Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Мутафчиев представи пред Съвета на министрите по транспорт позицията на България по проекта на директивата за евровинетката 30.03.2009
Голям размер

В рамките на днешното заседание на Съвета на министрите по транспорта в Брюксел  министър Петър Мутафчиев представи позицията на България по проекта на директива за т.нар. "евровинетка" или включването на „външните разходи" в заплащането на такси от тежкотоварни автомобили за ползване на определена инфраструктура. Министър Мутафчиев изтъкна, че в Съвета съществува пълен консенсус за актуалността на принципа, заложен в предложението „Замърсителят - плаща". Трудният въпрос за всички страни-членки е - кога да бъдат въведени новите такси. В ситуация на силната икономическа и финансова криза автомобилният бранш има нужда от подкрепа, а не от допълнителни тежести. Едва ли в тази ситуация би било най-разумното решение да увеличаваме финансовите тежести за превозвачите, които и без друго са изправени пред драстичен срив на пазара на автомобилните превози. Общият извод е, че спадът в търсенето на този пазар и падащите цени на автомобилните превози пряко застрашават финансовата стабилност на превозвачите. В тази обстановка, заяви министър Мутафчиев, някои страни-членки считат, че обстоятелствата относно необходимите мерки в случай на криза на пазара, заложени в Регламент 3619/90, вече са налице. Във връзка с това, страните обмислят започването на съответната процедура.

Ето защо България подкрепя всички страни-членки, чието виждане е в посока на отлагане във времето на въвеждането на тази директива. Считаме, че стабилизирането на пазара на автомобилните превози трябва задължително да предхожда нейното въвеждане.

Що се отнася до самия текст на предложението, което България подкрепя по принцип с направената уговорка, то за нас остават валидни следните по-съществени бележки.

Предвид различните опции за разширението на обхвата на проекта на директивата, България може да подкрепи компромисното предложение на председателството, визиращо възможността разширението да включва само автомагистралите извън ТЕН-Т.

България е против включването в обхвата на директивата на „задръстванията" като външен разход. Ако таксата за задръстване бъде въведена и наложена само за тежкотоварните автомобили ще бъде допусната дискриминация и ще бъде нарушен един от основните принципи в Общността, тъй като причинители на задръстванията са всички участници в трафика.

Позицията ни по използването на приходите, събирани от такси за външни разходи, е в подкрепа на насочването на тези средства изцяло или в по-голямата им част за нуждите на пътната инфраструктура.

Като "периферна" страна-членка на ЕС България е особено силно заинтересована от отчитането на географското положение при определянето на таксите за "външни разходи".

За допълнителна информация:
Вера Деянова, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 9409 534
e-mail: vdeianova@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed