Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорите за изпълнител на проектирането и строителството и за супервизията на Дунав мост 2 ще бъдат подписани утре 29.01.2007
Голям размер

Договорите за изпълнител на проектирането и строителството и за супервизията на проекта „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при Видин - Калафат" ще бъдат подписани утре, 30 януари 2007 г., от 10 часа в Гранд Хотел София, зала „София".

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство. Разработването на проекта започва през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителството на Република България и правителството на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста.

Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Построяването на комбиниран пътен и железопътен мост, заедно с другите планирани и изпълнявани проекти за модернизиране на главните пътни и железопътни подходи към моста в двете съседни страни, ще премахне тесните места и ограниченията при транспортирането на хора и стоки. Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост по протежение на 430 километровата обща граница по р. Дунав между България и Румъния. Той ще благоприятства за нарастването на регионалния и транзитния международен трафик, както и на търговията между Югоизточна и Централна Европа. Ще има значителен принос за икономическото развитие на района. Тази връзка ще допринесе за развитието на регионалната транспортна мрежа и за по-нататъшното въвеждане на стандартите на ЕС в транспортния сектор на България. Последно, но не и по важност, изграждането на моста ще генерира значително количество временни и постоянни работни места.

Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия.

Проектно-строителните работи по моста са финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005 г., от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от Кредитна институция за възстановяване на федерална република Германия (KfW) със заем и допълнителна безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD) и от българския държавен бюджет. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са подписани и ратифицирани в периода 2000 - 2006 г. с решения на Народното събрание.

Договорът за супервизия е с продължителност от 51 месеца, които включват мобилизационен период, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период. Супервайзерът ще проверява и съгласува техническия проект, изготвен от Изпълнителя на моста и ще осъществява строителния надзор по време на изпълнението.

Договорът за проектиране и строителство е с продължителност 38 месеца.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed