Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Справка за състоянието на пристанищата по река Дунав 14.04.2006
Голям размер

 

Във връзка с критичната ситуация, свързана с покачване нивото на р. Дунав, по нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев беше изготвена сводка за ситуацията в дунавските пристанища, актуализирана към 12.00 ч на 14.04.2006 г. Информацията за състоянието на дунавските пристанища ще бъде постоянно актуализирана.

  • град Русе

На 13 април 2006 г. беше констатирано пропадане в р. Дунав на част от паркинга на Ро-Ро терминала в гр. Русе. Пропадането на земната основа заедно с метална ограда е предизвикано от подкопаване в следствие на повишеното ниво на реката и вълнението предизвикано от силния вятър. Подкопаването създава реална опасност за пропадане на стоманобетоновите плочи от настилката на паркинга в реката. Незабавно са предприети мерки от ТП ”Пристанищна инфраструктура-Русе” съвместно с “Пристанищен комплекс-Русе” ЕАД за укрепване на оградата и насипване на най-подкопаните места, с което е предотвратено нанасянето на щети в големи размери. Днес, 14 април 2006 г., аварийното укрепване на брега продължава и ситуацията е овладяна.

По данни на АППД нивото на реката в Русе, към момента е 838 см. Предвид продължаващото покачване с почти 1 см за час, нивото на р.Дунав на 16 април 2006 г. се очаква да надхвърли 890 см. Според прогнозите, на 18 или 19 април се очаква пиков момент на водния стоеж. Територията на пристанище Русе-Запад, вероятно до утре ще бъде изцяло залята. В пристанище Русе-Изток има проблем със стената на Западен кей.

  • град Лом

Към момента нивото на р. Дунав при гр. Лом е 953 см. Водата се покачва постоянно, като пикове на водния стоеж се очакват в събота и неделя. По данни от ТП „Пристанищна инфраструктура-Лом”, цялото пристанище е под вода, като не са залети само два кея – Южен и Западен. Залети са по-голямата част от складовите помещения на територията на пристанището и 12 крана, които са обезопасени предварително. При оглед на територията на пристанището от акваторията му, експерти на ТП „Пристанищна инфраструктура-Лом” са установили, че товарния терминал „Бял кей” се намира на около 150 см. под вода. С помощта на „Гражданска защита” са изградени три диги, с цел ограничаване на заливната площ и предотвратяване наводняването на ниската градска част.

Нивото на водата по терминала достига 100 см. , с тенденция за покачване. Общата дължина на терминала е 320 м, а в тил – 50м. Под вода са открити и закрити складови площи.

Товарен терминал “Източен кей” – общата дължина на терминала е 380 м. и работна зона в тил 120м. Нивото на водата по терминала е около 50 см. Залети са открити складови площи.

С цел ограничаване на заливната площ и предотвратяване на наводняването на ниската градска част на гр. Лом се изграждат, съвместно с “Гражданска защита“ и пристанищния оператор, три предпазни насипа /диги/ както следва:

- в района на ж.п. стрелка №231, непосредствено до корабна стоянка – с дължина 50 м, ширина 3м и височина 1.50 м, изградена от жп панели, глина и пясък;

- до високата стена на “Западен кей” – с дължина 300 м, ширина 3 м и височина 1.50 м, изградена от жп панели, глина и пясък ;

- в началото на “Източен кей” – разположена зад трафопоста с дължина 80 м, ширина 6 м и височина 1.50 м, изградена от глина, уплътнена с машини;

За изграждането на предпазните стени са осигурени 2400 бр. чували с пясък.

Поради високото ниво на подпочвените води е нарушено ел. захранването на цялата територия на пристанището, като към момента не може да бъде възстановено. С цел осигуряване на охраната на района и възстановяване на товаро-разтоварната дейност на терминали “Западен кей” и “Южен кей” се работи по изпълнение на временно ел. захранване /въздушно/ от трафопост “Старо пристанище” и градски трафопост.

  • град Видин

До този момент територията на пристанище Видин не е залята, въпреки покачващото се ниво на реката. Нивото на реката към момента е над 950 см Покачването му продължава. По информация от териториалното поделение на ДППИ, все още няма големи щети в пристанищната инфраструктура. Ситуацията в пристанище Видин е чувствително по-добра от тази в Лом и Оряхово. Фактически под вода са само жп линията и ферибот Бонония.

Територията на пристанище Оряхово е напълно залята, водния стоеж там е над 800 см. и продължава да се покачва. Всички складови помещения и административната сграда на порта са залети.

Пристанище Сомовит е почти изцяло залято. Пътническият терминал в Силистра е с покачване на нивото до ръб на кея. Съществува реална опасност от заливането на цялата територия на пристанище Силистра в близките дни.

В пристанище Свищов заливането на терена е започнало от западна посока. По данни на АППД нивото на реката там е около 810 см.

В пристанище Тутракан ситуацията е сравнително по-спокойна, поради високата стена на кея.

Поради повсеместното покачване нивото на р. Дунав, ситуацията в речните пристанища се изменя доста динамично. Предвид това, ДППИ поддържа постоянна връзка с ръководителите на териториалните поделения, а по този начин и с кризисните щабове по места.

Снимков материал от пристанищата Лом, Видин, Оряхово и Русе можете да откриете във Фотогалерия.

За допълнителна информация:
Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail: kvardev@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed