Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Позиция на МТИТС във връзка с искане от ЕК за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на летище София 01.10.2010
Голям размер

Във връзка с публикувана информация на Интернет страницата на ЕК, за отправено искане към България за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на летище София заявяваме, че

 

  • Забележката за наличие на монопол е свързана с предоставянето на услугата по зареждане на въздухоплавателни средства с гориво. Следва да се отбележи, че към настоящият момент „Летище София” ЕАД не е единственото дружество, което е лицензирано за извършване на дейности по зареждане на въздухоплавателните средства с горива и масла. През 2010 г. бяха предприети действия по преразглеждане на условията за осъществяване на дейности по наземно обслужване на летище София. Бе извършено оптимизиране на инфраструктурата и технологиите за извършване на дейностите, в резултат на което със заповед на главния директор бяха отменени ограниченията на летището. Тъй като към момента на Летище София не съществуват ограничения за извършване на този вид дейност, са налице условия за конкуренция между доставчиците на този вид услуга.

  • По отношение на твърдението за налагане на прекомерни условия за одобрение на доставчиците на услуги следва да се посочи, че само в рамките на настоящата календарна година са издадени общо 21 лиценза на три дружества, различни от „Летище София” ЕАД за извършване на 8 вида дейности на летището в София. От 2007 г. до този момент са издадени общо над 80 броя лицензи на различни кандидати. Видно от тази статистика, лицензионните условия, предвидени в законодателството на Република България не са прекомерно завишени. Следва да се има предвид, че поставянето на изисквания към лицата, извършващи този вид дейност, е продиктувано от необходимостта от осигуряване на необходимите равнища на безопасност на полетите и сигурност на гражданските летища, имайки предвид и факта, че Република България е външна граница на ЕС.

Съгласно Директивата 96/67 и Закона за гражданското въздухоплаване процедурата за подбор е необходима когато са налице въведени ограничения по отношения на броя лица, който могат да извършват услуги по наземно обслужване на съответното летище. През месец юни 2010 г. ГД „ГВА” е отменила ограниченията, с което е отпаднала необходимостта от провеждане на процедура по подбор.

„Летище София” ЕАД е извършило договаряне за ползване на офиси и площи. Поради разлики в характера на собствеността са се създали съмнения за неосигуряване на достатъчно еднакъв достъп на различните доставчици на услуги. В тази връзка е инициирана промяна в характера на собствеността, така че цялата инфраструктура на летището да придобие статут на публична държавна собственост.

За информация:
Костадин Вардев, Пресцентър,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията
Тел: 02/ 9409 620
e-mail:
kvardev@mtitc.government.bg

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Юли
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed