Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Мутафчиев откри новите асансьори и ескалатори на Централна гара София 17.04.2007
Голям размер

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев присъства на пускането в експлоатация на новите асансьори, предназначени за хората с увреждания, както и на новите ескалатори на Централна гара - София. По време на церемонията беше направена демонстрация на придвижването на пътник в инвалидна количка и на незрящ пътник.

Изпълнител на обекта е ДЗЗД "Трансстрой", а строителният надзор се осъществява от ЕТ „Ел Транс инженеринг - ВМ" София.

Договорът за изпълнение на строително-монтажните работи е на стойност 2 750 400 лв. с ДДС, като 550 хил. лв. са изплатени от републиканския бюджет, а останалите 2 200 хил. лв. са от "Публични инвестиционни проекти" ЕАД.

ЕСКАЛАТОРИ (THYSSENKRUPP - модел ТUGELA FТ 845)

Монтирани са 6 броя транспортни ескалатори с мощност 9000 лица/час с микропроцесорно управление с осигурителна система - два от към Ротондата и четири от към пешеходния тунел. Облицовката на ескалаторите е от неръждаема стоманена ламарина, а покритието на стъпалата - от светъл оребрен алуминий. Допълнителното оборудване на ескалаторите се състои в наличието на светофар в началото на балюстрадите, светещи диоди за осветление на стъпалата и отопляване на стъпалата горе и долу. При липса на пътникопоток, ескалаторите не работят. Задвижват се с помощта на фотоклетки. Издържат на температури до -18° и на повишена влажност. Ескалаторите откъм пешеходния тунел са снабдени и със сервизен дисплей за състоянието им.

АСАНСЬОРИ (THYSSENKRUPP)

По пероните от страна изток са доставени и монтирани 5 броя пътнически панорамни асансьора без машинно помещение. Те са с товароподемност 1300 кг или 17 лица. Номиналната им скорост е 1,0 м/сек., имат 2 спирки и височина на повдигане - 5 м. Конструкцията им е стоманена. Вратите им са автоматични, странично отварящи се, от стъкло в рамка от неръждаема ламарина. Външното остъкляване е с немски поликарбонат - 6 мм. Кабината на асансьорите е също със стъклени стени в рамка от неръждаема ламарина, като е оборудвана с хоризонтална бутониера, съответстваща на изискванията за трудноподвижни лица. Отварянето и затварянето на вратите на асансьорите е с Брайлова азбука. Асансьорите са снабдени с дисплей в кабината над бутониерата, а на спирките - с дисплей за местонахождение, посока на пътуване и гонг на всички спирки.

  • за инвалиди

Асансьорът за трудноподвижни лица, монтиран на южната фасада на приемното здание при колона № 14, създава възможност директно от уличното платно при преминаване на тротоара да се достигне до обособен диспечерски център и чакалня за хора с увреждания. Асансьорът е с товароподемност 675 кг или 9 лица. Номиналната му скорост е 1,0 м/сек., има 2 спирки и височина на повдигане - 5 м. Конструкцията му е стоманена. Вратите му са автоматични, странично отварящи се, от стъкло в рамка от неръждаема ламарина. Външното остъкляване е с немски поликарбонат - 6 мм. Кабината на асансьорите е също със стъклени стени в рамка от неръждаема ламарина, като е оборудвана с хоризонтална бутониера, съответстваща на изискванията за трудноподвижни лица. Отварянето и затварянето на вратите на асансьора е с Брайлова азбука. Асансьорът е снабден с дисплей в кабината над бутониерата, а на спирките - с дисплей за местонахождение, посока на пътуване и гонг на всички спирки.

По време на изпълнението на строително-монтажните работи на ескалаторите и асансьорите се създаде аварийна ситуация, вследствие на обилните валежи през лятото и есента на 2005 год. и от амортизираната хидроизолация на перонните покрития строителните ями на асансьорните фундаменти се пълнеха непрекъснато с вода. За изпълнението им се извършваше непрекъснато водочерпене. Във връзка със създалата се ситуация, се съставиха констативни протоколи, придружени с данни за количеството на валежите от Националния институт по метеорология и хидрология при БАН. За да се осигури безопасна експлоатация на асансьорите, се наложи допълнително да се изпълнят строителни работи и се възложи поръчка на договаряне без обявление с изпълнителя "Трансстрой" ДЗЗД. На 05.07.2006 г., е сключен договор за изпълнение на "Строително-ремонтни работи по перонните покрития на II-ри, ІІІ-ти, ІV-ти, V-ти и VІ-ти перони в участъка на източните изходи и за архитектурно оформяне около ескалаторни и асансьорни площадки и стълбищни излази", на стойност 1 374 000 лв. с ДДС, в който е заложено:

  • подмяна на компрометирани обшивки и носеща конструкция около и над монтираните ескалатори и асансьори;
  • демонтаж на обшивките пред новите асансьори и над ескалаторите в началото на тунела, под перони II и VI висока част, съществуващи стълби и ескалатори;
  • демонтаж на металните перфорирани пана и осветителните тела под коловозите ниска част;
  • монтиране на нова конструкция, нови алуминиеви панели - тип "Хънтър Дъглас" и осветителни тела;
  • подмяна на елементите от носеща конструкция на олуците, подмяна на олуци, нови пана от трапецовидна ламарина с РVС покритие, пола от трапецовидна ламарина и шапка на борда;
  • вградени са осветителни тела и висящи електрически знаци на таван "Хънтър Дъглас";
  • изпълнени са обзидани шахти на перонните, асансьори с гладка мазилка и средно сиво оцветяване;
  • площадките пред асансьорите на ниво пешеходен тунел са изпълнени с мраморни плочи върху бетонова настилка;
  • пространството над ескалаторите е оформено с плочи "Армстронг" и са подменени осветителните тела;
  • върху металната конструкция на ескалаторите е изпълнена обшивка еталбонд, която на площадките завършва с панел от алуминий;
  • изпълнено е остъклено ограждане на асансьорните шахти с масивно поликарбонатно стъкло и алуминиеви профили;
  • с обшивка от еталбонд са уплътнени носещите метални конструкции на асансьорите по пероните и пространството над остъкляването им.

Извършването на този ремонт придава нов облик на приемното здание за по-добра организация на пътникопотока, по-ефективно организиране на дейността в гарата и безопасна експлоатация. С монтирането на асансьорите за трудно подвижни лица и изграждането на диспечерски център се създават по-добри условия за интегрирането на хората с увреждания в обществото.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Откриване на новите асансьори и ескалатори на Централна гара София


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed