|
Във връзка с българската инициатива за безопасност по пътищата - „Аз спасявам живот" в Министерството на транспорта бяха получени конкретни ангажименти, поети от още фирми и организации, които се присъединиха към Европейската харта за пътна безопасност: „БЪЛГАРСКИ ПОЩИ" ЕАД 1. Популяризиране на инициативата „Аз спасявам живот" чрез разпространение на карта, на която ще бъде отпечатана детската рисунка, одобрена след конкурс, проведен в 6-то ОУ „Граф Игнатиев". 2. Създаване на две пешеходни пътеки с жълти бягащи светлини. Едната - на спирката на бул. „Академик Стефан Младенов", срещу бл. 30 и втората след завоя, в дясно от сградата на ЦУ „Български пощи" ЕАД. 3. Провеждане на национален конкурс под надслов „Аз спасявам живот". Рисунките на победителите в конкурса ще бъдат оформени и разпространени като пощенски карти.
ДАРИК РАДИО Цялостно медийно отразяване на всички инициативи, свързани с кампанията "Аз спасявам живот". Дискусия в основните предавания на Дарик Радио, свързани с актуални резултати от кампанията, както и дискутиране на всички теми, свързани с безопасността по пътищата. Поставяне логото на кампанията на Европейската харта във всички сайтове на Дарик Радио. Адекватни мерки, свързани с всички служебни автомобили на Дарик Радио - сервизно обслужване, обучение на шофьори, запознаване на всички с целите на кампанията. Разпращане на информация за кампанията до всички 17 региона, в които радиото има свои офиси. Осигуряване на светлоотразителни жилетки на всички служители на Дарик Радио, които са правоспособни шофьори, във връзка с влизането в сила на такова изискване в Закона за движение по пътищата, който предстои да бъде приет от Парламента.
„ХЕБРОС БУС" ООД - ПЛОВДИВ 1. Разпространяване на брошури и дипляни и други материали, свързани с пътната безопасност, както и с кампанията „Аз спасявам живот". 2. Ще облепи всички автобуси и автогари собственост на компанията, със стикери и плакати, свързани с пътната безопасност.
АСОЦИАЦИЯ НА ВНОСИТЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛИ (АВА) През месец май 2007 година АВА ще представи поредната си кампания за намаляване на жертвите сред децата в резултат от пътнотранспортни произшествия. Със собствени средства, набрани от нейните членове и партньори, асоциацията финансира изработването и монтажа на указателни табели, тип пътни знаци с логото на своята кампанията „Пази детето" около училищата и детските градини, инфраструктурата, около които предразполага към най-голям брой катастрофи. Училищата и детските заведения, най-силно нуждаещи се от обезопасяване, ще бъдат определени от общините в съответните градове. Програмата за реализация предвижда проектът да бъде реализиран пилотно в двата най-големи града на страната - София и Пловдив, като бъдат обезопасени 50 училища, а до 2010 година бъдат обхванати всички училища и детски заведения в цялата страна. ЕКО-ЕЛДА БЪЛГАРИЯ ЕАД По повод първата глобална седмица за безопасност на движението в рамките на кампанията „Обади се, като стигнеш!", кампания на Еко-Елда България, беше разработена и осъществена Седмица на разумното шофиране по Дарик радио. През 2007 г. основен приоритет на кампанията са младите шофьори. 30 000 бр. от брошурата „Пътеводител на разумния шофьор" са предоставени на КАТ и ще бъдат раздавани на млади шофьори, заедно със свидетелствата им за правоуправление на МПС Специална активация, която да популяризира тестове за алкохол сред младежите на възраст 18-22 години ще бъде осъществена преди края на месец май На всички бензиностанции ЕКО ще бъде обособен специален щанд „Обади се, като стигнеш!" със стоки, свързани с безопасността на движението - светлоотразители, светлоотразителни жилетки, тестове за алкохол, крушки за светлините на автомобила и др. Специален етикет „Обади се, като стигнеш!" ще описва мерките, които всеки може да предприеме, за да запази своя живот и живота на другите на пътя. На всички обекти ЕКО ще бъде поставен пътен знак със символа на кампанията, за да напомня на водачите за отговорността, която носят на пътя. Ще бъдат произведени още 200 000 стикера със символа на кампанията. Ще продължи разпространението на „Пътеводител на разумния шофьор" „Обади се, като стигнеш!" е дългосрочен ангажимент на Еко-Елда България и инициативите не се изчерпват с посочените по-горе. Компанията ще продължи да работи за подобряване на безопасността на пътя
ДЕВИН ЕАД Девин ЕАД се ангажира пряко в боядисването на пешеходни пътеки около училища, в София и страната, които са част от съвместната национална образователна инициатива на компанията и Министерството на образованието и науката в защита на околната среда. Девин ЕАД поема отговорност за отправянето на апел към своите консуматори за предприемане на конкретни мерки за пътната безопасност в България. Посланието ще бъде разпространено чрез хенгъри върху бутилките минерална и изворна вода с марка „Девин" и ще достигне до над 1 000 000 граждани на територията на България до края на 2007-ма година. За допълнителна информация: Костадин Вардев, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 96 20 e-mail: kvardev@mt.government.bg |
|