Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
След двегодишно прекъсване Управляващият комитет по проекта Дунав мост 2 отново проведе заседание 09.11.2005
Голям размер

След двегодишно прекъсване Управляващият комитет по проекта за „Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при градовете Видин-Калафат” отново проведе заседание днес в Министерството на транспорта. То беше открито от министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Според него днешната среща на Управляващия комитет ще даде сериозен тласък както за развитието на проекта, така и за неговото реализиране. Заседанието протече при сления дневен ред:
1. Информация за хода на работата по проекта след заседанието на Управляващия комитет от 13 ноември 2003 г.
2. Информация за отчуждителните процедури и представяне на инициатива за законодателни промени във връзка с възникналите проблеми.
3. Промени в експертния състав на Звеното за изпълнение и управление на проекта.
4. Разни.

По първа точка от дневния ред заместник-министърът на транспорта Весела Господинова уточни, че средствата от всички финансови източници за строителството на проекта работи са осигурени. Общата стойност на проекта е 236 млн. евро, от които 226 млн. евро са за строителни работи и 10 млн. евро са за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Проектът е подкрепен финансово от предприсъединителните програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България.

По отношение на информацията за отчуждителните процедури и представяне на инициатива за законодателни промени във връзка с възникналите проблеми беше уточнено, че общият брой имоти, подлежащи на отчуждаване, са 702. Към днешна дата са изплатени обезщетения за 178 имота. За 35 имота е необходимо да се внесе проект за изменение на РМС №1009, а за 489 имота са необходими допълнителни уточнения за установяването на собствеността. Отчуждителните процедури за мостовата площадка са приключили. Издадени са необходимите разрешителни за началото на строителните работи. Изготвени са тръжните досиета за строителството и надзора за строителството на моста, коригирани са съобразно препоръките на Делегацията на ЕК и са изпратени за одобрение. Завършен е техническият проект на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура. Изготвени са и тръжните досиета за строителството и надзора за строителството на прилежащата инфраструктура, които са изпратени в Делегацията на ЕК за одобрение.

Управляващият комитет прие и предложените промени в експертния състав на Звеното за изпълнение и управление на проекта (ЗИУП). Според членовете му е целесъобразно увеличаването на състава на ЗИУП. Инж. Симеон Евтимов беше одобрен за ръководител на проекта, като това е необходимо да бъде съгласувано и с ЕИБ.

***

Управляващият комитет е водещият орган от структурата за управление на проекта и е пряко подчинен на Министерския съвет. Председател на комитета е заместник-министърът на транспорта Весела Господинова и включва в състава си заместник-министрите на регионалното развитие и благоустройството, външните работи, финансите, околната среда и водите, труда и социалната политика, главния секретар на Министерството на вътрешните работи, изпълнителния директор на Изпълнителна агенция “Пътища”, областния управител на област Видин, кмета на община Видин, генералния директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура”, генералния директор на "Български държавни железници" ЕАД и директора на дирекция "Икономическа политика" на Министерския съвет.

В качеството си на междуведомствен орган Управляващият комитет осъществява планирането, управлението и общия контрол върху действията на всички ангажирани институции и организации за реализация на проекта, с цел постигане на необходимата координация. В своята дейност Управляващият комитет осъществява функциите си чрез Звеното за изпълнение и управление на проекта.

Заседанията на Управляващия комитет би следвало да се провеждат най-малко веднъж на три месеца. Решенията се вземат с консенсус.

***

Проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта.

В контекста на присъединяването на Република България към Европейския съюз строителството на втори мост на река Дунав между нашата страна и Република Румъния е от изключителна важност за подобряване и насърчаване цялостното развитие на Общоевропейски транспортен коридор ІV като основен компонент на Транс-европейската транспортна мрежа. Поради международното си значение изграждането на обекта е включено сред приоритетните проекти на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. Главната му цел е отварянето на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, повишаване качеството на транспортното обслужване и като цяло – повишаване на конкурентноспособността на българската икономика.

Проектът включва – проектирането и строителството на моста (пътен и железопътен) с четири пътни ленти и една железопътна линия, както и строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура. Строителството на инфраструктурата обхваща изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия. Необходимо е да се реконструира съществуващата пътническа гара, както и да се построят четири пътни възела на две нива.


ПРЕДСТОЯЩИ ДЕЙНОСТИ
Предстои тръжните документи за проектирането и строителството на моста да бъдат одобрени от финансиращите институции. Съгласно процедурите на ЕК на фирмите от късата листа ще бъде изпратено своевременно одобреното тръжно досие. До края на 2005 г. ще приключат отчуждителните процедури и на прилежащата инфраструктура. Планира се договорът с избрания изпълнител на моста да бъде сключен до средата на 2006 г. Срокът за изграждането на моста е 38 месеца.

Очаква се търгът за избор на строителен надзор на моста да стартира до средата на месец декември. Договорът за супервизия на моста ще бъде сключен до средата на 2006 г.

Планира се договорите за строителство и строителен надзор на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура да бъдат сключени не по-рано от края на 2006 г. Прилежащата инфраструктура ще се изгражда в продължение на две години и строителството ще приключи едновременно със завършването на моста през 2009 г.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed