Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Стартират строителните дейности на Дунав мост 2 11.05.2007
Голям размер

„Първата копка" на строителната площадка от българска страна за изграждане на новия комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при градовете Видин (България) - Калафат (Румъния) ще бъде направена в неделя, 13 май 2007 г., в град Видин. Церемонията ще се проведе в присъствието на министър-председателя на Сергей Станишев и министъра на транспорта Петър Мутафчиев.

Организатор на събитието е Министерството на транспорта, съвместно с Изпълнителя на обекта - испанската фирма „FCC" („Еф Си Си"). Очаква се на церемонията да присъстват посланици на страни-членки на ЕС, които активно подкрепят осъществяването на проекта, както и на страни от региона, върху икономиката на които проектът ще окаже благоприятно въздействие; високопоставени представители на Европейската комисия, на Пакта за стабилност и на финансиращите институции - Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW) и Френската агенция за развитие (AFD); народни представители от Комисията по транспорт и съобщения, както и народни представители от областите Видин, Враца и Монтана; министри от България, Румъния и Сърбия; ръководители на областните администрации на Видин, Враца и Монтана от България, и на Долж от Румъния; висши църковни сановници от България и Румъния; кметовете на Видин и Калафат, както и кметове на други общини от региона.

Испанската фирма „Fomento de Construcciones y Contratas" (FCC) спечели Договора за проектиране и строителство на новия мост с най-добра техническа и финансова оферта. Стойността на договора е 99 955 948 евро, а срокът за изпълнение е 38 месеца. Мостовото съоръжение с дължина 1 971 метра е вантова стоманобетонна конструкция, осигуряваща по две пътни ленти за движение във всяка посока и единична електрифицирана железопътна линия в средата на напречното сечение. Освен това е предвиден и пешеходен тротоар и велосипедна алея, с ширина 2 метра. Мостът е с максимална ширина на отворите от 180 метра и височина на светлия отвор от 20.55 метра, което гарантира нормалното корабоплаване по река Дунав.

Инженер на обекта по условията на ФИДИК e консорциум от френската фирма Ingerop (Инжероп) и британската фирма "High-Point Rendel" („Хай-пойнт Рендел"), който ще изпълнява независим контрол на проектирането и надзор на строителството при извършване на работите по изграждане на новия мост при Видин-Калафат. И двете фирми са водещи в международен мащаб, като френската фирма е с изключителен опит в проектирането на големи мостове, докато британската е известна с опита си в управлението на големи обекти за строителство на мостове с високо качество на изпълнение. Договорът с консорциума Ingerop/High-Point Rendel е на стойност 6 343 850 евро, а срокът за изпълнение е 51 месеца, които включват 1 месец за мобилизация, 38 месеца за изпълнение на строителството и проектирането и 12-месечен период за отстраняването на възникналите дефекти.

Освен проектирането и строителството на моста, обектът включва и строителството на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура на българския бряг, обхващащо изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия; реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителство на 4 пътни възела на две нива. Тръжните процедури за строителство и надзор на строителството на прилежащата инфраструктура стартираха на 20 декември 2006 г. На 3 април, в гр. Видин беше проведена разяснителна среща с фирмите, закупили тръжни документи за строителството. Крайният срок за подаване на офертите е 21 май 2007 г., след което ще бъде назначена комисия, която ще проведе избора на Строител на прилежащата инфраструктура по правилата на ЕК. Срокът за изпълнение на строителството е 25 месеца.

На 3 май 2007 г. беше одобрена късата листа от фирми за надзора на строителството на прилежащата инфраструктура. Също на 3 май тръжното досие беше изпратено на фирмите със срок за подаване на оферти - 28 юни 2007 г., след което ще бъде назначена комисия, която ще проведе избора за Надзорник на строителството на прилежащата инфраструктура по правилата на ЕК. Срокът за изпълнение на договора за надзор е 37 месеца, които включват 25 месеца за строителство и 12-месечен период за отстраняването на възникналите дефекти.

Договорите за строителството и надзора на прилежащата инфраструктура се очаква да бъдат сключени до края на настоящата година.

Както е известно, „Дунав мост 2" е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Общата стойност на проекта се оценява на 236 млн. евро, от които 226 млн. евро са за строителни работи и 10 млн. евро са за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България, както следва:

І. За строителни работи:

  • €70М - безвъзмездна помощ от програма ИСПА на ЕС;
  • €70М - заем от ЕИБ;
  • €5М - безвъзмездна помощ от AFD;
  • €2,045М - безвъзмездна помощ от KfW;
  • €18М - заем от KfW;
  • €60,76М - държавен бюджет на Република България.

ІІ. Предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ:

  • €0,5М - безвъзмездна помощ от AFD (усвоени);
  • €0,6М - безвъзмездна помощ от KfW (усвоени);
  • €0,2М - програма ФАР на ЕС (усвоени);
  • €4,998М - програма ИСПА на ЕС (усвояват се);
  • €4,0М - държавен бюджет на Република България (усвояват се).

Новият мост е включен в регионалните инфраструктурни проекти на Пакта за стабилност и с построяването му ще се премахне една от съществените пречки за развитието на Трансевропейски транспортен коридор № 4 като част от общата Европейска транспортна мрежа. Изграждането на моста при Видин-Калафат е един от основните приоритети на политиката на българското правителство за развитието на транспортната инфраструктура и важен елемент от политиката за отваряне на страната към европейската транспортна система в процеса на присъединяване на Република България към Европейския съюз. От особена важност както за България, така и за Румъния, ще бъде подобряването на достъпа до пазарите и повишаването на конкурентноспособността на регионалната икономика.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Снимки от „първата копка" на строителната площадка на Дунав мост II


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed