Реконструкцията, развитието и модернизацията на летище София е важен етап от модернизацията на летищната инфраструктура на страната. Предвижда се разширение на съществуващата писта, изграждане на нов пътнически терминал, прилeжащи перони, пътеки за рулиране и други подобекти на летищната инфраструктура. Необходимите инвестиции, в съответствие с Генералния план за развитие, са индикативно около 210 милиона евро. Осигурено е безвъзмездно съ-финансиране от 50 милиона евро от Европейската комисия, чрез Програмата ИСПА. Осигурени са кредити от ЕИБ за 60 млн.евро и 40 млн.щ.д. от Кувейтския фонд за арабско-икономическо развитие и също така от държавния бюджет и собствени средства. На 28 февруари 2002 година, бе отправена покана за участие в търга за избор на главен изпълнител до фирмите, класирани чрез предквалификация, за Лот Б2 "Строителство на нова пистова система и съпътстващи работи на Летище София". 10 фирми и консорциума са закупили тръжна документация за участие в търга. На 22 април 2002 г., беше извършено посещение от тях на бъдещата строителна площадка. Очаква се сключване на договор за строителство месец юли 2002 г. Получено е одобрението на Делегацията на ЕК в София и на Европейската Инвестиционна Банка за тръжната процедура, късата листа, в която са включени 14 фирми и консорциуми и тръжната документация за Лот Б1 "Изграждане на нов пътнически терминал". Търгът за избор на главен изпълнител стартира на 9 май 2002 г. Срокът за представяне на офертите е 9 август 2002 г. 14.00 часа местно време. Индикативната дата за сключване на договор за строителство е края на месец септември 2002 г.
Публикувана е обява в "Държавен вестник" за стартиране на търга за строителен надзор и строителство на проекта "Укрепване на река Искър южно от летище София". Индикативната дата за сключване на договорите е месец юни 2002 г. |