Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Александър Цветков даде старт на изграждането на терминал за комбинирани превози на жп гара Драгоман 06.07.2010
Голям размер

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков направи днес „първа копка” на проекта за изграждането на терминал за комбинирани превози (Ро-Ла) на жп гара Драгоман.

Проектът се финансира с близо 6 милиона лева от ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура” и ще бъде изпълнен от Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване”. Проучването и работния проект са извършени от „Евротранспроект” ООД. Срокът за изграждането на терминала е 90 дни. Предвижда се подвижния състав, който ще бъде осигурен от БДЖ, да поема всеки ден превоза на около 700 тежкотоварни автомобила в едната посока.

Изграждането на Ро-Ла терминала е част от стратегията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за ускоряване на изпълнението на инфраструктурните проекти, които ще позволят да се повиши конкурентоспособността на железопътния транспорт у нас. Развитието на комбинираните превози ще доведе до увеличаване обема на товарните железопътни превози, което в момента е особено необходимо за подобряване на състоянието на Българските държавни железници.

Предвижда се Ро-Ла терминалът да бъде изграден в района на бившия ледопункт при гара Драгоман. Той включва три коловоза, два от които ще са свързани двустранно със стрелки и с дължина до 300 м., а третият ще е разположен върху прилежаща рампа.

Целта е тежкотоварните автомобили, които пътуват от Европа за Турция и Близкия Изток да не преминават изцяло територията на България, а още на гара Драгоман да бъдат натоварени върху влакове. За изчакващите камиони ще бъде изграден паркинг, за да бъде избегнато задръстването. Пътният достъп до терминала ще става чрез осигуряването на пътна връзка от съществуващия международен път за Калотина, а до самия терминал ще се стига по специално изградено за целта обходно трасе.

Автомобилите ще се качват на собствен ход върху коловоза на рампата, за да бъдат натоварени на влаковете и да пътуват до следващата гранична гара Свиленград. По този начин ще се намали натоварването на пътните магистрали, както и разходите за тяхното поддържане. Освен това ще се намали и броят на пътнотранспортните произшествия с над 5 пъти. Европа залага изключително много на екологичния ефект от прехвърлянето на товари от пътя на влака. Анализите показват, че ако се премине към Ро-Ла превози, с близо 10 пъти ще се намали замърсяването на околната среда.

 

 

 

За информация:
Илиана Тончева, Пресцентър
,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 633
e-mail:
itontcheva@mtitc.government.bg

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Министър Александър Цветков даде старт на изграждането на терминал за комбинирани превози на жп гара Драгоман


Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed