Министерството на транспорта стартира днес на своя интернет портал нова рубрика „АНТИКОРУПЦИЯ”. Тя има за цел ефективен диалог с гражданите по отношение превенция и противодействие на корупцията в системата на Министерството на транспорта, както и да информира гражданите с процедурите, свързани с подаване на сигнали за нередности и корупция във ведомството и неговите структури. Чрез стартирането на настоящата рубрика имаме желание да водим с всички граждани конструктивен диалог по отношение на така чувствителната тема за обществото – корупцията. За улеснение сме разработили формуляр, чрез които може да бъде подаден сигнал за констатирани нередности и пропуски в нашата работа. Формулярът можете да откриете на нашата нова рубрика „АНТИКОРУПЦИЯ”. В контекста на изпълнението на „Стратегията за прозрачно управление и за превенция и противодействие на корупцията” на сайта на министерството работи гореща телефонна линия с номера: 02/940 95 61 и 02/940 94 30, на която гражданите имат възможност да сигнализират за нарушения и нередности, констатирани в нашата система. Като добра практика в антикуропционен аспект се отчита създаването на Център за информация и координация на принципа на „едно гише”, открит през месец декември 2005 г. в Министерството на транспорта. Прекъсването на директната връзка между гражданите и служителите, извършващи даден вид услуга води до намаляване риска от корупция в системата. От друга страна качеството на обслужването на гражданите чувствително се увеличава. Концентрацията на обслужването в системата води до бърз и компетентен диалог на потребителите на многобройните услуги, които се извършват в системата на транспорта. Статистиката показва, че в областта на автомобилния транспорт се предлагат едни от най-многобройните услуги в страната. Отчитайки този факт ръководството на министерството обособи самостоятелно звено за обслужването на гражданите на принципа на „едно гише” в ИА „Автомобилна администрация”. За целта е открита и телефонна връзка, където може да се получи компетентна и бърза информация за различните видове услуги, сроковете за изпълнение, необходимата документация, както и указания за попълването им. Тук е мястото да обявим и телефоните за връзка със специализинато звено на обслужване – 02/930 88 40; 02/930 88 10. ВНИМАНИЕ! Уведомяваме всички граждани, че съгласно разпоредбите на чл.111, ал.4 от Административнопроцесуалния кодекс „Не се образува производство по анонимни предложения или сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години”. СИГНАЛИ ЗА НЕРЕДНОСТИ И КОРУПЦИЯ В СИСТЕМАТА НА МТ На адрес: София 1000, ул. Дякон Игнатий № 9, Министерство на транспорта, може да изпращате информация за нередности и сигнали за корупция в системата на транспорта. Сигналът за нарушения извършвани от служителите на министерството и агенциите към него ще бъдат проверявани от специализираното звено “Инспекторат”. Сигналите свързани с корупционни практики в търговските дружества, в които министърът на транспорта представлява държавата в общото събрание или упражнява правата на едноличния собственик на капитала, ще се проверяват от дирекция "Концесии и контрол върху дейността на търговските дружества". Желателно е да бъдат изпращани и доказателства за откритите нарушения. Това ще повиши възможността за по-ефективни действия от наша страна при проверката на сигналите, подадени от гражданите. За допълнителна информация: Костадин Вардев, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 96 20 e-mail: kvardev@mt.government.bg |