза на българските художници, арх. Георги Бачев, Началник управление "Архитектура и градоустройство", Божидар Икономов, художник, Виолета Касабова, представител на гражданите, предложили вариант за име на новата авиокомпания.

На 4 март 2003 г. се състоя заседание на журито за избор на победител от конкурса. За участие в конкурса бяха получени 97 предложения от 45 автори.

На първия етап бяха отхвърлени 2/3 от предложенията, като напълно не съответстващи на изискванията на заложените в регламента критерии за професионално изпълнение.

След втория етап на обсъждане проектите останаха 4. След продължителен дебат беше направено предложение от Вежди Рашидов и Божидар Икономов, конкурсът да приключи без да се присъжда специална награда.

Журито присъди 4 поощрителни награди в размер на 500 лв. На четиримата млади автори беше дадена втора възможност да доработят проектите си или да предложат нови такива в 10 дневен срок (до 14 март 2003 г.) да доразвият идеите си в окончателен вид.

Журито реши да покани за участие в конкурса и 2-ма утвърдени автори: Кирил Гогов и проф. Тодор Варджиев, които да дадат сигурност за крайния резултат на конкурса.

Сред основните съображения за удължаване срока на конкурса и поканата на утвърдени автори за участие бяха отсъствието както на оригиналност на идеите, така и на цялостна визия. Представителите на журито констатираха, че не са предложени достатъчно професионални, както и емоционални, съвременни виждания. Очакванията за дръзки и оригинални решения присъщи за възрастовата категория на участниците не бяха оправдани.

Проектът, спечелил конкурса за запазен знак и шрифт на новата авиокомпания е на проф. Тодор Варджиев За да видите по-голямо изображение натиснете с мишката 1 път върху изображението

Графичен знак на "България Ер" - цветен вариант

Автор: проф. Тодор Варджиев

Запазен шрифт и знак на "България Ер" - цветен вариант

Автор: проф. Тодор Варджиев

Разположение на запазен знак и шрифт върху самолета - цветен вариант

Автор: проф. Тодор Варджиев

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed