Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Един железничар е уволнен след становището на Комисията, разследваща случая с дерайлиралия локомотив на влак № 5620 15.02.2006
Голям размер

По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев веднага след инцидента с дерайлиралия локомотив на влак №5620 беше назначена Комисия, която да извърши разследване на обстоятелствата и причините за произшествието.

След като разгледа събраните данни, обстоятелства, факти и причини за произшествието, Комисията излезе със становище, в следствие на което генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров наказа пет свои служители, а един беше уволнен.

Наложените административни наказания са както следва:

  •  с предупреждение за уволнение са Петър Ганев Петров – контрольор по железен път, Сашко Илиев Мавродиев – ръководител на жп участък и Владимир Петков Тодоров – организатор на производствената група;
  •  за не указан контрол с забележка са Борис Костадинов Иванов – заместник-регионален управител „Поддържане” и Емил Кирилов Манчев – началник район по жп път;
  •  дисциплинарно уволнен е Валери Стоичков Илиев – кантонер.

Припомняме ви, че на 1 февруари 2006 г. в 08.37 часа по жп линията София – Кулата в междугарието Владая – Драгичево дерайлира локомотивът на пътнически влак № 5620 Благоевград – София. Няма пострадали и ранени. Посоката на движение на влака е Драгичево – Владая. Движението на влаковете в междугарието беше прекъснато от 08.30 до 14.30 часа същия ден.

Проведеното разследване на произшествието е категоризирано като леко железопътно произшествие, съгласно Правилата за функционално взаимодействие на службите за безопасност и контрол в железопътния транспорт.

Като причина за дерайлирането в протокола на Комисията се посочва разширение (скрито) над допустимите толеранси вследствие скъсани и липсващи тирфони на 4 поредни траверси.

Дерайлирането е реализирано в участък с екстремална геометрия на железния път и неблагоприятни параметри – радиус на кривата 200 м и надлъжен наклон 20,5 на хиляда и повече.

Независимо от обстоятелствата, НК „Железопътна инфраструктура” и Предприятието за експлоатация и поддържане на железопътната инфраструктура (ПЕПЖИ) София 1 в частност, критично оцениха сериозността на произшествието и незабавно предприеха мерки и действия за гарантиране сигурността на влаковото движение в отсечката и в страната.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed