Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
ТРЕТА СЕСИЯ НА СМЕСЕНАТА МЕЖДУПРАВИТЕЛСТВЕНА БЪЛГАРО-АЛБАНСКА КОМИСИЯ ЗА ТЪРГОВСКО-ИКОНОМИЧЕСКО СЪТРУДНИЧЕСТВО София 20-22 март 2002 20.03.2002
И3КА3ВАНЕ
НА Г-Н ПЛАМЕН ПЕТРОВ - МИНИСТЬР НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И СЪПРЕДСЕДАТЕЛ НА СМЕСЕНАТА МЕЖДУПРАВИТЕЛСТВЕНА
БЪЛГАРО-АЛБАНСКА КОМИСИЯ ЗА ТЬРГОВСКО И ИКОНОМИЧЕСКО СЪТРУДНИЧЕСТВО


УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
ВАШИ ПРЕВЪЗХОДИТЕЛСТВА,
ДАМИ И ГОСПОДА,

За мен е удоволствие, в качеството ми на съпредседател на Смесената междуправителствена българо-албанска комисия за търговско и икономическо сътрудничество и като домакин на срещата да поздравя нашите албански гости и да им по желая успешна и ползотворна работа по време на настоящата среща.

Бих искал да изразя удовлетворението на българското правителство, както и своето задоволство от провеждане на този висок форум. Вярвам, че той ще даде своя принос за успешното развитие на отношенията между нашите страни във всички области от взаимен интерес.

Позволете ми да ви представя състава на българската делегация:
(представяне на официалната българска делегация)
Като член на българското Правителство, бих искал да представя на вашето внимание кратък преглед на състоянието на българската икономика и правителствената програма за нейното развитие.

Днес българската икономика се характеризира с трайна макроикономическа стабилност. Основни елементи за нейното поддържане са запазването на валутния борд до членството на страната в Европейския валутен съюз, поддържането на ниска инфлация и ниски лихвени проценти.

Сред икономическите приоритети на Правителството са бърз икономически растеж посредством чувствително нарастване на обема на чуждестранните инвестиции, завършване на процеса на приватизация, подобряване на условията за бизнес в страната и увеличаване на износа.

Правителството на България счита за приоритетни отрасли, допринасящи за устойчивото развитие на икономиката - енергетиката, туризма, високите технологии, селското стопанство и инфраструктурата. В енергийния отрасъл предвиждаме да създадем условия за либерализация и конкуренция, осигуряващи възможност за избор и свободен достъп на потребителите, максимално използване на уникалното геостратегическо положение на България чрез реализиране на регионални инвестиционни проекти.

Правителството акцентира също и върху развитието на финансовата система и капиталовите пазари, подпомагането на развитието на високотехнологичните отрасли, повишаването на производителността, стимулирането на научно-развойната дейност и задълбочаването на връзката между Висшите учебни заведения и бизнеса, с цел създаване условия за задържане интелектуалния потенциал на нацията.

По отношение на приватизацията правителството обяви своите намерения да завърши процеса на приватизация до края на 2003 г. През 2002 г. се очаква да бъдат раздържавени основната част от оставащите държавни предприятия-монополисти като БТК, Булгартабак Холдинг, банка Биохим, топлоелектрическите централи и др.

Усилията на Правителството са насочени към възможно най-бързото и благоприятно за България развитие на преговорите за присъединяване към ЕС. В тази връзка ще се стремим към затваряне на всички глави по преговорите за присъединяване към ЕС до края на 2003 г. и покриване на критериите от Копенхаген и Маастрихт в недълъг срок.

Едновременно с това приоритет във външната политика ще бъде запазването и по-нататъшното развитие на ролята на България като генератор на стабилност в Югоизточна Европа.

В основата на инвестиционната политика на Правителството е развитието на транспортната инфраструктура на страната като интегрална, неделима част от Общоевропейската транспортна мрежа. Предвижда се реконструкция и модернизация на съществуващата транспортна инфраструктура, в съответствие със стандартите и с изискванията на страните-членки на Европейския съюз, както и с изискванията на НАТО. Важно условие е либерализацията на транспортния пазар, завършването на законодателната и институционална реформа в транспортния сектор, създаването на благоприятни условия за развитието на частни конкурентноспособни транспортни компании. В тази насока, специален акцент по време на сесията следва да бъде поставен върху изграждането на Общоевропейски транспортен коридор VIII, който свързва нашите две страни. Поради това, считам че е от изключително значение финализирането и подписването на Меморандума за разбирателство за развитие на Коридора.

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,

Предвид геополитическото значение на Коридор VIII, българската страна разглежда развитието на коридора не само в транспортен аспект, но като цялостно интегриран икономически коридор.

Считам, че от взаимен интерес би било развитието на телекомуникационна, енергийна, газопресна и петропреносна инфраструктура. Бих искал да подчертая, че развитието на инфраструктурата е дългосрочен процес, който изисква висока координация между заинтересованите страни.

Уверен съм, че успехът на всяко едно нашe съвместно начинание зависи до голяма степен от способността ни да координираме действията си и да си сътрудничим.

В заключение бих искал да изкажа искрената си увереност, че договореностите и ангажиментите, поети на настоящата сесия ще допринесат за бъдещото развитие на сътрудничеството между нашите страни в очертаната насока.

БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Ноември
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed