Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Уточнение по повод хода на процедурата по проектиране и строителство на моста при Видин – Калафат 03.04.2006
Голям размер

През последните дни в публикации на някои от медиите в град Видин беше изразена тревога от забавянето на процедурата за проектиране и строителство на моста при Видин-Калафат. В някои от публикациите беше отправен упрек за тенденциозно забавяне. В Министерството на транспорта (МТ) е депозирано и питане от народния представител Михаил Миков, в което също се изразява тревога, а на 31 март 2006 г. народните представители от Коалиция за България поканиха заместник-министърът на транспорта Весела Господинова, за да ги информира за предприетите действия от екипа на МТ.

Проект “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)”.

Представяме на вашето внимание информация за състоянието на проекта:

  • След предприетите спешни действия на правителството на 19 септември 2005 г. в Делегацията на ЕК беше внесено преработеното тръжно досие за проектиране и строителство на моста. Следва да се отбележи, че това беше направено в максимално кратки срокове, за да бъде преодоляно натрупаното до момента закъснение.
  • На 10 октомври 2005 г. беше одобрена „късата листа” от фирми за проектиране и строителство на моста. Тя е публикувана на сайта на Европейската Комисия на 18. октомври 2005 г., на сайта на Министерство на транспорта – на 19 октомври 2005 г., във вестник „Сега” – на 22 октомври 2005 г.
  • На 25 октомври 2005 г. бяха ратифицирани заемните споразумения с ЕИБ (втори договор за заем в размер на 20 млн. евро) и KfW (18 млн. евро заем в рамките на Договора за заем и финансиране от 26 август 2004 г.). Законът за ратификация е публикуван в Държавен вестник, бр. 85 от 25.10.2005 г.
  • На 1 ноември 2005 г. беше подписано Допълнителното споразумение към Договора за заем и финансиране с KfW.
  • На 9 ноември 2005 г. за първи път, след двегодишно прекъсване, беше проведено заседание на Управляващия комитет по проекта и беше взето решение за назначаване на инж. Симеон Евтимов за ръководител на Звеното за изпълнение и управление на Дунав мост.
  • На 10 ноември 2005 г. беше прието Решение на МС за даване на мандат за водене на преговори и подписване от министъра на транспорта на Споразумението за изменение на Финансовото споразумение между правителството на Република България и Френската агенция за развитие – удължаване на срока за усвояване на средствата до края на 2008 г. (Изменението на финансовото споразумение е подписано на 12 януари 2006 г.).
  • На 24 ноември 2005 г. беше проведено заседание на Смесения българо-румънски комитет по проекта.
  • На 7 декември 2005 г. стартира търгът за избор на Супервайзър на моста. Крайният срок за получаване на заявленията беше 20 януари 2006 г. Оценката се проведе в периода от 23 януари до 10 февруари 2006 г. След обстоен преглед на оценителния доклад в министерството, той бе изпратена в Делегацията на Европейската комисия за одобрение на 21 февруари 2006 г.
  • След активна кореспонденция, на 7 март 2006 г. министър Мутафчиев и министър Орешарски се срещнаха с ръководителя на Делегацията на Европейската комисия в България с молба за съдействие за ускоряване на процедурата по одобряването на тръжното досие за проектиране и строителство на моста.
  • На 17 март 2006 г. беше получено становището на Делегация на Европейската комисия, съгласно което тръжното досие следва да се преработи.
  • В момента се предприемат всички необходими стъпки за отразяване на бележките на Делегацията на Европейската комисия във възможно най-кратки срокове, като до края на месец април тръжната документация ще бъде коригирана и внесена отново за одобрение.
  • Предстои в началото на месец юни т.г. да бъде получено одобрението от Делегацията и документацията да бъде изпратена на фирмите от „късата листа”.
  • Това означава, че договорът с Изпълнителя (проектант и строител) на моста ще бъде сключен края на настоящата година. Срокът за изпълнение на проекта е 38 месеца.
  • Отчуждителните процедури за площадката на моста са приключени, като в настоящия момент усилено се работи по отчужденията на терените, които са в обхвата на прилежащата (пътна и железопътна) инфраструктура.

Не трябва да се забравя, че финансиращите институции за проекта са пет (Европейска инвестиционна банка, Програма ИСПА на ЕК, Френската агенция за развитие, Кредитната институция за възстановяване на ФРГ и държавния бюджет на Република България), като Министерството на транспорта управлява и координира спазването на изискванията на всички финансиращи институции и стриктно изпълнява строгите изисквания на Европейската комисия за предварителен контрол на документацията.

За допълнителна информация:

Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 93 01

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed