Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
МТИТС изменя Наредби 54 и 56 29.12.2009
Голям размер

МТИТС предприе необходимите действия за изменение и допълнение на НАРЕДБА № 56 от 14.02.2003 г. и НАРЕДБА № 54 от 02.06.2003 г.

НАРЕДБА № 56 от 14.02.2003 г. урежда изискванията, условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване или признаване на правоспособност за длъжностите от железопътния транспорт и реда за провеждане на изпитите на лицата от персонала, отговорен за безопасността на превозите.

НАРЕДБА № 54 от 02.06.2003 г. е за медицинските и психологическите изисквания към персонала, който осъществява железопътни превози на пътници и товари и съпътстващите ги дейности и за провеждане на предпътни (предсменни) медицински прегледи.

Целта на тези промени е транспонирането на Директива 2007/59/ЕО на Европейския парламент и Съвета от 23.10.2007 г. за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове в рамките на железопътната система на Общността.

С Наредбата за изменение и допълнение на НАРЕДБА № 56 се въвеждат изискванията за сертифициране на машинисти, управляващи локомотиви и влакове в рамките на железопътната система на Общността. Въвеждат се два документа, които трябва да притежава всеки машинист, управляващ локомотиви и влакове в рамките на железопътната система на Общността - свидетелство за управление на локомотив и удостоверение за локомотивен машинист.

Свидетелството за управление на локомотив се издава от Националния орган по безопасност и удостоверява, че машинистът отговаря на минимални изисквания относно здравословното състояние, образованието и общите професионални умения. В него се посочват издаващият орган и срокът му на валидност за територията на Общността.

В Удостоверението за локомотивен машинист се посочва инфраструктурата, за която притежателят е придобил правоспособност и подвижния състав, който машинистът има право да управлява. Този документ се издава от работодателя - управител на железопътна инфраструктура или железопътно предприятие.

С Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 54 се въвеждат изискванията по отношение на медицинските изследвания и тестове на локомотивните машинисти. Въвеждат се минималните общи медицински изисквания при провеждане на медицински прегледи на локомотивни машинисти.

Постепенното разширяване на правата на достъп на железопътните превозвачи до трансевропейската железопътна мрежа за извършване на вътрешни и международни услуги за превоз на товари води до по-интензивно движение на машинисти отвъд националните граници. В резултат на това ще нарасне конкурентоспособността на българските машинисти да работят в повече от една държава-членка.

Двете наредби са обнародвани в брой 102 на Държавен вестник.

За допълнителна информация:
Ева Пелова, Пресцентър
,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 525
e-mail:
gpelova@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed