Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Легитимни ли са българските линейни пилоти?... 06.08.2002

Дo
Редакцията на
в. "Стандарт"

 

ЛЕГИТИМНИ ЛИ СА БЪЛГАРСКИТЕ ЛИНЕЙНИ ПИЛОТИ?... И КОИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНСКИ САМОЛЕТИ СЕ КАРАТ ОТ "ПИЯНИ" ПИЛОТИ?...


Въпроси на ИК на Съюза на Летците от Гражданската Авиация (СЛГА) към професор Борис Маджаров


Уважаеми Господин проф. Маджаров,


Позволяваме си да отправим към вас горните въпроси тъй като не искаме да повярваме, че човек като Вас, заемащ високото положение на авиационен учен, ръководител на катедра "Въздушен транспорт" при ТУ - София, дългогодишен преподавател във ВНВВУ, председател на контролния съвет на Българския авиационен форум, бихте си позволил такива обобщаващи квалификации за българските граждански пилоти, каквито са поместени в интервюто на г-н Белчо Цанов с Вас, побликувано във в. "Стандарт" на 05.08.2002 г.

И така, легитимни ли са българските линейни пилоти?... Да, легитимни са и това е много лесно доказуемо. Всеки линеен пилот, за да е такъв, притежава напълно законно свидетелство за правоспособност, издадено от ГД "ГВА" на Република България и отговарящо на нормативните изисквания на ИКАО и Съвместното Управление на Гражданската Авиация на Европейския Съюз. Никой непритежаващ такова "свидетелство" не може да бъде назначен да изпълнява какъвто и да е полет по международните трасета. Тези "свидетелства" заедно с немалкото други задължително носени от екипажите на самолетите документи, се представят за проверка при поискване от съответен упълномощен контролен орган на гражданската авиационна власт на която и да е чужда държава, на територията на която се намира приземилия се наш екипаж. Това, че Вие имате основания да критикувате ГД "ГВА" защото не е издала нова Наредба за издаване на Свидетелства за правоспособност на българските граждански летци, респективно на българските линейни пилоти, която да отразява всички съвременни изисквания на ИКАО и Общото Управление на Авиацията (JAA - Joint Aviation Authority) към ЕС категорично не Ви дава никакво основание да твърдите, че нашите линейни пилоти са нелегитимни. Ние също държим да има такава наредба, но не си позволяваме да твърдим, че някой специалист става нелегитимен след като неговото свидетелство за правоспособност не е заверено по най-новите изисквания, каквито би трябвало да залегнат в една осъвременена Наредба. Защото и тази Наредба след време може да се окаже остаряла за нуждите на гражданската авиация, и този факт ще означава ли, че документите за правоспособност издадени на нейно основание ще са вече нелегитимни?... Ако това Ваше твърдение е вярно то тогава българското правителство ще трябва незабавно да спре изпълнението на всякакви международни полети от български екипажи, щом като това има пряко отношение към безопасността на полетите. Не сме съгласни и няма да бъдем съгласни с такова твърдение.

Що се отнася до пияните пилоти, които карат самолетите на България. Не може заради това, че някъде в многобройните частни така наречени "авиокомпании" може да има такива случаи, тези факти да се разпростират обобщаващо с лека ръка върху цялата Българска Гражданска Авиация. Онзи читател, който не знае структурите и предмета на дейност, морала, чувството за отговорност и ефективността на контрола върху изпълнението на задълженията на различните категории граждански пилоти, четейки Вашето интервю веднага ще си каже "Леле майко, какви безнравствени хора разполагат с нашия живот когато пътуваме с българските граждански самолети." И ето ти една твърде неприятна характеристика за Българската Гражданска Авиация, която няма начин да не се отрази неблагоприятно върху образа и авторитета на авиокомпаниите, изпълняващи международни редовни и чартърни полети за превоз на пътници и товари.

Така че, господин професор, на практика такива са резултатите от Вашите необмислени изявления, и ние сме в правото си да искаме от Вас да се извините на българските линейни пилоти, които имат висок авторитет пред международната авиационна общност и държавните авиационни органи по целия свят и имат многобройни благодарности от международната пътническа общност за висок авиационен професионализъм.


С уважение,
05.08.2002 г.


От Изпълнителния Комитет на
Съюза на Летците от
Гражданската Авиация (СЛГА)

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed