Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Последна проверка на новата пистова система на Летище София, преди пускането й в експлоатация 29.08.2006
Голям размер

Последната проверка за техническото състояние на новата писта на Летище София ще бъде извършена утре, 30 август 2006 г., от 15.00 ч. на Правителствения VIP. Тя включва облитане на летателното поле и зоната за радиолокационно векториране. Дванайсет часа по-късно, в 03.00 часа на 31 август, пистата ще бъде пусната в експлоатация официално. Първият полет ще бъде извършен от самолет на националния ни превозвач България ер по дестинацията София – Варна.

Министър председателят Сергей Станишев, министърът на транспорта Петър Мутафчиев, изпълнителният директор на „Летище София” ЕАД Пламен Станчев, генералният директор на ДП РВД Цветан Дилов, изпълнителният директор на фирма „Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове” Мохсен Камел, ръководителят на проекта за джойнт-венчър „Мак-Адмак” Филип Нел, резидент-инжинерът на консорциум „Кови-Кео-Строл” Скьолд Данерфьорд ще присъстват при извършването на последната проверка.

ЛОТ Б2 – Новата пистова система и съпътстващите работи са част от проекта „Реконструкция, развитие и разширение на Летище София”. Целта на проекта е увеличаване капацитета и развитието на Летище София за посрещане нарастващия пътнико- и карго-поток, както и постигане безопасност и комфорт при обслужването. Очаква се проектът да повиши конкуретноспособността на летището в региона на Балканите, както и да спомогне за развитието на българската икономика.

Проект “Реконструкция, развитие и разширение на Летище София”

Значение на проекта:

  • Проектът е включен в Националната ИСПА стратегия и е пресечна точка на коридори IV, VIII и Х.
  • Летище София ще обслужва всички класове самолети.
  • Капацитетът се повишава до 2.6 млн. пътника годишно и 26 000 т. годишен карго обмен.
  • Намаляване вредното влияние върху околната среда.
  • Повишаване безопасността и сигурността.

Строежът ЛОТ Б2 “Нова пистова система и съпътстващи работи” e част от проекта “Реконструкция, развитие и разширение на Летище София”, който е един от най-значимите инфраструктурни обекти, който се реализират в страната през последните години.

Обща информация:

Проектът се финансира със средства от държавния бюджет на Република България, заем от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие и средства на ДП “Ръководство на въздушното движение”.

На 22.06.1998 г. е подписан договор за заем за финансиране строителството на новата пистова система между правителството на Република България и Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие (КФАИР) на стойност 12,3 млн. кувейтски динара или приблизително USD 40 млн. (ратифициран със закон, приет от Народното събрание на 28 октомври 1998 г.).

Супервизията, строителния надзор и техническия контрол на строителството на новата пистова система се изпълнява от  консорциума COWI (Дания) - КЕО (Кувейт) – STROL 1000 (България).

Договорът за строителство между „Летище София” ЕАД и смесеното дружество Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi & Sons for General Trading, General Contracting & Industrial Structures W.L.L./Admak General Contracting Company (прието за по-кратко MAК/ADMAK) е подписан на 14 март 2003 год.

Данни за договора:

Стойност на договора /без ДДС/:

52 973 000 щ. д.

Непредвидени разходи по договора /без ДДС/ включени в стойност на договора:

5 460 000 щ. д.

Дата на подписване на договора:

14.03.2003 г.

Дата на начало на договора:

30.05.2003 г.

Дата на завършване на договора:

28.02.2006 г. (в закъснение)

 

Завършеният пусков комплекс от строеж “Реконструкция, развитие и разширение на Летище София: Лот Б2 – Нова пистова система и съпътстващи работи” позволява безопасното ползване на новата писта за излитане и кацане и на съоръженията. Довършването на оставащите строително-монтажни работи, съгласно графика за изпълнението им, ще може да се извърши в условията на нормално действащо летище.

На 25 август 2006 от ДНСК е получено разрешение за ползване на първия пусков комплекс от строеж “Реконструкция, развитие и разширение на Летище София: Лот Б2 – Нова пистова система и съпътстващи работи”.

На 30.08.2006 г. срещу 31.08.2006 г. в 24.00 часа ще бъдат прехвърлено движението от старата към новата писта за излитане и кацане и тогава първия пусков комплекс от строежа ще бъде въведен в експлоатация.

Останалата част от строителните работи се очаква да бъдат завършени до 3 ноември 2006 г. и през м.декември да бъдат въведени в експлоатация.

В нормална експлоатация се въвеждат следните подобекти от първия пусков комплекс за строеж “Реконструкция, развитие и разширение на Летище София: Лот Б2 – Нова пистова система и съпътстващи работи”:

  • Изградената нова писта е с дължина 3600 м и с ширина 45 м плюс странични ивици за безопасност, което позволява да бъдат обслужвани всички видове самолети. Тя е разположена успоредно на 210 м от съществуващата.
  • Новопостроените свързващи и скоростни пътеки за рулиране в западния край при новия праг 09 на пистата са с обща площ около 60 000 м2. Двете високо скоростни изходни пътеки за рулиране „Чарли – С” и „Еко – Е” свързват новата писта и магистралната пътека за рулиране. Тяхната ширина е от 23 до 27 метра, с 10.5 метрови банкети от двете страни.
  • Третата изходна пътека за рулиране „Хотел – Н” в източния край при новия праг 27 представлява удължаване на съществуващата писта и превръщането й в магистрална, успоредна пътека за рулиране. Удължението е с 800 м на изток и тя става магистрална пътека за рулиране с обща дължина 3600 м.
  • Новоизградената писта за излитане и кацане и удължената стара писта пресичат р. Искър чрез мостово съоръжение, като е изпълнено и укрепване на бреговете й. Мостът е монолитна стоманобетонова конструкция с ширина 460 м и дължина 36.5 м. Надлъжната схема на моста е триотворна рамка (11,5м + 13,0м + 11,5м). Разположението на фугите и широчините на секциите (мах. 52,50м) са съобразени със ситуирането на пистите и пътищата и дефинираните от тях зони на натоварване. Трасето на укрепването на реката съвпада с речното корито при съществуващото положение и започва от началото на съществуващата източна дига (около 1300 м преди моста при пистата) и завършва на около 600 м преди двата моста на автомагистрала “Хемус”. Общата дължина е 2640 м.
  • Изградена е северната, южната и източната периметровата ограда на летищния комплекс.
  • Доставено и монтирано е наземното осветление на летателното поле, което включва прагови, осеви и крайни светлини на пистата за излитане и кацане, както и бягащи светлини на подход 27. Също така осевите светлини и страничните маркери на пътеките за рулиране.
  • Съвременните навигационни средства (ИКАО Категория III) са доставени и монтирани – светлинните глисади „Папи – PAPI” 09 и 27, както и система за кацане по инструменти „ИЛС-ILS” подход 27.
  • Сградата за наземното осветление на летателното поле е едноетажна с разгъната застроена площ 183.56 м2. С доставеното и монтирано оборудване се осигурява осветлението на летателното поле от два  независими източника.
  • Изпълнена е вертикална и хоризонтална маркировка на летателното поле.
  • Монтирани са електроразпределителна система и системата за дистанционно наблюдение и контрол.

Новата пистова система е предвидено да обезпечава 20 самолетни движения на час и 2200 пътника в пиковите часове.

Изместването на началото на новата писта за излитане и кацане в източна посока спрямо съществуващата ще доведе до чувствително намаляване на броя на жителите, засегнати от наднормен шум, предизвикан от оперирането на самолетите на Летище София.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail:
kvardev@mt.government.bg

 Коментари (0)

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Снимки от последна проверка на новата пистова система на Летище София, преди пускането й в експлоатация


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed