Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Мутафчиев се срещна с изпълнителния директор на Австрийските федерални железници 07.05.2009
Голям размер

 Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Антон Гинев се срещнаха днес в Министерството на транспорта с главния изпълнителен директор на Австрийските федерални железници -Експлоатация на инфраструктурата (ÖВВ-Infrastruktur Betrieb AG) Арнолд Шифер. Тримата разговаряха за инсталирането на нова система за контрол на влаковите състави в българските железници.

Новата система ще повиши сигурността на движение на влаковете и безопасността на пътниците и товарите. На срещата присъства и Иван Бакалски, директор Поделение „Сигнализация и телекомуникации" в НКЖИ.

***

В началото на месец ноември 2008 г. генералният директор на НКЖИ Антон Гинев и директорът на Австрийски федерални железници Арнолд Шифер подписаха договор за предоставяне на техническото устройство. Договорът между НКЖИ и ÖВВ е в рамките на подписания през 2007 г. Меморандум за сътрудничество между двете компании.

Устройството, което ще бъде монтирано на жп линията между Зимница и Стралджа, ще диагностицира прегряванията на ходовата част на вагоните и една високоточна везна, която ще измерва натоварването и разпределението на товарите по време на движението на влаковете. Благодарение на това устройство НКЖИ още повече ще повиши безопасността на движение на влаковете и ще намали износването на релсовия път, което от своя страна ще намали разходите за поддръжка на железопътната инфраструктура. Детекторите, които ще следят прегряването на лагерни букси и спирачни повърхности (дискове на пътническите вагони и колела на товарни и пътнически вагони), както и електронната везна, която ще контролира натоварването и неговото разпределение, ще извършват измерванията в движение, без да се ограничава скоростта на влаковете в участъка, която е 130 км в час.

Електронна система ще извършва обработка на данните от измерванията и ще изпраща резултатите, както и съответните алармени сигнали, в съседните гари за предприемане на действия за спиране на влаковете и изваждане на неизправните вагони при наличие на прегрявания, претоварване или неправилно разпределение на товара, което би застрашило сигурността на пътниците и товарите.

НКЖИ планира поставянето и на още три устройства за контрол на влаковите състави. Едно от тях ще бъде инсталирано в участъка Калотина - Драгоман. Средствата за него ще бъдат осигурени от държавния бюджет. Другите две съоръжения ще следят за безопасността на движението на влакове в участъка Димитровград - Свиленград. Те ще бъдат финансирани със средства по програма  ИСПА, в рамките на проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Свиленград.

Допълнителна информация за предоставеното устройство

Чрез австрийска система ще се следи за изправността на вагоните и локомотивите по 3-а главна жп линия. В продължение на две седмици екип от специалисти на ÖВВ и НКЖИ проведоха изпитания на монтираните устройства за обективен контрол на влаковете в междугарието Зимница-Стралджа. Чрез тях за първи път в България ще е възможно да се откриват загрети буксови лагери на колоосите и блокирали спирачки на движещи се локомотиви и вагони. Загретите букси и блокиралите спирачки са сред основните причини за жп катастрофите. Загретите букси предизвикват счупване на осни шийки и дерайлиране на вагони. Блокирането на спирачките вследствие на прегряване пък води до разхлабени бандажи и счупване на колела и дерайлиране. Освен това блокиралите спирачки могат да предизвикат пожари и са основната причина за образуването на т.нар. плоски места (окопаване на бандажите). В същия участък е поставена електронна везна за следене на осното натоварване, общото тегло на вагоните и разпределението на товара в тях. Правилното разпределение на товара във вагоните е изключително важно за безопасността на движението, но досега също почти не се контролираше. Вагоните дерайлират в участъци от жп мрежата, където има допълнително съчетание от криви и други фактори, като амортизирани линии и пр.

Първото устройство е монтирано в участъка Зимница - Стралджа, защото там вече е монтирана система за контрол скоростта на влаковете ETCS. Тя автоматично контролира скоростта, като игнорира машинистите. Добре е устройствата за откриване на загрети букси и спирачки да се обвързват със системи за контрол на скоростта, така че ако някой вагон създава опасност да дерайлира и разруши жп линията, влаковете да бъдат спрени автоматично още на първия сигнал.

Цялата техника се предоставя на НКЖИ от Компанията за експлоатация на жп инфраструктурата на ÖВВ-Infrastruktur Betrieb AG (Австрийски федерални железници - Експлоатация на инфраструктурата АД)., за безвъзмездно ползване за една година. НКЖИ поема само разходите по транспортирането й до България, по подготовката на кабелните канали и трасета, по климатизацията на кабината, в която са монтирани електронните устройства. Електрониката анализира резултатите от датчиците и ги изпраща в съседните гари, за да предприемат мерки за изваждане на повредените вагони от влаковете. За целта техниката е снабдена със система за броене на оси, благодарение на която веднага става ясно кой точно вагон има загрели букси или спирачки. За сметка на НКЖИ е и обучението на персонала по поддръжката на техниката, което е извършено от ОВВ-Infrastruktur. След изтичането на едногодишния гратисен период НКЖИ ще реши дали устройствата са ефективни и съответно да ги купи или върне.

За допълнителна информация:
Гергана Гроздева, Пресцентър,
Министерство на транспорта
Тел: 9409 625
e-mail: ggrozdeva@mt.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed