Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Информация за облака след изригването на вулкана на територията на Исландия 16.04.2010
Голям размер

Вулканичната пепел, като явление, което е продиктувано от значителни вулканични изригвания започва да се разглежда активно след 1982 година. Причината, която провокира изследванията в тази област е първия случай на авиационно произшествие, вследствие на попадане в облак от вулканична пепел, регистриран на 24 юни 1982 година. Въздухоплавателно средство тип Боинг 747, при изпълнение на полет на височина 11 300 m по маршрут Куала Лампур Малайзия до Пърт Австралия, получава отказ на четирите двигатели. След спиране на двигателите, въздухоплавателното средство в продължение на 16 минути снижава с отказали двигатели от 11 300 m до 3 600 m, когато пилота успява да запусне три от двигателите и успешно да извърши аварийно кацане в гр. Джакарта.

Към днешно време Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) разполага с 9 консултативни центъра за вулканична пепел. В Европа има 2 центъра:

  • Лондон с район на отговорност Великобритания и Северния Атлантик;
  • Тулуза – континентална Европа и Африка, включително западна Русия и Индия.

Тези центрове са оборудвани с мощни електронноизчислителни машини, които обработват огромно количество метеорологична информация. Входните данни са от наземни метеорологични обсерватории, метеорологични радари, геостационарни спътници разположени на 36 000 km, орбитални спътници, самолети, кораби и др.

Данни за последното изригване на вулкана в Исландия:

Име на вулкана: EYJAFJOLL

Координати: N6338 W01937

Височина на вулкана: 1666 m

По долу са приложени две карти за разпространение на вулканичната пепел от 16 април 2010 година, както следва:

Фигура №1 (20100416/1200Z) - за 16.04.2010 година за 15:00 часа местно време

Фигура №2 (16/1800Z) – за 16.04.2010 година за 21:00 часа местно време

Фигура №3 (17/0000Z) – за 17.04.2010 година за 03:00 часа местно време

Фигура №4 (17/0600Z) – за 17.04.2010 година за 09:00 часа местно време

 

Както се вижда от прогнозата на 17 април в 09:00 часа софийско време южната граница на облака от вулканична пепел ще достигне до границата между Румъния и Молдова, ще обхване северна Румъния, почти изцяло Унгария и Австрия ще достигне до Венецианския залив.

В горния случай на картата се наблюдават 2 контура:

  • червен – показва района на разпространение на вулканичната пепел от земната повърхност до около 6 000 m;
  • зелен – показва района на разпространение на вулканичната пепел от 6 000 m до около 11 000 m.

В съобщенията от центровете се дава информация за името на вулкана, координатите, височината му и детайли за вида на изригването.

На базата на тази информация органите за управление на въздушното движение вземат решение за затваряне на една или друга част от въздушното пространство. В горния пример е затворено долното въздушно пространство под (6 000 m) над южна Англия, но над 6000 m въздухоплавателните средства могат да прелитат.

Вулканично замърсяване на територията на Р. България

Пряко вулканично замърсяване до този момент над страната не е налично.

До момент прогнозите са че вулканичната пепел няма да премине през въздушното пространство на страната.

 

 

 

 

 

 

 


 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed