Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
МТ преговаря с JBIC за финансирането на важен инфраструктурен проект 15.01.2007
Голям размер

Министерството на транспорта преговаря с Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) за предоставянето на заем за важния за развитието на нашата икономика инфраструктурен проект „Строителство на терминали за обработка на контейнери в Пристанище Бургас и Пристанище Варна". Министерският съвет одобри финансирането на проекта. Специалистите на МТ използваха приетите Генерални планове на двете пристанища, направиха технико-икономическа обосновка, която беше изпратена чрез посолството на Япония до JBIC. Това ще бъде облекчен заем в йени, който се отпуска по линия на официалната помощ за развитие на Япония.

С изграждането на контейнерните терминали се приключва един важен етап от развитието на пристанищата Варна и Бургас. Проектът „Строителство на терминал за обработка на контейнери в Пристанище Бургас-Запад и Пристанище Варна-Изток" е основна част от стратегията за развитие на интермодалния транспорт в страната. Без този проект се обезсмисля изграждането на Интермодалния терминал в София, който вече е в процедура на проектиране и подготовка за търг за изпълнител.

В предпроектна фаза на проучване е и Интермодалният терминал в Русе, който е част от интермодалната връзка с контейнерния и интермодален терминал в Пристанище Варна.

С тези проекти България изпълнява Европейската директива за екологичен транспорт, прехвърляйки контейнерните товари от автотранспорт на железопътен транспорт и кораб. Проектът ще има положително въздействие и върху железопътния транспорт в страната.

Липсата на морски контейнерни терминали има сериозно негативно въздействие върху цялата икономика на страната, влияе негативно на вноса, на износа и на конкурентноспособността на българските фирми. Проектът за контейнерните терминали в този смисъл е от национално значение.

За изпълнението на проекта няма да има нужда от отчуждителни процедури на частни терени.

При проекта "Строителство на терминал за обработка на контейнери в Пристанище Бургас-Запад и Пристанище Варна-Изток" не се очакват екологични проблеми. Оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС) до този момент е изготвяна и за двете пристанища през последните няколко години.

За проекта „Строителство на терминал за обработка на контейнери в Пристанище Бургас-Запад и Пристанище Варна-Изток" не е възможно да бъде осигурено финансиране от фондовете на ЕС.

Воденето на преговори с Японската банка за международно сътрудничество за финансиране на проекта през 2007 г. е от особена важност, за да бъде компенсирано забавянето на изграждането на контейнерни терминали през периода 2002-2006 година.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed