Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Браншовите организации подкрепиха министър Петров за въведената прозрачна процедура по разпределение на ЕКМТ разрешителни 21.02.2003

Във връзка с актуален въпрос, отправен към министър Пламен Петров на парламентарния контрол днес, публикуваме информация относно процедурата по предоставяне на ЕКМТ разрешителни. Прилагаме и становищата на Националното сдружение на българските превозвачи и Националната транспортна камара.

Становище на Националното сдружение на българските превозвачи >>

Становище на Националната транспортна камара >>

Информация
за предоставяне на ЕКМТ многократни разрешителни за 2003 г.

Република България е приета за пълноправна страна-членка на Европейската конференция на министрите на транспорта (ЕКМТ) през 1992 година. В резултат на членството си в ЕКМТ, от 1993 година Република България е включена в системата на многостранната квота на ЕКМТ с базова квота от 141 броя разрешителни.

Разпределението между българските превозвачи на този вид разрешителни всяка година се извършва по ред и условия определени със заповед на министъра на транспорта и съобщенията. Заповедта се изготвя на основата на правилата за използване на тези разрешителни и техническите изисквания към автомобилите в зависимост от стандартите за екологичност и безопасност в рамките на ЕКМТ за съответната година.

В периода 1993 - 2000 година са използвани различни методи за разпределение. През този период в работните групи, изготвяли проекто-предложения за разпределение на ЕКМТ разрешителните са участвали само представители на Министерството на транспорта. Критерии, правила и методика за разпределение изобщо не са били изготвяни. В този процес браншовите организации са имали незначителна роля. Тази практика не е осигурявала никаква прозрачност и публичност на процедурата.

Именно поради тези факти и начин на работа до 2001 година, през 2002 г. министърът на транспорта и съобщенията Пламен Петров издава заповед, по силата на която за първи път, представители на браншовите организации от автомобилния транспорт изготвиха критерии, правила и методика за разпределяне на разрешителните. С това се поставя началото на ясна, прозрачна и публична процедура по разпределение на ЕКМТ разрешителните.

През последните две години се прилага метода на пропорционалност, при който използването на коефициент не винаги води до цяло число, необходимо за целите на разпределението. Това обстоятелство наложи извършване на съответните закръгления. В случай, че тези закръгления са само в една от двете посоки с цел да се приложи единен принцип, то или ще е налице излишък на разрешителни или ще се получи недостиг на такива. Поради тази причина при изготвяне на разпределението се извърши закръгление, съгласно утвърдените правила, критерии и методика. В случаите на закръгление за всяка фирма е взето под внимание:

1. Допуснатите нарушения на двустранните и многостранни договорености в областта на международния автомобилен транспорт, по които Република България е страна;
2. Постигнатия пробег с ЕКМТ разрешителни за предходната година;
3. Направените през 2002 година инвестиции за обновяване на автомобилния парк;
4. Броя на използваните карнети ТIR.

Освен това, с цел защита и подпомагане на малкия и среден бизнес, се изготви разпределение първоначално между фирмите с до 80 броя "по-зелени и сигурни" автомобили и с до 40 броя "Евро 3 сигурни" автомобили. Останалите разрешителни се разпределиха между фирмите, чиито брой автомобили е по-голям от споменатия.
Броят на кандидатствалите и одобрени за участие в разпределението автомобили тази година не бе публикуван. Според браншовите организации това е информация, представляваща фирмена тайна.

Броят на автомобилите не е единствен критерий, по който се осъществява разпределението. Този брой не следва да е мерило за краен резултат при разпределението. Не е възможно оповестяването на всички елементи на показателите за оценка, на базата на които е взето решение за всеки отделен случай като окомплектованост на документите, истинност на документите, извършени нарушения, изминат пробег, инвестиране в нови автомобили, общ брой автомобили, одобрени автомобили. Изнасянето на тази информация в публичното пространство ще накърни интересите на кандидатствалите фирми. Всяка фирма има неограничен достъп до информацията, свързана с кандидатстването й за разпределение на ЕКМТ разрешителни.

Процедурата по разпределението е максимално прозрачна. Браншовите организации участват в целия процес по изготвянето на заповедта, критериите, правилата и методиката, както и в самото разпределение. За първи път техни представители са мнозинство в работните групи в съотношение 4 към 3 в полза на браншовите организации.

Резултатите от разпределението са оповестени публично в официалната интернет страница на Министерството на транспорта и съобщенията, в "Български транспортен вестник" и на информационно табло в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Отговорено е на всички фирми, отправили запитвания по отношение на разпределението на разрешителните.

Министерството на транспорта и съобщенията и занапред ще се придържа към публичност и прозрачност на административните процедури в рамките на законоустановените норми.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed