Движението на влаковете по І-ва главна жп линия София – Пловдив, път №1, беше възстановено предсрочно на 6 септември 2005 г. Първоначално обявеният срок за пускане на движението, обявен от министъра на транспорта Петър Мутафчиев, беше 15 септември 2005 г. за път №1, а за пълното възстановяване на движението – средата на декември. Възстановяването на железопътната инфраструктура и пускането на движението по главните жп линии стана възможно благодарение на спешните мерки, предприети от НК ”Железопътна инфраструктура”. По І-ва жп линия София – Пловдив екипите на НКЖИ възстановиха част от засегнатите участъци със собствени средства и сили. По протежението на жп линията имаше множество свлачища, разрушени устои на жп мостове и съборени подпорни стени, които вече са частично разчистени и укрепени. Възстановителните работи в междугарието Ихтиман – Белово се извършват с помощта на ДП „Транспортно строителство и възстановяване” и „КРАМ – КОМПЛЕКС” ООД. От “Български държавни железници” ЕАД съобщиха, че от 00.00 часа на 6 септември 2005 г. са възобновили движението на влаковете в жп участъка Ихтиман – Септември. Предстои да бъде пуснато и движението на товарни влакове в тази отсечка. Припомняме ви, че през юли и август, в следствие на лошите метеорологични условия и голямото количество на валежите, движението на влаковете в страната беше блокирано, а голяма част от железопътната инфраструктура в бедстващите райони – разрушена. На много места бяха наводнени жп линиите. Поройните дъждове активизираха свлачища. Засегнати от природното бедствие бяха 1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та, 8-ма, 9-та, 16-та и 33-та жп линии. *** Път №1 и №2 са участъците, където жп линията е изградена успоредно от два коловоза в междугарие. Определят се в посока от София към съответната точка. Например път №1 – София – Варна, а път № 2 – Варна – София. За допълнителна информация: Вера Деянова, Пресцентър, Министерство на транспорта Тел: 940 95 34 e-mail: vdeianova@mt.government.bg |