Днес, 21 май 2002 г., в сградата на Министерство на транспорта и съобщенията се проведе 7-то заседание на Управляващия комитет на Общоевропейски транспортен коридор ІV. То бе председателствано от г-н Новачек - Чешка Република, г-н Новак - секретар на Коридор ІV - Германия и г-н Любомил Иванов - заместник-министър на транспорта на Република България. Присъстваха членовете на УК от всички страни, през които преминава Коридор ІV - Австрия, България, Германия, Гърция, Румъния, Унгария, Словакия, Турция, представители на ООН, ЕК и други. Бяха дискутирани редица важни въпроси за развитието на Коридора, улесненията при граничните преходи, инфраструктурните инвестиции, проблемите при реализирането им и избор на нов председател.
Правителството на Република България обръща голямо внимание на развитието на транспортната инфраструктура по направление на основните международни пътища. През вековете България е била кръстопът на важни пътища, свързващи Европа и Азия и Северна Европа със Средиземно море. 5 от 10-те Общоевропейски транспортни коридори преминават през територията на България, а именно ІV, VІІ, VІІІ, ІХ и Х.
Това стратегическо положение дава отлични възможности за развитието на транспортна инфраструктура с международна значимост.
Политиката на Министерство на транспорта и съобщенията цели развитието на транспортната инфраструктура на страната, като интегрална, неделима част от Общоевропейската транспортна мрежа. Превръщането на транспортната мрежа на страната в конкурентен, ефективен транспортен мост между Западна и Централна Европа и страните от Близкия Изток, Западна и Средна Азия, както и по направлението "север-юг", Балтийско - Адриатическо море.
Домакинството на 7-то заседание на Управляващия комитет на Общоевропейски транспортен коридор ІV е потвърждение на политиката, водена от Министерство на транспорта и съобщенията в тази насока. Във връзка с това най-успешните и големи инфраструктурни проекти в системата на министерството са именно от Коридор ІV - като строителството на новия мост на река Дунав при Видин-Калафат, реконструкцията и модернизацията на летище София, реконструкцията, модернизацията и електрификацията на жп линията Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница за скорости от 160 (200) км/ч, завършеният проект през миналата година за електрификация на жп линията Дупница-Кулата. |