Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Договорът с концесионера на Пристанищен терминал Свищов беше подписан днес 15.02.2007
Голям размер

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на "Драгажен флот - Истър" АД подписаха днес договора за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов. Събитието се състоя в Министерството на транспорта.

Пристанищен терминал Свищов е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Той е специализиран за обработка на генерални и насипни товари и обслужване на пътници. Терминалът има 8 корабни места, от които 7 за товаро-разтоварна дейност и 1 за обслужване на пътници.

След подписването на договора министър Мутафчиев заяви, че това е още едно доказателство, че Министерството на транспорта твърдо е решено да изпълнява своите приоритети за повишаване на броя на инвестициите в инфраструктурата. Това ще създаде възможност за увеличаване на товарооборота и пътникопотока на пристанището.

От своя страна Румен Йорданов отбеляза, че подписванета на концесията е успех и за „Драгажен флот - Истър" АД и за община Свищов. Той заяви, че дружеството винаги е било товародател №1 на пристанище Русе. Изпълнителният директор на „Драгажен флот - Истър" пое ангажимент да се търсят нови логистични схеми за повишаването на товарооборота. За да стане възможно това, дружеството започва активно сътрудничество с румънското пристанище Зимнич. Екипът на избрания концесионер има желание да превърне пристанище Свищов в модерно и европейско дунавско пристанище, добави още Румен Йорданов.

Основни условия на концесията

І. Срокът на концесията е 31 години.

ІІ. На територията на пристанищния терминал - обект на концесия, концесионерът се задължава да извършва следните пристанищни услуги:

- обработка на товари и поща;

- обслужване на пътници;

- морско-технически услуги: снабдяване на корабите с вода, телефон, ел. енергия, швартоване и управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност.

ІІІ. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на концесията да достига:

средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1 347 698 тона при базов товарооборот от 767 000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона;

средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25 059 броя пътници при базов пътникопоток от 5 000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.

IV. За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия, както следва:

  1. В размер не по-малък от 3 212 000 лева за първите 2 години от срока на концесията.
  2. В размер не по-малък от 10 637 000 лева за първите 10 години от срока на концесията, в това число инвестициите за първите две години.
  3. В размер не по-малък от 19 227 000 лева за целия срок на концесията, в това число инвестициите за първите десет години.

Основните направления на инвестициите са: рехабилитация и преустройство на склад № 7 и рехабилитация на склад № 8, рехабилитация на открити складови площи и междурелсови пространства, изграждане на силозно стопанство с елеваторна кула, изграждане на бетонова естакада, мероприятия по опазване на околната среда, нова кейова и тилова техника и други.

Около 9 милиона лева или ½ от инвестициите ще се вложат за поддържане и развитие на публичната собственост.

V. Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения, както следва:

1. Годишни концесионни плащания, съставени от две части - фиксирана и променлива:

  • фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение е в размер на 207 000 евро. Фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване;
  • променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 25 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (при реализирани приходи през 2006 г. - 1 332 000 евро;

2. Еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева, концесионерът ще заплати в срок до влизане в сила на договора.

Минималната сума, която държавата ще получи от фиксираната част на годишните концесионни плащания е около 6 724 000 евро. Очакваме променливата част на годишните концесионни възнаграждения да не бъде по-малка от около 200 000 евро средно годишно, която сума е определена на база задълженията на концесионера за достигане на средногодишен товарооборот и пътникопоток. Или общо предвижданият приход от концесионни възнаграждения очакваме да бъде около 13 млн. евро, която сума е без данъците, които ще заплаща концесионера през срока на концесията.

Общият ефект от концесията  от инвестиции и концесионни плащания предвиждаме да бъде в размер на около 22 830 000 евро.

VІ. Банкови гаранции, които ще предостави концесионера:

а) 10% от стойността на планираните инвестиции за съответната година и

б) гаранция  от 342 000 евро за добро изпълнение на договора, която концесионерът ще поддържа през целия срок на концесията.

За допълнителна информация:
Гергана Гроздева, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 25
e-mail: ggrozdeva@mt.government.bg

 

Приложение
1_P2158707.jpg
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed