Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Доставката на писма и колети в трудно достъпни райони ще се компенсира от фонд или държавна субсидия 24.02.2010
Голям размер

Финансовите загуби за пощенския оператор със задължение за извършване на  универсалната пощенска услуга може да бъдат компенсирани чрез фонд или от държавния бюджет. Това бе общото мнение на представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на Парламентарната комисията  по транспорт, информационни технологии и съобщения, Комисията за регулиране на съобщенията и операторите на универсални услуги у нас („Български пощи” ЕАД, „Тип топ куриер” АД,   „Еконт експрес” ООД, „Стар пост” ЕООД и „МИБМ” ООД), изразено на работна среща днес.

Проблемът за компенсиране на доставките в отдалечени и труднодостъпни райони, на еднакви за цялата страна цени, е изключително актуален поради отпадането от 1 януари 2011 година на държавния монопол върху резервиран сектор от универсалната пощенска услуга, предоставен на „Български пощи” ЕАД. Това заяви заместник-министър Първан Русинов, който откри срещата и ръководи дискусията.

Към настоящия момент загубите на държавните пощи от изпълнението на универсалната пощенска услуга се компенсират едновременно чрез: приходи от резервирания сектор; държавния бюджет; освобождаване от заплащане на лицензионни такси; приходи от продажба на пощенски марки и филателни продукти; безвъзмездно ползване на държавни и общински имоти.

Механизмът за компенсиране на оператора със задължение за универсална услуга в условия на либерализиран пощенски пазар ще бъде част от промените в Закона за пощенските услуги, които МТИТС подготвя. Текстовете  ще бъдат съобразени както с изискванията на Директива 2008/6/ЕО, така и с общото мнение на представителите на държавата, независимия регулаторен орган и бизнеса. Особен интерес в дискусията предизвика въпросът за това кой ще прави вноски в Компенсационния фонд. По общо мнение, това трябва да правят всички оператори на универсални пощенски услуги.

Цените на пощенските услуги се определят от пощенските оператори според търсенето и предлагането, с изключение на цените на  универсалната пощенска услуга. Тази услуга обхваща пренасянето на писма до 50 грама, кореспондентски пратки и малки пакети до 2 кг,  печатни произведения до 5 килограма, брайлови писма до 7 кг и колети до 20 килограма. Като услуга от общ икономически интерес, тя се предлага на принципа - еднакви цени за еднакви услуги на територията на цялата страна. Универсалната пощенска услуга се превърна в международен стандарт. Регламентирана е в пощенските директиви на ЕС и актовете на Всемирния пощенски съюз.

За информация:
Емилия Филчева, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 434
e-mail
: ephilcheva@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed