Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Петров направи първата копка на новия пътнически терминал по проекта за "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София" 05.02.2003

След подписване на 16 декември 2002 г. в Министерство на транспорта и съобщенията на договора за изпълнение на строителството на Лот Б1 - изграждане на нов пътнически терминал и прилежаща инфраструктура, като част от общия проект за "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София", днес 5 февруари 2003 г. бе официалната церемония за началото на строителството на обекта.

Министърът на транспорта и съобщенията Пламен Петров направи първата копка в присъствието на министър-председателя Симеон Сакскобургготски, министри, Н. Пр. Димитрис Куркулас, Ръководител на Делегацията на Европейската комисия в България, г-н Колин Уокър, Главен администратор към дирекция ИСПА, г-н Емануел Маравич, Директор направление към ЕИБ, Н. Пр. Доктор Карл Дием, извънреден и пълномощен посланик на Република Австрия, г-н Стефан Софиянски, кмет на гр. София, депутати и представители на ръководствата на фирмата-изпълнител на строителството Strabag International GmbH, Летище София, Ръководство на въздушното движение, Областната управа, Община София, Ер Рианта Интернeшънъл, НАКО, Пътинвест инженеринг АД.

Юбилейна монета с лика на Свети Иван Рилски, посветена на асоциирането на България към Европейската общност, която бе запечатана в метална капсула ще бъде вградена в основите на сградата на новия пътнически терминал по стар народен (дюлгерски) обичай.

Проектът за "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София" е най-мащабният в България от 1989 г. Вследствие бездействието на предишното правителство, проектът беше практически блокиран. Имаше значително изоставане в сроковете. Не бяха предприети действия за отчуждаване на терените. Новият екип на МТС ускори реализирането му. Бяха проведени прозрачни тръжни процедури за изпълнител, изцяло в съответствие с практиката на Европейския съюз. Проектът за "Реконструкция, развитие и разширение на Летище София" ще преобразува аеропорта по европейски стандарти.

Реализацията на проекта ще отвори над 2200 работни места чрез пряко ангажиране в строителството. Обектът ще увеличи заетостта и на десетки фирми, които ще се включат като доставчици и подизпълнители във връзка със строителните работи и доставката на оборудване.

Изпълнителят по договора беше избран измежду общо 4 кандидати, подали тръжни предложения, чрез международна тръжна процедура, проведена по правилата на програма ИСПА на Европейската комисия и изискванията на Европейска инвестиционна банка, като основен източник на финансиране по силата на сключен Договор за заем. Нетната стойност на договора за строителство възлиза на 110,608,242.19 евро, като 60 млн. евро се отпускат от Европейска инвестиционна банка, 50 млн. евро се предоставят по програма ИСПА под формата на безвъзмездна помощ, а останалите средства се осигуряват от българско съ-финансиране.

Съгласно графика за изпълнение на строителните работи, заложен в договора с фирма Щрабаг, изграждането на новото летищно съоръжение с прилежащата инфраструктура трябва да приключи за срок от 22 месеца и след провеждане на съответните изпитания и тестове в началото на 2005 г. да започне неговата реална експлоатация.

Щрабаг Интернешанъл ГмбХ е германска фирма със седалище в Кьолн, Германия, с доказана репутация, успешна практика и богат опит в строителния отрасъл, изпълнител на над 50 летищни проекта за последните 20 години. Едни от най-значимите проекти са свързани с Летище Конрад Аденауер в Кьолн / Бон, Германия; Международно Летище Базра в Ирак; Летище Муртала Мухамед в Лагос, Нигерия; Летище Хановер, Германия; Летище Мюнстер / Оснабрюк, Германия; Международното Летище във Франкфурт, Германия; Международно Летище Ташкент, Узбекистан; Международно Летище Рига, Латвия.

Проектът за Летище София предвижда новата сграда на терминала да бъде модерен, съвременен комплекс, в който присъстват всички необходими елементи за лесно и комфортно обслужване на пътниците. Основно той се състои от сграда на терминала, галерия и покрит паркинг.

В главната сграда на терминала са разположени зоните за обработка на пътниците и техния багаж, както и необходимите технически и административни помещения. Във всички зони за обработка на пътници има съвременни условия за обслужване на инвалиди.

Галерията е издадена извън терминалната сграда. Общата й дължина е приблизително 210 м. В нея са разположени 7 контактни врати (гейтове) към пътническите ръкави. Организацията на всички изходи е еднаква: свободна зона за изчакване, контрол по сигурността, стерилна зона.

Покритият паркинг се разполага изцяло извън контура на терминалната сграда. Общият му капацитет е 820 паркоместа, разделени на 4 нива. Вертикалният транспорт на пътниците и посетителите от четирите нива на паркинга до ниво 0 на терминалната сграда се осигурява от асансьори и стълбище. Проектът позволява модулно разширение на терминалната сграда на изток и запад.

Новият терминал ще отговаря на всички изисквания на Европейския съюз по отношение на обслужване на пътниците и осигуряване на съответния граничен контрол.

Като резултат от реализацията на проекта за изграждане на ново летище в София ще се постигне подобряване на цялостната авио-инфраструктура, привличане на по-голям брой пътници при по-високи стандарти на обслужване, развитие на търговската, туристическата и други съпътстващи дейности.

Министърът на транспорта и съобщенията изрази своята благодарност към всички страни, спомогнали за довеждането му до фазата на реални строителни работи за нов терминал и прилежаща инфраструктура на Летище София, след което пожела успешно изпълнение на обекта и предаването му за експлоатация в рамките на предвидените срокове.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed