Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Мутафчиев присъства на представянето на проектите за реконструкция и модернизация на жп гара Пловдив 07.07.2008
Голям размер

Проектите за реконструкция и модернизация на Централна жп гара Пловдив бяха представени пред министъра на транспорта Петър Мутафчиев, представители на местната власт и медиите. По време на събитието бяха представени архитектурните предложения на пет от седемте, участвали в конкурса, фирми. Министър Мутафчиев заяви, че всички проекти ще бъдат откупени от авторите им, след което ще се избере най-подходящият като възможности за изпълнение, технически параметри и цена. Предложенията на отделните авторски колективи се оценяват на стойност за реализиране от 30 млн. лева до 120 млн. евро, в зависимост от сложността и ефективността им. Транспортният министър съобщи още, че най-реалният вариант за реконструкция и модернизация на жп гарата в Пловдив е чрез осъществяването на публично-частно партньорство.

Конкурсът за проект с обект: „Обемно - устройствено проучване на Централна жп гара Пловдив" се проведе с цел да се намери най-доброто идейно решение за реконструкция, модернизация и развитие на гарата и прилежащите й територии, както и да се определи ориентировъчна стойност на инвестиционния проект.

На първо място беше класиран проектът, представено от „Арконт -А", гр. Пловдив, който беше оценен с 81,70 точки при възможни максимални 100. Наградният фонд за първа награда е в размер на 25 хил. лева. Конкурсната комисия класира на второ място проект № 1234 на архитект Веселин Дончев от София, който събра 63,70 точки и ще получи 15 хил. лева. С 62,20 точки на почетното трето място остана проектът № 0101 на архитект Александър Шинолов от Пловдив. Той ще бъде награден с 10 хил. лева.

Основните задачи, които Министерство на транспорта и Национална компания „Железопътна инфраструктура" си поставят по отношение визията за развитие на Централна гара Пловдив, са:

  • високо качество на достъп на гарата, съобразено с нормите на Международния съюз на железниците за уеднаквяване на проектирането на гарите в Европейския съюз;
  • бързи и удобни транспортно-комуникационни връзки с трансевропейските коридори;
  • връзки на елементи от транспортните коридори с елементите на градския транспорт;
  • развитие на железопътния транспорт за обслужване на околоградските райони;
  • нова функционална организация на съществуващия сграден фонд на гаровия комплекс и неговото бъдещо развитие, основани на ефективната организация на нейната дейност, поставена в зависимост от видовете пътникопотоци, бъдещата реализация на проектите за високоскоростен транспорт с международните транспортни коридори и при използване на съвременни средства за визуална комуникация;
  • постигане на убедителен архитектурно-художествен образ на гаровия комплекс, който да се съобрази със статута на съществуващата жп гара, която е Паметник на архитектурата, както и с околната градска среда.

Следващата стъпка след представянето на проектите за модернизация на гара Пловдив е извършването на техническа оценка дали това, което е предложено, е технически осъществимо и дали няма да наруши технологията на гарата. Ще се направи оценка и на инвестициите, които са предложени по представените проекти и ще се изготви финансов и икономически анализ. Предстои и теренна подготовка на обекта за изчистване на  собствеността на имотите, обособяване и актуване по подходящ начин, за да се пристъпи към изготвянето на подробния устройствен план (ПУП) на Пловдив, след което ще се подготви процедурата и договорните отношения за финансиране и реализация на проекта.

На базата на избрания архитектурен проект, ПУП и виза за проектиране ще бъде учредено право на строеж на инвеститор срещу обезщетение. То ще се учреди върху прилежащите територии на гарата след провеждане на съответната законоустановена процедура. Обезщетението ще включва ремонт и реконструкция на приемното здание на Централна гара Пловдив, както и компенсация с определен процент от застроената площ на сградите, които ще се изградят върху терена. Останалата част от новопостроените сгради и съоръжения става собственост на инвеститора, който е спечелил конкурса за правото на строеж.

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 9409 534
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed