Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Подписаха се и последните договори за Дунав мост 2 26.10.2007
Голям размер

Последните два договора за проекта „Изграждане на граничен, железопътен/пътен мост над река Дунав при Видин-Калафат" бяха подписани днес в Министерството на транспорта. Това са договорите за строителството и надзора на строителството на прилежащата инфраструктура на българска страна. От страна на министерството документът беше подписан от заместник-министъра на транспорта Весела Господинова, а от страна на фирмите-изпълнители по договорите - от регионалния мениджър на FCC CONSTRUCCION Игнасио Руис-Лареа и от директора на инженеринга на КОНСОРЦИУМ HIGH-POINT RENDEL и изпълнител на надзора Вардаман Джоунс.

ИНФОРМАЦИЯ ЗА ДОГОВОР № 3: СТРОИТЕЛСТВО НА ПРИЛЕЖАЩАТА ИНФРАСТРУКТУРА НА БЪЛГАРСКА ТЕРИТОРИЯ

Тръжна процедура                                                    открита, стартирана на 20 декември 2006 г.

Краен срок за подаване на тръжни оферти          21 май 2007 г.

За участие в окончателната фаза на търга бяха подадени осем оферти.

Оценка на тръжните оферти                                  извършена съгласно EС/ISPA правилата

Сключване на договор                                            26 октомври 2007 г.

Изпълнител                                                               FCC CONSTRUCCION S.A.(Испания)

Стойност на договора                                             62 600 456.00 евро

Продължителност на договора                             36 месеца (2010 г.) - 24 месеца строителство, 12 месеца гаранционен срок

Цели и обхват на договора

Целта на договора е изпълнението и приключването на строителството на инфраструктурата на българския бряг на река Дунав, прилежащи към и свързващи новия комбиниран, пътен/железопътен мост над река Дунав между гр. Видин в България и гр. Калафат в Румъния със съществуващата българска инфраструктурна мрежа.

Договорът обхваща модернизацията/рехабилитацията и изграждането, оборудването, изпитването и пускането в експлоатация на строителството на съоръжения, релсов път, гари и електрификация по единичната железопътна линия между новия мост над река Дунав при Видин - Калафат и съществуващата пътническа гара за линия с приблизителна дължина от 15 км. Тази жп линия ще бъде модернизирана и изградена за максимална скорост от 160 km/h за конвенционални влакове, а магистралната пътна част - за скорост от 100 km/h. Строителните работи включват: изграждане на 15 км единична железопътна линия, завършена с контактна мрежа, осветление, система за дистанционно управление, сигнализация и телекомуникации; международна товарна гара; рехабилитирана пътна гара; четири транспортни връзки на две нива; осем пътни моста с между един и единадесет отвора. Работите също така включват изграждането на нова 4-лентова магистрална връзка със съществуващия околовръстен път на град Видин. Строителните работи ще бъдат изпълнени съгласно договорните условия на FIDIC за строителни и инженерни работи, проектирани от Възложителя, първо издание 1999 (Червената книга на FIDIC).

Изпълнението на целия проект предвижда следните основни строителни дейности:

Дейности

Мерна единица

Количество (индикативни стойности)

Изкопи

м3

1 187 800

Насипи

м3

1 073 700

Нов 4-ри лентов път Г-20

км

6,2

Железен път с релси UIC 60

км

15,6

Рехабилитация на гари и спирки

бр.

2

Нова товарна гара

бр.

1

Жп и пътни надлези

бр.

6

Пешеходни пасарелки

бр.

2

Контактна мрежа 25 kVa

км

15,6

Тягова подстанция 110/27.5 kV

бр.

1

Сигнализация (ETCS Ниво 1)

км

15,6

Телекомуникации

км

15,6

Очаквани резултати

Изграждането на новата електрифицирана жп линия и на автомагистралата ще интегрира моста в националната транспортна мрежа и ще доведе до модернизирането на съществуващите локални транспортни средства.

ИНФОРМАЦИЯ ЗА ДОГОВОР № 4: НАДЗОР НА СТРОИТЕЛСТВОТО НА ПРИЛЕЖАЩАТА ИНФРАСТРУКТУРА НА БЪЛГАРСКА ТЕРИТОРИЯ

Тръжна процедура                                                   ограничена, стартирана на 20 декември 2006 г.

Краен срок за подаване на тръжни оферти          28 юни 2007 г (за осемте кандидати, включени в късата листа).

Оценка на тръжните оферти                                  извършена съгласно EU/ISPA правилата

Сключване на договор                                            26 октомври 2007 г.

Изпълнител                                                              КОНСОРЦИУМ HIGH-POINT RENDEL, INGEROP, Salfo & Associates Ltd. с лидер HIGH-POINT RENDEL

Стойност на договора                                             2 705 600.00 евро

Продължителност на договора:                          37 месеца - 1 месец мобилизационен срок, 24 месеца надзор по строителството, 12 месеца контрол по време на гаранционния срок

Цели и обхват на договора

Целите на договора включват осигуряването на независим надзор на строителните работи на прилежащата инфраструктура на българска територия, осъществяван на строителната площадка, и изпълнението на ролята на Инженера в съответствие с договорните условия на FIDIC (Червена книга, първо издание 1999) по време на строителството и през гаранционния срок.

Това включва внимателна и подробна проверка на строителните работи на строителната площадка с оглед гарантиране, че строителните работи са извършени съгласно и според Строителните спецификации и договора по FIDIC, управлението на проекта, услугите по проверка и изпитване, сертифициране на междинните и крайното плащания, потвърждаване на изпитванията по време на строителството след въвеждането в експлоатация, издаване на всякаква документация, свързана със завършването както на строителните работи на инфраструктурата, така и с подпомагането на Възложителя при проверките на дефектите по време на периода за уведомяване за дефекти и др. В задълженията на Консултанта е и предоставянето на съдействие на финансиращите институции и спонсориращите агенции по време на техните мисии, свързани с проекта, обновяване с последни данни предоставяната им информация за развитието, физическото изпълнение и управлението на проекта, както и интерпретиране и подпомагане при всички обстоятелства, които биха могли да застрашат постигането на всички проектни цели.

Инженерът ще действа също така като независим надзор съгласно българското законодателство ("Консултант" съгласно българския Закон за устройство на територията и свързаните разпоредби).

Очаквани резултати

Надзор, осъществяван на строителната площадка, и управление на проекта в качеството на Инженер по FIDIC, гарантиращи, че строителните работи са изпълнени съгласно договорните и строителни спецификации на FIDIC. Осъществяване на контрол върху качеството и плащанията. Наблюдаване на околната среда с цел гарантиране, че строителството е извършено съгласно критериите, засягащи околната среда, на България и ЕО. Изпълнение на изискванията на българските закони по отношение задълженията на лицензирания инженер по надзора.

ПРОЕКТ: Изграждане на граничен, железопътен / пътен мост над река Дунав при Видин - Калафат (България/Румъния)

1. ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТА

Проектът „Изграждане на граничен, железопътен/пътен мост над река Дунав при Видин - Калафат" цели осигуряването на липсващата връзка и ще съставлява неразделна част от международен транспортен Коридор № 4, включен в развитието на интегрирана транспортна система в Европа. Строителството на моста ще осигури второ постоянно място на пресичане на река Дунав между България и Румъния, което се предвижда да обслужва локалния и регионалния трафик и трафика на дълги разстояния по маршрута на Коридор № 4, както и да насърчава икономическите връзки за успешното интегриране на региона в Европейската икономическа зона. Проектът играе важна социално-икономическа роля за региона и е включен в списъка с приоритетните проекти на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. Този проект е подкрепен от ЕО (Програмите ФАР (PHARE) и КФ 1164/94/ИСПА (CF 1164/94/ISPA), ЕИБ, Кредитната институция за възстановяване на Федерална Република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD).

Въздействието на изграждането на моста при Видин-Калафат неведнъж е изтъквано като фактор за засилването на комуникациите между страните от югоизточна Европа и останалата част от континента, за стимулиране на икономическите контакти и търговията на регионално и континентално равнище, с което ще се даде нов импулс и на социално-икономическото сближаване. В дългосрочен план социално-икономическият ефект от проекта ще нараства и ще доведе до превръщането на региона Видин-Калафат в модерен транспортно-логистичен възел.

Основните му цели:

  • Интегриране на българската железопътна мрежа с европейската железопътна и пътна мрежа;
  • Повишаване на конкурентноспособността на железопътния и пътния транспорт;
  • Намаляване на времето за пътуване;
  • Намаляване на транспортните такси за пътници и товари;
  • Подобряване сигурността на пътуването;
  • Нарастване на заетостта по коридора, към който е проектът;
  • Оздравяване на околната среда.

Обхват на целия проект:

Проектът обхваща изграждането на комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав между България и Румъния при км 796 и прилежащата към него инфраструктура на българска територия.

Основният мост, който включва моста плюс пътния и жп подход към него от българската страна, се изпълнява съгласно договор за проектиране и строителство.

През януари тази година стартира изпълнението на този важен международен проект, който се превърна в един от символите на европейската интеграция.

Останалата част от проекта, а именно прилежащата инфраструктура на българска територия се възлага сега съгласно традиционен договор за строителство, изготвен от Възложителя.

Подходната инфраструктурата на румънска територия ще бъде изградена отделно съгласно Двустранното споразумение между Република България и Румъния от 5 юни 2000 г.

Бързината и прецизността, с която бяха проведени тръжните процедури, доказа, че сме готови да мобилизираме всички наши ресурси, за да завършим изграждането на обекта в предвидените срокове до 2010 година

Завършената инфраструктура на българска територия ще включва двулентов пътен подход в двете посоки към моста над река Дунав, единична железопътна линия, международни гранични станции за товари и пътници и възли на различни нива по съществуващия околовръстен път на град Видин.

Стратегия за реализацията на проекта като цяло

За изпълнението на проекта са сключени следните договори:

Договор за строителни работи № 1:                       Проектиране и строителство на моста

Договор за предоставяне на услуги № 2:               Независим надзор на строителството и контрол на проектирането

Договор за строителни работи № 3:                       Строителство на прилежащата инфраструктура на българска територия

Договор за предоставяне на услуги № 4:               Надзор на строителството на прилежащата инфраструктура на българска страна

На по-ранен етап е сключен отделен договор с Международен консултант по инженеринг и управление (МКИУ) за техническа помощ във връзка с цялостната подготовка на проекта, изпълнението и други въпроси, свързани с проекта.

Проектен бюджет за моста и прилежащата инфраструктура

Безвъзмездна помощ от КФ 1164/94/ИСПА       70 милиона евро

Заем от ЕИБ                                                           70 милиона евро

Безвъзмездна помощ от AFD                               5 милиона евро

Заем от KfW                                                           18 милиона евро

Безвъзмездна помощ от KfW                                2,045 милиона евро

Държавен бюджет                                               60,76 милиона евро

Общо:                                                                    225, 805 милиона евро

МКИУ се финансира от CF 1164/94/ISPA по отделен Финансов Меморандум.

 

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 95 34
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Снимки от подписването на последните два договора за проекта „Изграждане на граничен, железопътен/пътен мост над река Дунав при Видин-Калафат”


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed