Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Световната банка подкрепя политиката за безопасност по пътищата в България 10.12.2007
Голям размер

Световната банка подкрепя въвеждането на високи европейски стандарти в политиката по безопасност на движението в България. На 10 декември 2007 г. в Гранд Хотел София се проведе Национална работна среща по капацитета за управление на пътната безопасност, като акцентът в него беше поставен върху разработването на План за действие за изпълнение на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата.

Форумът беше открит от министъра на транспорта Петър Мутафчиев и постоянния представител на Световната банка за България Флориан Фихтъл. Събитието беше посетено от повече от 60 участници от правителството, частния сектор и гражданското общество, които дискутираха напредъка в ключови сектори, свързани с безопасността на движението.

По искане на правителството на България, Световната банка проведе подробно изследване на безопасността на движението в България, което включваше и преглед на ролите и отговорностите на отделните институции, които имат отношение по въпроса. Изследването е част от дейността на Института за глобална пътна безопасност, подкрепен от Световната банка, и обхваща периода септември-ноември 2007 г.

България е изправена пред сериозен проблем с безопасността на пътищата, който води до повече от 1000 жертви и над 10 000 ранени годишно (за 2006 г. цифрите са съответно 1043 убити и 10 215 ранени). Смъртните случаи в България са от 2 до 2,5 пъти по-високи в сравнение с някои западноевропейски страни; освен това много от тези над 10 000 ранени остават инвалиди за цял живот. Дори и ако оставим на страна болката и страданието на жертвите и на онези, които са загубили близките си, тези загуби имат и значително отрицателно влияние върху българската икономика. В допълнение на полицейските и медицински разходи на мястото на инцидента или в процес на лечение и възстановяване, заради големия брой на жертвите и пострадалите страната губи и от своята бъдеща производителност. Годишните щети на икономиката се оценяват на близо 1 милиард евро. Нито една страна не може да си позволи да понесе щети от такава степен година след година, така че за да бъдат те намалени, са необходими спешни мерки.

Заедно в всички останали европейски страни, България е поела ангажимента да намали жертвите от пътнотранспортни произшествия в съответствие с предписанията на ЕС до 2010 г. Но докато останалите европейски страни стабилно намаляват броя на жертвите и ранените по пътищата, в България в момента се наблюдава повишаване на смъртността с 5 % и на нараняванията със 7 % годишно. Ако не бъдат вложени значителни допълнителни инвестиции и удвоени усилията, страната ни много трудно ще успее да постигне целта си да намали жертвите до 700 и ранените до 6 600 годишно до края на 2010 г.

Онази част от Плана за действие, която беше разработена по време на Работната среща ще бъде приложена и финансирана от Световната банка по линия на Проекта за рехабилитация на пътната инфраструктура, който беше одобрен от Борда на директорите на Световната банка на 26 юни 2007 г.

"Впечатлени сме от силната съпричастност на българското правителство и на обществото като цяло да бъдат подобрени условията за безопасност по пътищата в страната. Световната банка ще продължи да подкрепя България като носи международни познания и опит, които ще засилят съществуващата система за безопасност по пътищата и по този начин ще допринесат за устойчив икономически растеж" каза постоянният представител на Световната банка за България Флориан Фихтъл.

За допълнителна информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 940 96 20
e-mail:
kvardev@mt.government.bg

  

 

За контакти:

В София: Ивелина Таушанова (+3592) 9697 239

e-mail: itaushanova@worldbank.org

Във Вашингтон: Мириам ван Дайк (202) 458 2931

e-mail: mvandyck@worldbank.org

Приложения
 ИЗКАЗВАНЕ НА МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ ПРИ ОТКРИВАНЕТО НА НАЦИОНАЛНАТА РАБОТНА СРЕЩА ПО ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ (32.5 KB)
 Проблеми и въпроси, които следва да бъдат разгледани (1.61 MB)
 Мащаб, характер и особености на проблема (4.32 MB)
 Стратегия за безопасност на движението и цели на безопасността на движението в България (1.19 MB)
 План за действие за безопасност на движението по пътищата - България (327 KB)
 Изказване на постоянния представител на Световната банка в България Флориан Фихтъл (32.5 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Снимки от Националната работна среща по пътна безопасност


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed