Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проблемите на евроинтеграцията на гражданското въздухоплаване бяха дискутирани в НТС 26.10.2005
Голям размер

В Националния дом на науката и техниката днес се проведе кръгла маса на тема „Проблеми на евроинтеграцията на гражданското въздухоплаване у нас”. Събитието беше организирано от Министерството на транспорта и Научно-техническият съюз по транспорт (НТСТ) с председател инж. Кирил Ерменков .

Заместник-министрите на транспорта Даниела Никифорова и Красимира Мартинова представиха на форума състоянието и проблемите на гражданското въздухоплаване у нас.

По време на дискусията заместник-министър Никифорова заяви, че въпреки препоръките за активизиране на работата в отделните сектори, оценката за свършеното в областта на транспорта е положителна, но с това обаче не се слага краят на развитието на транспорта, а напротив поставя пред нас големи и трудни задачи. В момента се работи усилено и очевидно трябва да продължи още по настойчиво, защото единственото което трябва да отчитаме е факторът „време”.

Необходимо е всички да обединим усилията си – както администрацията, така и хората от бранша, авиокомпаниите, летищата, и на последно място неправителствените организации. Основното нещо, на което трябва да отделим по-голямо внимание е сигурността на въздушния и морския транспорт и либерализацията на пазара.

Проблемите, които стоят пред нас не са лесно преодолими. Те изискват концентриране на целия професионален потенциал, по-добра координация между администрацията и останалите структури, доокомплектоването на службите – особено, свързаните със сигурността и безопасността и не прекъсната ежедневна работа за повишаване на професионалната подготовка на състава, заяви още заместник-министър Никифорова.

С провеждането на днешната кръгла маса се поставя началото на серия от срещи с аудиторията, занимаваща се с въздушен транспорт. По този начин ще може администрацията и хората, които са ангажирани с решаването на неотложните задачи „да сверят своя часовник с европейското време”. Това е необходимо като за нас, така и за оцеляването на българската гражданска авиация в условията на силна конкуренция и на единното европейско небе.

По време на обсъжданията заместник-министър Мартинова изказа своето задоволство от позитивните оценки, посочени в доклада на Европейската комисия за развитието на въздушния транспорт в България. За нас това е достатъчен показател, че ние имаме постижения в тази област.

От страна на Европейската комисия има отправени и няколко препоръки към авиационния транспорт. ЕС приема, че България е направила значителна крачка по отношение на имплементирането на европейското законодателство. Остава да се въведат няколко директиви, които имаме възможност да направим до момента на присъединяването ни към ЕС, отбеляза зам.-министър Мартинова. Друго което трябва да се направи е да бъдат взети мерки за подобряването на авиационна сигурност и безопасност, което ние перманентно правим. В годишния доклад има оценка, според която администрацията е в състояние да обезпечи прилагането на европейското законодателство. Тя се нуждае единствено от увеличаване на капацитета и числеността си, което ще се постараем да направим.

Друга важна тема, която е обект на наблюдения от страна на Европейската комисия, е въвеждането на европейското законодателство в областта на „единното европейско небе”. Това което предстои за нас в най-близко време е да въведем четири регламента приети през 2004 г., които засягат „единното европейско небе”.

В края на своето изказване зам.-министър Мартинова заяви, че Гражданската въздухоплавателна администрация многократно е доказвала годността и желанието си да изпълни всички изисквания на ЕС, за да помогне на авиацията ни да оцелее в силно конкурентната среда на Европейския съюз.

В дискусията взеха участие и представиха свои виждания представители на Асоциацията на българските авиокомпании, Българският авиационен форум, Асоциацията на авиационните инженери в България, ръководители от летищата, РВД, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” и бизнеса.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта и съобщенията
Тел: 940 96 20
e-mail: kvardev@mtc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed