Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Инфраструктурни проекти 14.08.2002

Дунав мост 2 - Развитие на Проекта през 2002 г.

В съответствие с българското и румънското законодателства на 16-17 януари 2002 г. в Калафат и Видин бяха организирани обществени обсъждания за одобряване на доклада за предварителната оценка на въздействието върху околната среда.

Ратификацията на Финансовия договор с ЕИБ за кредит от 50 мил. Евро беше одобрена от Министерския съвет на 14 февруари 2002 г., а документът беше ратифициран със закон от Народното събрание на 21-и март 2002 г.

Първият етап на проучването за актуализация на териториално-устройствените планове на градовете Видин и Калафат беше предаден през февруари 2002 г. Вторият етап (Архитектурна и техническа част) на проучването беше завършен на 30 юни 2002 г. и предаден на общинските власти.

Окончателният доклад на BCEOM по техническите проучвания и икономически, финансови и социални анализи на Проекта за новия мост бяха официално одобрени от българските власти на 6 март 2002 г., с препоръки за фазата на проектиране на Обекта.

Проектът на Финансово споразумение с АФД за 5 мил. Евро безвъзмездна помощ беше договорен и одобрен от Министерски съвет и на 9-и април 2002 г. беше официално подписан от Министърът на транспорта и съобщенията, г-н Пламен Петров, и заместник-директорът в АФД, г-н Жорж Д'Андло. Финансовото споразумение с АФД за 5 мил. Евро безвъзмездна помощ в подкрепа на изграждането на моста беше ратифицирано от Народното събрание на 31 юли 2002 г.

На 16 май 2002 г. във Видин беше проведено третото заседание на Смесения българо-румънски комитет за координиране на действията по проектирането и изграждането на обекта.

Беше проведен нов кръг от преговори през юни 2002 г. между българското Министерство на икономиката и германското Министерство на икономическото сътрудничество и развитие, при който беше потвърдена безвъзмездна помощ от 2 046 000 евро в подкрепа на строителството на моста от Рамковото споразумение за финансово и икономическо сътрудничество за 2001 година.

След одобряването на Заданието от българските и румънските власти и от МФИ, съфинансиращи проекта, Тръжното досие беше одобрено от Делегацията на ЕК в София и на 12 март 2002 г. беше стартирана процедурата за предварителна квалификация по назначаването на Международен консултант по инженеринг и управление за проектната и тръжната документации на моста. В рамките на срока 15-и април 2002 г. бяха подадени 16 заявки, а на 11 юни 2002 г. Делегацията на ЕК в София одобри Къса листа от 7 фирми/консорциуми, на които бяха изпратени покани да представят оферти в срок до 2 август 2002 г. На 5 юли 2002 г. за кандидатите беше организирано посещение на мястото на обекта. Преди крайния срок 02 август 2002 г. бяха подадени пет тръжни оферти, които в момента са обект на оценка. Очаква се Консултантът да бъде назначен в края на септември 2002 г.

Нов терминал за насипни товари в пристанище Бургас

Сериозен инвеститорски интерес има заявен от Великобританска компания с много голям опит в областта към отдаването на концесия на новия терминал за насипни товари в пристанище Бургас.

Пристанище Бургас

Към м. Юли включително са изпълнени 19.21 % от строителните и драгажните работи. Усилено се работи по достигане на планирания график за изграждането на обекта по следните подобекти:

1.Нов източен вълнолом

  • насипни работи по ядрото на вълнолома
  • изпълняване защита от скални блокове по откосите
  • отливане на бетонови елементи тип “Accropode” в ДК-Бургас

2.Подходен навигационен канал и акватория

  • драгажни работи по целия периметър на канала и акваторията

3.Терминал №2А за насипни товари

  • насипни работи по оградните диги
  • изпълняване защита от скални блокове по откосите
  • насипни работи по насипното равнище
  • драгажни работи по кейови стени на к.м.30 и 31
  • отливане на четири броя кесони на площадката на ККЗ-Бургас

Етап на изпълнение: Извършват се видове работи (насипни и драгажни работи) по пакет N 1 "Строителни и драгажни работи" както и консултански услуги от японската фирма Pacific Consultants International - Japan (PCI). Търгът по пакет N 2 за доставка и монтаж на оборудване е завършен. Извършени са допълнителни изследвания за оценка на въздействието върху околната среда, с цел да се редуцират разходите по проекта. Всички необходими документи са изпратени в Министерство на околната среда и водите, но все още не е получен отговор.

Редовният мониторинг на обекта продължава в съответствие с плана за контрол включващ седмични прахови и радиологични проби на драгирания материал. Постигнато е съгласие по отношение на допълнение към плана за мониторинг, базирано на искане на Министерство на околната среда и водите за пълен мониторинг.

Планирани етапи до края на годината: Продължават дейностите на няколко строителни площадки - на територията на пристанище Бургас, Източен вълнолом, драгажни работи предизвикани от отстраняването на снарядите, насипно равнище по терминал 2А.

Краен срок за завършване на обекта - 11 юни 2005 година.

Пристанище Лом

  • За изпълнение на проекта на 06.02.2002 г. бе подписан финансов договор между Р. България, Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" и Европейската инвестиционна банка за заем в размер на 17 млн.евро;
  • Подготвено е задание и се възложи разработването на тръжна документация за избор на Консултант;
  • Приключи процедурата по частичното изменение на устройствение план - план за Регулация на гр. Лом и в тази връзка в процес на възлагане е актуализация на Генералния план на пристанище Лом;
  • Определени са основните обекти за рехабилитация, модернизация и реконструкция
  • Експертният съвет приключи работата си и взе решение, че нивата на кейовите стени на пристанище Лом ще останат в съществуващото положение;
  • Разработен и утвърден е предварителен Доклад по ОВОС;

Укрепване на коритото на река Искър, южно от летище София

След приемането на проекта за строежа от съвместен висш експертен съвет на МРРБ и МТС е издадено разрешително за ползване на воден обект от МОСВ и разрешение за строителство от МРРБ.

Със заповед от 18.04.2002 г. бе открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Изпълнение на строителни работи, доставка и монтаж на съоръжения за строеж “Укрепване на р. Искър южно от летище София”, както и процедура за избор на строителен надзор на обекта.

В хода на процедурата назначената комисия разгледа и оцени подадените предложения от 7 строителни фирми за изпълнението на обекта и класира на първо място “Геотехмин – консулт инженеринг” ООД, представила икономически най-изгодното предложение. Със заповед от 31.07.2002 г. ГД”ГВА” и ДП”РВД” определиха класираната на първо място фирма за изпълнител на обществената поръчка.

Предстои подписване на договор за изпълнение на строителството, като се очаква строителството да започне през следващия месец и да приключи най-късно до м. септември 2003 г.

Обща информация: В хода на проектирането на обект “Реконструкция, развитие и разширение на летище София” – лот Б2 /нова пистова система, пътеки за рулиране и свързани с тях работи/ беше направена проверка на устойчивостта и сигурността на левия бряг на р. Искър в южната част, непосредствено след мостовото съоръжение и се установи, че там се налага незабавно изпълнение на укрепването на брега на реката с оглед избягването на евентуален пробив в съществуващите диги.

Строежа се състои от две части – укрепване на коритото и дигите на р. Искър по протежение на 1125 м. и укрепване на откоса на кариера “Стари силози”.

Работният проект на обекта е изготвен от холандската консултантска фирма NACO, която е проектант на лот Б1 и лот Б2 на летище София.

Летище София – LOT B1

1. Финансиране на Лот Б1

  • подписването на Финансов договор за заем от 60 млн. евро между Република България, Европейската инвестиционна банка и "Летище София ЕАД през септември 1997 г;
  • подписването на Финансов меморандум за безвъзмездно отпускане на 50 млн. евро по програма ИСПА между Европейския съюз и българското правителство - декември 2000 г.;
  • финансово участие на българската държава.

2. Избор на Изпълнител

За периода от февруари - април 2000 г. е проведена процедура на предквалификация за избор на главен изпълнител на строителството на нов пътнически терминал. Избрана е къса листа от 15 фирми.

В момента се провежда търг за избор на главен изпълнител на строителството по правилата на ИСПА. Тръжни документи за участие са закупили 8 фирми/сдружения. На 9 август 2002 г в 15.00 ч бе публичното отваряне на офертите, които ще бъдат разглеждани и оценявани от специална комисия, назначена от Министъра на транспорта и съобщенията.

Комисията следва да приключи работата си до края на месец август. Докладът на Комисията ще бъде предаден за одобрение от Делегацията на Европейската комисия и Европейска инвестиционна банка.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed