Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорът за отдаване на концесия на морските ни летища беше подписан днес 10.09.2006
Голям размер

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителните директори на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД (с акционери FRAPORT AG Frankfurt Airport Services Worldwide – Германия, и "БМ Стар" ЕООД, България) Андреас Хелфер – главен изпълнителен директор, и Тихомир Трифонов – изпълнителен директор, подписаха днес договора за концесия на гражданското летище за обществено ползване Бургас и на гражданското летище за обществено ползване Варна.

Словото на министър Петър Мутафчиев можете да откриете тук.

На 15 юни 2006 г. с Решение № 449 (обн., ДВ, бр. 50 от 20 юни 2006 г.) Министерският съвет определи за спечелил кандидат в неприсъствения конкурс за предоставяне на концесия на черноморските ни летища в Бургас и Варна обединението от FRAPORT AG Frankfurt Airport Services Worldwide – Германия, и "БМ Стар" – ЕООД, България ("Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД).

В съответствие с изискванията на Закона за концесиите и Решение № 449 на Министерския съвет от 2006 г., обединението от FRAPORT AG Frankfurt Airport Services Worldwide – Германия, и "БМ Стар" – ЕООД, България регистрира на 11 август 2006 г. акционерното дружество "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт", в което FRAPORT AG Frankfurt Airport Services Worldwide – Германия и "БМ Стар" – ЕООД, България притежават съответно 60% и 40% от целия капитал на дружеството – концесионер, като е запазено съотношението от договора им за обединение. Концесионерът "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД е обвързан от подадената в рамките на конкурсната процедура оферта на обединението.

По всяко време през срока на концесията основният акционер FRAPORT AG Frankfurt Airport Services Worldwide – Германия ще притежава повече от 50 на сто от капитала на концесионера и ще бъде носител на повече от 50 на сто от правата на глас в Общото събрание на акционерите на концесионера, както и ще контролира управлението му през целия срок на концесията.

В едномесечен срок от подписването на концесионния договор "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД ще заплати на държавата 3 млн. евро еднократно концесионно възнаграждение.

Концесионерът ще заплаща годишно концесионно възнаграждение в размер на 19,2 на сто от по-голямата от следните две суми:

  • общия размер на приходите от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обектите на концесията, или
  • общия размер на приходите от всички летищни такси от летище Бургас и летище Варна и приходите от дейностите на действащите летищни оператори "Летище Бургас" – ЕАД, и "Летище Варна" – ЕАД, за 2003 г., който възлиза на 57 млн. лв., коригиран с приложимия за съответния период инфлационен индекс.

За всяка година от действието на концесионния договор Концесионерът ще представя и поддържа безусловна неотменяема банкова гаранция, като до 10-ата година гаранцията за изпълнение е в размер 15 000 000 евро за всяка година, а за всяка следваща година за срока на концесията гаранцията за изпълнение е в размер 7 500 000 евро.

След подписването на концесионния договор "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД ще предприеме необходимите действия за получаване на лицензи за двете летища, което е едно от условията за влизане на договора в сила. Преходният период се очаква да продължи не повече от два месеца. На датата на влизане в сила на договора целият персонал на двете летища ще премине към концесионера.

Бизнес предложението на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД включва социален план; план за оперативна дейност и поддръжка, план за безопасност и сигурност, екологичен план, организационно-управленски, търговски план и план за преходния период.

 

"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД счита, че ключов момент за успеха на концесията е създаването на отлична работна среда за високо мотивирани и квалифицирани служители. Трудовите отношения на работниците и служителите на “Летище Бургас” ЕАД и “Летище Варна” ЕАД ще преминат към концесионера. Обучението и развитието на персонала е област от съществено значение за "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Концесионерът е разработил подробна програма за обучение и развитие на персонала, предвижда се и обучение и развитие на персонала в Колежа и Академията на Фрапорт АГ.

Техническо състояние на летищата във Варна Бургас и нивото на обслужване на пътници, което те предоставят в момента се дължи основно на липсата на достатъчно инвестиции за скъпоструваща поддръжка на летателното поле, за увеличаване на капацитета на терминалите и за обща модернизация на летищните съоръжения, както и липса на частна инициатива и професионален мениджмънт.

Ето защо още преди влизането в сила на Генералните планове на двете летища концесионерът ще започне да изпълнява План за незабавни подобрения, за всяко от двете летища, който съдържа мерки и първоначални строителни работи, които могат да допринесат ефикасно за преодоляване на проблемите със задръстванията на двете летища и да улеснят дейността им през предстоящите активни сезони.

 

Междинните мерки за подобряване на оперативната дейност включват и изграждането на нови пътнически терминали на летищата. "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД счита, че след като новите терминали и всички други съоръжения започнат да функционират наличието на програма за оперативна готовност ще гарантира успешния старт на работата. Програма включва установяване на предвидената оперативна функционалност по отношение обработката на пътници и багаж, както и съоръженията, свързани с обслужването на самолетите, комуникация във връзка с организационни и други свързани процеси.

Концесионерът възнамерява да въведе модерни технологии, за да гарантира опазването на околната среда.

ИНВЕСТИЦИОННО ПРЕДЛОЖЕНИЕ

За срока на концесията концесионерът ще реализира следната инвестиционна програма в двете черноморски летища:

  • Инвестиции за незабавни подобрения за първите 12 месеца от срока на концесията – над 23 млн. евро;
  • Инвестиции за междинен план за развитие до 2009 г. – около 95 млн. евро;
  • Инвестиции общо за целия срок на концесията – над 403 млн. евро.

В края на церемонията министър Петър Мутафчиев изказа специални благодарности към екипите на летищата в Бургас и Варна, на професионалния екип, осъществил проекта и преговорите по сключването на настоящия концесионен договор и на лидерите на синдикалните организации у нас КНСБ и КТ „Подкрепа” д-р Желязко Христов и д-р Константин Тренчев.

За допълнителна информация:
Вера Деянова
, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail:
vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed