Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
МТИТС предлага да бъдат координирани пътническите превози с автобус и влак 03.09.2010
Голям размер

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията предлага с новите изменения на Закона за автомобилните превози да бъдат координирани пътническите превози с автобус и влак, чрез изграждането на нова Републиканска транспортна схема. С предлаганите изменения се обхващат всички областни градове, както и такива с население над 30 000 души. Целта е да се отговори на реалната потребност от пътувания по дадено направление при постигане на координация на автобусната схема с железопътния транспорт. Критерият е определен след извършен анализ на реалния пътникопоток и необходимостта от задоволяване на транспортните потребности на населението. Възлагането на линиите по Републиканската транспортна схема ще се извършва чрез конкурс с единни утвърдени критерии и софтуерно определени разписания.

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи. Това ще даде възможност да се изградят работещи транспортни връзки, целогодишно по твърдо разписание с всички населени места.

Предвижда се след приемането на Закона за автомобилните превози да бъде променена и Наредба 2, с което ще се въведе понятието „сезонни линии”. По този начин ще бъде дадена възможност за откриването на директни автобусни линии за курортни селища, СПА центрове, райони с културни забележителности и други подобни населени места, които не влизат в Републиканската транспортна схема. Времето, през което ще работят тези линии ще бъде определяно в зависимост от нуждите на курортния център.

Към настоящия момент действат 2 750 разписания от РТС. Последните 8 години разписанията са се увеличавали средно годишно със 100, като се извършват около 400 промени по действащи разписания за 1 година. Това води до поява на тенденция за неспазване на разписанията, нелоялна конкуренция, което влошава транспортното обслужване и възникват рискове за безопасността на движението по пътищата.

При сега действащата Републиканската транспортна схема, предложенията за нови разписания, както и възлагането на линиите по тези разписания се правят от общините. МТИТС само утвърждава предложените разписания, като се съобразява с действащата нормативна уредба по отношение отстоянията за часовете за тръгване по определени направления, както и залагане на средни скорости, които да гарантират безопасността на движение. Това дава възможност да се предлагат неограничено крайни спирки за разписания, които на практика обслужват само частта от разписанието, която е най-атрактивна от пазарна гледна точка. Това изкривява конкуренцията и влошава чувствително качеството на услугата.

Пример за възможност за обслужване на нереален пътникопоток:

Предлага се линия София–с. Плетена поради заети часове на тръгване за дестинацията София–Гоце Делчев. Реално така предложената линия обслужва основно пътникопотока София–Гоце Делчев и само от части, а дори и не се обслужва до с. Плетена.

За информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 620
e-mail:
kvardev@mtitc.government.bg

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed